kolmapäev, 17. jaanuar 2018

Üksinda Maailmas 8.pt



8. peatükk

„Emps, mis sul õhtuks plaanis on? Ma tahaks välja minna, mul on kohtamine,“ sondeeris Mariett pinda.
„Kohtamine? Kõlab huvitavalt. Võid minna, sest mul pole tänaseks plaane. Aga vaata, et sa mingisuguseid meelemürke ei tarbi! Narkootikumid on tänapäeva katk ning igasuguseid mürke liigub, mida kalli raha eest narkotsi pähe müüakse.“ Tiffani oli mures.
„Emaaa! Millest sa räägid? Mis need meelemürgid minusse puutuma peaksid?“ Mariett kortsutas kulmu ja püüdis süütut mängida, ehkki ka tema oli erinevaid meelemürke proovinud. Ja kanepit suitsetas Mariett iga kord, kui ööklubis käis.
„Mine teid noori tea! Paar päeva tagasi, kui ma selverist välja astusin, seisis poe välisukse ees kamp noorukeid, suitsupilv tahtis ära lämmatada, sest noored on ikka väga ülbeks ja julgeks läinud, juba tõmbavad avalikult kanepit. Ära ütle, et ka sina tõmbad?“ Tiffani oli mures, sest tema jaoks olid alkohol ja suitsetamine normaased nähtused, tavalised, mida harrastati ammu, aga kanep ja igasugused pulbrid olid liiast. Tõsi küll, kunagi oli ta ecstasyt proovinud, aga see jäi ka esimeseks ja viimaseks korraks, sest naine jäi hullusehoos auto alla ja surmamaitse oli suus.“
„Ära muretse, pole see asi nii hull!“ Mariett mängis võhikut, et ema rahustada ja tema teatraalsus mõjus veenvalt. Ema uskuski.
„Emps, ma nägin täna Lorietti unes. Olen nii kindel, et ta on elus! Ma ju tunnen teda vahel lausa füüsiliselt enda kõrval ja ma ei usu, et teda enam elavate kirjas ei ole,“ jagas kaksik muljeid.
„Tead, ma olen isegi mõelnud ja ka tundnud tema olemasolu. Ning minu unenägudes on ta tihe külaline. Aga mida teha? Kas peaksime otsimiskuulutuse uuesti sotsiaalmeediasse paiskama? Või jätame asja rahule ja loodame, et ta ilmub ise kusagilt välja? Nüüd olete te mul ju täisealised ja mis ma ikka enam torgin. Samas, ma igatsen teda väga. Tahaks andeks paluda, et talle halb ema olen olnud. Tahaks teda kallistada, hoida ja armastada,“ läksid naise silmad veekalkvele ja ta imestas ise ka, et ta tegelikult armastab oma tütart väga, kuid ei ole osanud seda välja näidata. Tiffani tundis ennast halva emana ja seda oldi talle korduvalt öeldud, et ta pole üldse emalik naine. Aga sellel ajal, kui temast ema sai, oli ta ju alles laps, sestap võibki see nii olla. Öeldakse ju mida teeb laps lapsega. Aga mida teeb?
„Ma arvan, et see sotsiaalmeedia teema ei ole eriti mõistlik. Ma ei viitsi tuttavatele kogu aeg pajatada mis juhtus ja kuidas juhtus. See on väsitav, kuna ma ju tegelikult ei teagi mis päristäpselt juhtus. Aga ma tunnen nagu mingi osa oleks minust puudu, või kadunud. Saad sa aru, me oleme kaks erinevat inimest, aga ilma kakikõeta tunnen ennast puudulikuna, ei oska eluga midagi peale hakata ja tihti on tunne, et lööks kõigile käega. Ma ei ole üldse õnnelik inimene ja olen seda sitast elu hakanud võtma, kui paratamatust, teen mida tahan ja võtan elust kõik mida ta pakub. Mind ei hirmuta isegi surm, ja võimalik, et surm olekski kõige parem lahendus. Ma olen kadunud koos kakikõega, ema!“ Marieti viimane lause oli justkui appikarje, mis ka Tiffani hinge sees katki rebis, kuigi haavaunud oli ta isegi ja seda juba ammu.
Tiffani tõdes, et teda vaevavad samad tunded ja küsimused mida Marietti. Kui palju on naine enesetapule mõelnud, kui mitmeid kordi tahtnud eneselt elu võtta, aga hirm on teda peatanud, hirm surma ees. See peab ikka väga julge inimene olema, kes käe enda elu külge paneb. Või siis täielik pohhuist, alko-, või narkojoobes tegelane, kelle jaoks pole miski püha, ka surm mitte.
„Ega jah, milleks ikka vana putru soojendad- see läheb ju haisema!“ Tiffani lausus vanad kuldsed sõnad ja vajus mõtteisse.
„Aga, emps, miks te isaga üldse abiellusite, kui te teineteist ei armasta?“ Mariett küsis küsimuse, mida ema kartis, imestades, et kaksikud seda varem küsinud ei ole. See tuli nagu välk selgest taevast ja sähvis otse südamesse. Naisel hakkaski rinnust torkima. Ta asetas käe südame kohale, nagu palvetaks. Kogu ta sisemus tõmbus krampi ja linnukesed hakkasid silme ees jooksma.
„Ah, pikk teema! Tegelikult päris nii see ka ei ole, ju me ikka armastame teineteist ka, sest muidu poleks teid sündinudki,“ püüdid Tiffani asja siluda. „Ja pealegi, oled sa kuulnud, et tütred sünnivad armastusest? Aga meile sündis kohe kaks tütart, seega see näitab juba midagi!“ Tiffani tõi oma ebauskliku loomuse avalikkuse ette.
„Ja millest need pojad siis sinu armates sünnivad? Ka tööõnnetusest nagu mul või?“Mariett sattus segadusse, ent olgem ausad, ta isegi uskus sellesse, sest tegelikult tundis ka tema, et ta oma lapse isa ei armastanud.
„Jah. Nii on. Sul on õigus.“ Tiffani oli tütre teooriaga päri.
„Ema, ma tahaksin veel midagi küsida, aga kas sa lubad, et vastad ausalt?“ Marietil tahtis nii väga avameelitseda ja emal oli just sama tuju. Tiffani noogutas, sest ta tundis, et Marietist, oma tütrest on talle südamesõbranna, keda tal kunagi olnud pole, saanud.
„Miks te isaga teineteist petate? Kas teil on mingi kokkulepe omavahel sõlmitud või te lihtsalt ei suudagi truud olla? Mäletan vanaemat kunagi rääkimas, et abiellutakse armastusest ja ollakse teineteisele truud elu lõpuni. Okei, ma mõistan, sa väitsid, et teie vahel on armastust, oletame, et ma isegi usun seda, aga mis kuradi pärast te teistega siis ringi kepite?“
„Ma ei taha küll sulle halba eeskuju näidata, ega ka sind halvale teele juhtida, aga mõnikord saavad abielupaarid aru sellest, et nad omavahel ei klapi, alles siis kui on abielutõotuse andnud. Ja kui siis juba lapsed eostatud või sündinud, ei kiputa väga lahutama, aga teineteisele hingamisruumi antakse küll. Meie puhul ei sobi me seksuaalselt, aga materiaalselt sobime küll. Olgugi, et ka selles suhtes on erimeelsusi olnud. Aga, nagu sa tead, viibib isa pidevalt komandeeringus ja mina tunnen mehest puudust, vajan lähedust, olgu see milline tahes, tihedamini. Minu jaoks on elus väga tähtsalt kohal ka seksuaalne lähedus, mida sinu isa ja minu puhul jääb vajaka. Aga ega me sellepärast kohe lahutama ei kipu, lastele on ju mõlemaid vanemaid vaja. Ripsutab su isa tiibu, ripsutan minagi, nii lihtne see ongi!“ Tiffani õigustas oma tegu.
„No jaa, aga kas te pole hetkekski selle peale tulnud, et rikute oma elu ära? Eelkõige rikute oma ühiste laste elu ära. Kas siis ainult laste pärast sünnib koos elada? Teete ju lastele sellega karuteene. Küllap oli see ka üks põhjuseid millepärast Loriett kodust põgenes. Ma arvan, et see oli lausa paemine põhjus, sest Loriett on meil ju uhkus ja puhtus ise. Ja ma tean, et ta häbenes sind ja eriti sinu tegusid. Minagi mingil ajal häbenesin, aga seksuaalelu elama hakates hakkasin ka sind paremini mõistma, sest ilmselt oled ka minule pärandanud seda seksuaalenergiat liiga palju, sest ma tahaks iga päev seksida, päriselt. Iga päev on isegi vähe öeldud, tahaks pidevalt, kuid ei saa oma tahtmist ja sestap olengi tõre ja kiuslik. Seksi pole mu elus nii palju kui vajaksin, kaksikõde pole mu elus...ma lähen varsti hulluks!“ tõdes Mariett peale avameelitsemist.
„Ohjah, raske teema! Jah, ilmselt oled minu moodi...Aga mida mina oleks suutnud sulle ja su õele pakkuda, kui me isaga lahutanud oleksime? Praegusel elul pole ju viga, oleme majanduslikult kindlustatud, meil on minu vanemad, kes meid aitavad ja teie isa. Meil on kena kodu ja kõik eluks vajalik olemas. Pole te ka tühja kõhtu pidanud tundma. Kas mina oleksin üksinda suutnud sulle ja su õele sellist elu tagada? Asjal on mitu külge ja kui meile, sinu isaga, selline elu sobib siis sobib. Mõtle natuke!“ Tiffani ärritus, sest ta leidis, et on täitsa õiget elu elanud. Tema jaoks oli majanduslik kindlustatus elus kõige tähtsamal kohal, armastus oli teisejärguline, aga seks prioriteet number üks.
„Nojah, sul võib isegi õigus olla, aga ikkagi, kui sul oleks täielikult õigus, siis elaks ka Loriett praegu meiega...Huviatv, kas ta tunneb meist puudust ka?“ Mariett mõtiskles.
„Ma ei tea. Ma tõesti ei tea. Ehk on hea elujärjele saanud ja pere loonud ning meid sootuks unustanud? Memm-kurivaim, hellitas ju lapse ära! Ma loodan südamest, et ta on vähemalt elus, et ta ei ole mõnu maniaki küüsi sattunud!“ Tiffani silmad märgusid taas. Ka Mariett löristas nina ning pühkis silmanurgast pisara.
„Loodame!“


17. jaanuar. 2018.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar