teisipäev, 2. jaanuar 2018

ELU PÄRAST ELU 3. (11.pt)


  1. peatükk

  Mathildel hakkas paha, tal hakkas nii paha, et oleks peaaegu minestanud. Mis oli saanud positiivsusest nakatavast memmest, kes oli enne olnud ikka paljudele eeskujuks? Eks vanadus, haigused ja raske elutaak teeb oma töö ja küllaps see kõik oli mõjunud ka Mathilde närvidele. Naisel oli väga raske, et külaline lahkus, aga ega keegi ei jõua lõpmatuseni negatiivsust taluda, halb hakkab nii talujal kui negatiivikul endal.
  Naine komberdas arstikapi juurde, võttis sealt validooli ja pani keele alla, sest polnud kelleltki abi oodata. Ta oli just peletanud minema inimese kes tema jaoks alati olemas oli. Ning vend oli teda hoiatanud, et võib naasta alles hommikul. Korraga meenus vanale naisele, et ta oli oma käärkambri, mis kunagi oli ta lemmikkoht, unasrusse jätnud. Kaua polnud ta ka palvetanud ega andestanud. Negatiivne energia, nagu suur pomm, oli tema sisse pesa teinud ja see tahtis plahvatada. Mathilde läks käärkambrisse ja kui ta sealt paari tunni pärast välja tuli, oli endine Mathilde tagasi. Ta oli nii rõõmus, et otsustas väljamaal resideeruvale sõbrannale kõne võtta, sest vana naine tahtis suhelda.
  „Ohoo, ennäe kes minu järgi igatsust tunneb!“ ei suutnud sõbranna oma emotsioone taltsutada. Eks ta oligi üks suur energiapomm ja kui naine juba vanas eas armub, siis ta muutub veel elavamaks.
  „Tead, ma siin ennist mõtlesin, et...äkki leiad mulle ka ühe noore maha ja võtad oma ulu alla? Muidu kõngen siia vanadusse ja üksindusse ära. Ja noored mehed pidavat vanad naised terveks ravima.“ säras Mathilde.
  „Ossaa! Ma ei tunne sind äragi, sõbrake! Aga selline suhtumine mulle juba meeldib! Kas broneerin kohe sulle piletid?“ oli sõbranna üllatunud.
  „Oota veidi, ma pean vennal kratist kinni haarama ja endale midagi uut ostma minema, kes mind, vanurit ikka vanades hilpudes vaataks! Aga ma mõtlen seda tulekut päriselt, kui ma muidugi vahepeal ära ei kõnge. Alalõpmata ole siin metsas üksinda, nii võin veel libahundistuda!“ muutus Mathilde hääletoon naeruseguseks.
  Mathilde ei maganud terve öö, ta kraamis tube, sorteeris kappidest riideid ja ladus prügikasti triiki täis. Naine avastas, et oli astaid alles hoidnud kasutuid asju, eks ikka mõttega, läheb vast kunagi vaja. Ja haigusest polnud haisugi. Ta lausa kimas mööda maja ringi, ilma, et vajaks käimiseks tuge. Mahilde oli nagu ümber vahetatud!
  „Ei noh, kes sind nii vara üles kupatas?“ astus Lembit hommikuaos uksest sisse ega jõudnud ära imestada, et õde ei maga. Tegelikult juba õues nägi ta, et prügikast on kahtlaselt täis ning hakkas juba muretsema. Eks õe tervis pani ikka venda muretsema, kuigi Lembit ei tahtnud ka oma käikudest loobuda, sest ta avastas ju alles hiljuti, et ei ela üksnes õele ja endale, et tema ellu on tulnud keegi, kes kaalub teised inimesed üles. Lembit oli armunud Reilisse ja see tunne oli vastastikune, sest vanad lõkked olid taas lekkides ja nii kuumades leekides, et lausa kõrvetasid.
  „Kes, kes, ära uuri elu! Ja mis süümepiinad sind nii vara koju tõid?“ vastas memm küsimuslee küsimusega.
  „Mina küsisin enne, kui panid tähele! Süümepiinad või mitte, aga mis toimub? Kas keegi on meie prügikasti täitmas käinud?“ oli mees segaduses.
  „Jah. On küll. Ja see keegi seisab hetkel sinu ees!“ teatas Mathilde reipalt ja ülbelt.
  „No, noh, väga agar ja vilgas õde mul, peaks mainima!“ imestas vend.
  „Mis sa mõtlesid, et ma juba surema hakkan või? Ei mina sure!“ naeratas Mathilde.
  „Kas just surema. Ah, saa oled ikka kah!“ ei saanud nüüd vend õe naljast aru. Tegelikult Lembit polnud enam harjunud õe naljadega, sest ta arvas, et õe naljasoolikas on kas umbes või kuivanud, sest viimasel ajal oli õde väga tõre ja negatiivne olnud. Vend hakkas juba kahtlema, et kas õele on kavaler siginenud, või on tõesti ta tervis nii korrast ära, et hakkab päris ära pöörama.
  „Lemps, ole pai ja tule aita mul natuke mööblit nihutada. On teine nii lollis asendis, et pole otsa ega äärt. Ja pealegi feng shui õpetuste järgi ei tohi voodiasend kunagi nii olla, et tuppa astudes vaatavad voodis asetseva inimese jalatallad vastu.“ targutas memm.
  Lembit oli kogu öö armunektarit joonud ja eaka mehe füüsis oli suhteliselt väsinud. Ta lootis, et koju jõudes keerab kohe külili ja puhkab ennast välja. Aga ta ei saanud ometi õele reeta mis muutused tema elus toimunud ja toimumas on, sellepärast pidi ta oma loidunud lihased kohale vedama ja ühiselt hakatigi mööblit nihutama. Lembitut hämmastas õe toores jõud ja ta hakkas juba kahtlustama, et ega õel ometi mõnda meest pole öösel kaisus olnud. Naistele mõjub tihtilugu suguelu just elavdavalt, nenede eneriaülejäägid panevad peale vahekorda tegutsema, pole siis ime, et mehed on viimaks nagu närtsinud sidrunid ja ei jaksa mehetöid teha.
  „Oehh, teine tera kohe!“ imetles Mathilde elutuba, mille diivan sai teisele kohale tõstetud.
  „Õtse, mis putukas sind vahepeal hammustanud on? Ega tegu ei ole ometi isase putukaga?“ tögas vend.
  „Käi kus kurat oma juttudega! Sa ei tunne oma õde või? Kes sinu, kuradi sitaseid mähkmeid vahetas ja kuseseid pesi, kui mitte õtse! Ja tema nüüd kahtleboma ões. Häbi peaks olema!“ ärritus õde.
  „Noh, seda, et...“
  „No mis seda, et? Sa ei usu enam oma õesse või? Võta roosad prillid eest, vend! Muidu hakkab veel keegi, kaasa arvatud mina, su orientatsioonis kahtlema ja soovitab need lillade prillide vastu vahetada!“ oli Mathilde kärme väljaütleja.
  „Ära nüüd ole nii tõre! Just vaatasin, et mul on ikka armas ja hakkaja õtse, ja tema kohe pahandama!“ sekkus vend.
  „Kes sul siin pahandas?! Te mehed olete kohati hullemad kui naised, solvute ja tõlgendate valesti. Minuga on kõik hästi ja sa vaatad mind nagu oleks tonti näinud. Mis sinuga juhtunud on?“ oli Mathilde mures.
  „Kes meist solvus? Aga olgu, olgu, targem annab järele!“ teatas vend.
  „Vaat kus mul siin tark mees taskust tuli välja!“ naeris õde juba häälega.
  „Aga mida sa korraldad? Tahad uut mööblit ostma hakata, et mööbeldad?“ tahtis vend teada.
  „Ei ole veel plaanis, aga plaanid võivad iga hetk muutuda, seega jään sulle hetkel vastuse võlgu.“ teatas Mathilde kindlameelselt.
  „ No mis seal ikka. Tahad veel mööbeldada või majandada? Kas on abi vaja või võin natukeseks ajaks leiba luusse laskma minna?“ seisid vennal silmad vaevu lahti.
  „Eks sa mine, mine, mine, saan üksinda ka hakkama!“ teatas õde.
Lembit taarus oma tuppa ja puges lahtiriietamata voodisse, kuid siis läks kööki tagasi.
 „Õtse, kas Maris helistas? Kuidas tal läheb ja kus ta elab?“ arvas Lembit õe heatuju põhjuseks olevat selle.
  „Ah, kobi kotile! Või tahad alkomeetrisse puhuda!“ nähvas õde.
  Ega mehel jäänudki muud üle, kui uuesti voodisse pugeda, aga igaks juhuks võttis ta riided seljast, sest teravakeelne õde võis tuppa astuda ja märkuse teha.
  „Ei noh, vennal on vist luulud! Huvitav mis selle luulu nimi olla võiks? Müstiline on ta mul, eriti viimasel ajal. Aga pole minul õigust tema ellu sekkuda, niigi jättis oma elu seal teiselpool Eestit ja tuli mulle appi. Las ta olla. Ma ei tohiks üldse ta peale pahandada. Ah, et tama kohe arvas, et Maris on helistanud. Aga miks? Äkki on vend ise Marisega kontakti leidnud ja salgas seda minu eest? Väga kummaline! Ma pean seda teada saama! Mis siis kui Maris ongi tagasi ja vend elab ehk poole kohaga mu lemmiksugulase juures? Kus ta, kurivaim, ikka muidu pesitseb? Oi, kui sellel on tõepõhi all ja mind hoitakse kõigest eemal, siis seda ma küll ei andestaks juba! Assamait, vend unustas oma mobiili siia! See on hea! See on väga hea! Pagan, see on ju nutitelefon, ma ei oska selle atribuudiga küll midagi peale hakata!“ möönas Mahtilde ning lõpetas monoloogi enesega, mida ta tihti üksinduses olles harrastas, sest nii tundis ta, et ei ole majas üksinda.
  Mathilde küüris ümisedes pliidi kohal olevat kollast pottseina, kui venna telefon tirisema hakkas. Naine viskas küürimislapi käest ja tõttas laua juurde, millel telefon asetses.
  „Reili. Pagan! Kus kohast ma sellist nime enne kuulnud olen? Reili, Reili, no mitte ei meenu!“ üritas ta kõnele vastata kuid ei saanud sellega hakkama.
  „Fakk juu, nagu noored ütlevad. On ikka asjad leiutatud, pole nuppugi kuhu vajutada! Praegu saaks kohe uurida kes see Reili sihukene on! Oi, vennas, millega või kellega sa seotud küll oled? Pagan, kas mitte ei olnud Reili see...?“ meenus Mathildele midagi minevikust.


1.-2. jaanuar. 2018.a.
Vana-Rääma


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar