neljapäev, 4. jaanuar 2018

ELU PÄRAST ELU 3. (15.pt)


  1. peatükk
  Linnud sidistasid akna all ja kollane, pitsiline kardin lehvis kerge tuule käes. Hommik oli haruldaselt ilus oma päikesekiirtega, mis üha kardinate vahelt Marise palgele keksu mängima tulid.
  Maris ärkas enne kella tirinat. Ta tundis ennast kuidagi eriliselt hästi, ringutas, vaatas peeglisse ning sealt vaatas talle vastu üks imekena inimene, keda ta armastas.Olgugi, et sellel inimesel olid juuksed alles sakris ja unenägu peas. Maris armastas ja imetles inimest kogu südamest.
  Maris oli kaua tsölibaadis elanud, kuigi iga rakk temas igatses meest, igatses armuvahekorda, nagu iga inimene igatseb. Aga samas tundis naine, et suhe ilma armuvahekorrata oma omamoodi mõnus ja rahuldust pakkuv. Võib ju ka seksuaalsuhtes olevate inimeste vahel tulla hetki, kui nad kas ei taha või ei saa seksida, sest mõjutavaid tegureid on palju, kasvõi haigused, väsimus ja tundetus, mis tabab mied kõiki aeg-ajalt. Aga Maris tajus, et platooniline armastus võib anda rohkemgi, kui ihulised naudingud. Ta oli avastanud, et aktiivses füüsilises suhtes olles kippus suhe rutiiniks muutuma, seksiti justkui seksimise pärast, aga see ei toitnud hinge, hing oli tagaplaanile jäänud, vaid füüsis sai rahuldust ja heaólu, aga mõne hetke möödudes tundis naine ikka ennast täitmatuna ja rahuldamatuna. See oli tühipaljas lihahimu või oli sõna „seks“ ennast naise u vahele nii kinni pookinud, et naine ei osanudki muudmoodi armastada ega olla. Ta armastas vaid kehaga, omakasupüüdlikult, mõtlemata vaimule.
  „Küll ma olen ikka kena naine! Armastan on ilmekaid silmi ja pudelikujulist keha, mis on väga seksikas. Ma armastan ennast üleni ning olen ka ise armastust väärt! Olen maailma ilusam naine!“ nii algasid Marise hommikud peegli ees. Inimene peabki eelkõige ennast armastama, siis on ta võimeline ka teistele armastust pakkuma, ja teised talle. Kui inimene ennast ei armasta, siis ei oska ka ta teisi armastada. Aga maris oskas, tal polnud kusagile kiiret. Tema hing ja ihu olid armastust täis, mida ta ka jagas, küll hingelist armastust, aga naisele tundus, et Rinaldo armastab ka just sellist suhet. Või vähemalt ei kiirustanud ta kusagile ja selline stabiilsus Marisele just sobis. Kuigi ta hakkas ennast tööle sättima, pidi enda jaoks ebameeldivaks muutunud Rahuliga taas pikki päevatunde jagama, oli ta positiivselt meelestatud.
  „Tere hommikust!“ astus Maris reipal sammul ja kõlaval häälel ehetepoe uksest sisse, kus indu juba askeldas. Rahul tuli lausa jooksujalu Marisele vastu, haaras ta käe ja suudles seda ning oli väga aupaklik.
  „Tere, mu kaunis daam!“ tegi mees käega suure kaare, üritades tsentelmeni mängida.
  „Teie kohvi ootab teid juba, mu iludus!“ jätkus tal vaid meelitavaid sõnu. Olgugi, et Maris oskas neid mittekuulata ning tema tuju tööle tulles oli ülihea, häiris teda Rahul väga, aga töö oli töö ning ta otsustas välja kannatada need tobedad komplimendid.
  „Tänan!“ haaras naine kohvitassi ja hakkas sellega mööda poodi ringi liikuma, vaadates kas ehted on ikka korralikult sätitud.
  „Mu daam, te võite vabalt kohvi nautida, ma sättisin kõik asjad juba paika!“ teatas Rahul.
  „Mis ajast sa mind teietama hakanud oled? Ja ma joongi rahulikult kohvi, kui sa tähele panid.“ oli Maris konkreetne.
  „Ma ei tea kuidas teil Eestis viisakusega on, aga meil Indias näitab teietamine austust, viisakust ja hoolivust. Kui ma pean vajalikuks kedagi teietada, siis see tuleb puhtast südamest ja minu süda on puhas.“ oli indu nii kindel.
  „Kas ma näen blondiin välja või? Me oleme juba mõnda aega sinapeal olnud, miks sa nüüd äkki selle niinimetatud viisakusega lagedale tulid? Arvad, et kui mina ei teieta, siis olen südametu?“ ei rahuldanud Rahuli selgitus naist.
  „Vaadake, neiu Maris, me oleme klinditeenindajad ja viiskas oleks ka meil omavahel teietada, muidu jääb ostlejatele ebaviisakas mulje. Igasuguses äris tuleb jääda sündsaks ja viisakas, see meelitab rohkem kliente ligi.“mainis indu, omal vastik irve näol.
  „Mida sa sellega öelda tahad? Sünsaks jääd? Misasja? Olen ma millegi sündsusetuga hakkama sinu meelest saanud või?“ ärritus naine.
  „Ma pole väitnud seda, aga pidasin vajalikuks hoitada. Oleme ikkagi siin avalikku elu tegelased suurel määral, ei tohi ühtegi häirivat tegurit tekkida, kuna klient on kuningas.“ siunas mees Marist, mis viimasele kohutavalt närvidele käis, kuid ta pidi kõik välja kannatama, sest töö oli talle hetkel elu küsimus.
  „Ja üleüldse, me ei viibi hetkel ka Indias ning meil ei ole siin ühtegi klienti, seega võta vabalt! See on Portugal, Porto linn ja me ju pidime sõbrad olema, sõbrad, minu teada ei teieta, vaid sinatavad.“ selgitas naine.
  „Aga meil Indias...“ üritas Rahul taas midagi Marisele ninapeale vista, aga õnneks astus seltskond uksest sisse ning ta ei saanudki enam targutada.
  „Noo, mu kallis, kuidas kulgeb?“ astus ka Rainaldo uksest sisse, veendumaks, et ta arsamaga on kõik korras.
  „Tere, kallis!“ naeratas Maris, tegi Rinaldole silma ja kadus ühte eheterida kohendama. Rahul tegeles latutaga klientidega, olgugi, et see oli juba Marise kohustus, aga indu justkui trügis sinna, sestap naine saalis ringi liikuski.
  Rinaldo näppis ehteid, vaatas ühte ja vaatas teist, siis kutsus ta klienditeenindaja Marise enda juurde, et, nagu ikka, nõu küsida, sest kleint ju on kuningas.
  „Kas ta on sind täna ka ahistanud?“ uuris Rinaldo.
  „Ei. Ära muretse, ma san hakkama! Ahjaa, soovite siis seda?“ tegi Maris valjemat häält.
  „Jah. Soovin. Palun pakkige see mulle. Aitäh!“ lasi Rainaldo ühe türkiissinise kaelaehte ära pakkida.
Kui Rinaldo leti ääre jõudis, teietas sõber indu ka teda, teretamsie asemel.
  „Kas soovite, et paneksin selle ehte kilekotti ka?“ küsis ta.
  „Ei. Ma tänan teid! Ei ole vaja!“ teatas Rinaldo, võttis kaelakee paberist, läks ja pani selle Marisele kaela sõnadega:
  „Sa oled mu maailma parim sõber ja ma kingin selle kee meie sõpruse märgiks puhtast südamest! Hoidku ja kaitsku see ehe sind ka siis, kui mind hetkel su kõrval ei ole!“ suudles ta Marist põsele.
  „Ma tänan sind kogu südamest, mu kallis sõber!“ naeratas Maris läbi rõõmupisarate ning suudles Rinaldot vastu.
  „Kuulge, te viibite praegu poes, avalikus kohas, minu eheteäris. Siin ei ole viisakas sellist klouni mängida, jätate poe halba valgusesse! Miilutsege mujal!“ oli Rahul ilmselgelt armukade.
  „Rinaldo, mine, näeme õhtul!“ tegi Maris sõbrale silma ning mees, ilma tüli tekitamata, astuski poest välja, saates Marisele õhusuudluse, mille naine ühe vahva ja koomilise liigutusega kinni püüdis.
Rahul põrnitses nagu tige pull noori leti tagant. Mees haudus kurja plaani, nähes, et Maris on paksu nahaga, kannatas ta kõik selle rollide mängu habraid ristis hoides välja. Oli siesta aeg. Kui Maris tualettruumi läks, keeras Rahul äri ukse seestpoolt lukku ning hakkas plaani täide viima.
  „Ohh, siesta algas!“ astus Maris rõõmsail ilmel tualetist välja, haaras õhukes jaki ja seadis sammud ukse suunas.
  „Mida sa korraldad? Miks uks lukus on?“ ehmatas naine.
  „Tule siia.“ kutsus boss teda.
  „Mis mõttes?“ oli Maris ehmunud.
  „Selles mõttes, et vaja on töölepingule alla kirjutada. See on puhketoas ja võtab vast viisteist minutit aega. Võid siestalt tagasi tulla viisteist minutit hiljem, aga lepingu peame ära vormistama, kui sa ikk vajad seda töökohta?“ selgitas Rahul.
  „ Kas see eeldab seda, et alates homsest saan juba üksinda tööle jääda? Et ma olen selleks tööks küps?“ muutus Marise ilme sõbralikumaks.
  „Lepingu tegemisega on kiire, aga homme olen ma veel vähemalt sinuga koos tööl, sest sa väga küps ei ole. Vaja on mõnda asja veel juhendada. Aga ju see aeg ka tuleb, kui saad iseseisvalt tööle hakata.“ jäi Rahul saladuslikuks.
  „Olgu!“ seadis Maris sammud puhketuppa, kuhu Rahul oli mingil imelisel turbokiirusel laua teinud või teha lasknud. Seal oli nii rikkalik menüü, et naine hakkas seda lausa silmadega sööma.
  „Head isu, kallis Maris!“ soovis Rahul ning naine hakkaski oma nälga kustutama.
  „Sööme enne kenasti kõhukesed täis ja siis tegeleme selle lepinguga.“ andis rahul teada.
  „Aitäh!“ oli naine viisakas.
Rinaldo oli siesta ajaks nagu kõpsti eheteäri ukse taga, aga juba oli siseta algusest 15 minutit möödas, kuid Maris ei astunud ikka uksest välja. Mees läks närviliseks ning katsus poe ust, see oli lukus. Ta valis naise telefoninumbri, kuid Maris ei vastanud. Poes tööl olles pidi telefon hääletu olema ja Maris unustas hääle peale panemata. Rinaldot tabas kuri kahtlus, et Rahuli käsi on mängus. Kuna poel oli kasutusel vaid üks uks, sest tagaumise ukse lukk oli juba jupimat aega rikkis, mõistis Rinaldo, et poest ei ole kumbki väljunud. Mees hiilis maja tagant tagumise ukse taga ning kuulsis selle vahelt Marise naeru. Rinaldo käsi läks iseenesest rusikasse. Kuid ta otsustas edasi kuulata.
  „No nii, siin on leping, lugege see kenasti läbi ja kirjutage alla.“ ulatas Rahul naisele lepingu.
  „Lõpeta see teietamine, palun!“ häiris Marist Rahuli olek üha enam.
  „Ha-ha-haa...!“ naeris Rahul võidurõõmsalt, nagu oleks millegi meeldivaga hakkama saanud.
  „Imelik, isegi Rahul naerab. Kas nad varjavad oma suhet minu eest? Ma ju lubasin Marisele, et näeme õhtul ja ta ei osanud arvatagi, et siesta ajal talle vastu tulen, aga tema veedab puhkeruumis Rahuliga lõbusalt aega. Mis toimub?“ oli Rinaldo kurb ja kuri.
  „No nii, allkirjastatud!“ teatas Maris mõne hetke pärast.
  „Kas sul on kiire? Äkki teeks ühe väikse dringi?“ oskas indu ka meeldiv olla ja teietamise lõpetada.
  „Töö ajal?“ imestas naine.
  „Praegu on siesta ja mis see väike drink ikka teeb, siesta lõpuks on peast kadnud. Ja olgu sees siis lepingunaps.“ tegi Rahul silma.
  Maris ei tahtnud välja näidata, et teda häiris mehe silmapilgutus ja viisaka naisena võttis ta väljakutse vastu, kuid seadis omad tingimused.
  „Olgu, aga üks drink vaid! Ja siis ma lähen ise koju, sina ei pea saatma.“ esitas ta ulthimaatumi.
  „Mina ei pea, aag võin ju ometi? Meil ju ühnte suunda ja ühte tänavale minem nii ehk naa.“ oli mees üleolev.
  „Olgu, olgu!“ nõustus naine.
  Rinaldot häiris, et sõbrad vestlevad omavahel viisakalt, kuigi ta ei kuulnud millest nad räägivad. Aga kuidagi kahtlane tundus talle see asi, seda enam, et eilne õhtu oli veel selgelt meeles. Mees otsustas edasi kuulata.
  „Maris, sa oled väga veetlev leedi, täpselt minu maitse. Jah, ma tean, et sa ei ole suhteks valmis, aga kui peaksid olema, kas ütled seda mulle?“ oli mees kaval.
  „Kui sa suudad mu sõber olla ja käed minust eemal hoida, siis ehk ütlengi.“ vastas Maris.
  „Ma mitte ei saa käsi sinust eemal hoida, need iseenesest tahavad sind kallistada, armastada, siluda...“ nihutas Rahul ennast naisele lähemele.
  „Rahul, lõpeta ära!“ kuulis ka Rinaldo kuidas Maris hõikas. Pikemata mõtlemiseta lõi ta nurga tagant leitud raudkangiga poeäri tagumise ukse maha ja tormas puhkeruumi, kus kohast leidis lähestikku istuvad sõbrad. Raudkang libises Rinaldo sõrmade vahel suure kolksatuseg apõrandale ja mehe maailm varises kokku, kui ta nägi söögist ja joogist lookas lauda ning oma sõpru neid mõnusid nautimas.

  „Aitäh, sõbrad! Aitäh!“ röökis ta ja kadus. Rahul nautis oma võidurõõmu ega teinud maha murtud uksest numbritki.  


4. jaanuar. 2018.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar