pühapäev, 31. detsember 2017

Olen selgituse võlgu...


  Kuna ma eile hõikasin oma ajajoonel üles, et tuleb ikka emosse minna, siis olen paljudele vastuse võlgu, et miks. Esimese asjana mainin, et ei ole Germoga asi seotud, vaid minu tervis jurab. Ja siis mainin veel selle ära, et ma ei ole kunagi telefoniga netis käinud,(olen seda korduvalt maininud!) ega kavatse käima hakata, sellepärast ei olnud mul võimalik teile kohe vastata mis juhtus. Seega arvestage, et on veel ilmas ka inimesi kes ei raiska oma aega telefoniga netis surfates, vaid hoiavad neid kahte asja (telefoni ja arvutit) lahus Veedan arvutis niigi palju aega, kuna teen tööd ja kirjutan just siin. Oleksin võinud ju selle teema üles hõikamata jätta, aga ega ma polnud paaril viimasel päeval mina ise, vaevlesin valudes ja kints oli (on) tugevas põletikus.

 Mis juhtus? Juhtus see asi, et neljapäeval tekkis kintsul oleva mädapaise alla põletik ning kahel ööl ei saanud ma vasakul küljel isegi magada. Tinktuuritasin ja ravitsesin, aga osad asjad ei taha paraneda, vajavad meditsiinilist sekkumist, ehk pisiopetarsiooni. Nii vajas seda ka minu ateroom, mis oli mädane ja põletikus. Ateroom on rasunäärme ummistus, rasu koguneb näärme alla ja viimajuha sulgub. Tekib ummistus mida vältida ei saa, ja meditsiin pole kindlaks teinud selle põhjust. Ateroom on teatud inimeste organismi eripära ja need kipuvad korduma, kui opereerides ei saa kätte kotikest, mille siseküljel on karvanääpsud. Kui mingi osa jääb sisse, tekib see uuesti.

 Esimene ateroom opereeriti mul Pärnus, kui olin 17 aastane ning juba 19 aastaselt läksin sama asja opereerima, siis juba Tallinna, Pelgulinna haiglasse. See asus mul sabakondi peal ja ma ei saanud isegi istuda, ega liikuda. Ilmselt teise operatsiooniga saadi kogu sisu kätte, et sabakondile enam ei tekkinud. Kui olin 17 aastane, tundsin oma lagipeas hernetera suurust moodustist, mis aastatega kasvas ja kasvas. Õnneks on see kasvaja, ehk ateroom pindmine ja healoomuline. Umbes 10 aastat tagasi käisin peas asuva ateroomiga Pärnus operatsioonil, opereeris dr. Timmusk. Läks 8 aastat mööda ja ateroom oli tagasi, seda käisin lõikamas 2016. aasta suvel (pluss 2 kuud sidumas). Ta on mul keset lagipead ikka taas olemas, aga selles on ava, mille kaudu immitseb puder välja, kuigi lagipeas on see tahke, sest peas pole nii palju rasunäärmeid. Ka on pähe neid tekkinud veel, pisikesi.

 Arstid on mulle selgitanud, et see asub rasunäärme all, moodustub pisike kotike, mille siseküljel on karvanääpsud. Sees on pudrutaoline moodustis, mis põletiku korral muutub mädaks. Siis ei aita miski muu, kui lõikus.

 Aga täna olen ma juba mina ise. Kell 8.30 käisin emos sidumas ja äärepealt oleks sidumine ära jäänud, sest tohter keeldus sidumast, kuna ma pean selle eest maksma, aga õnneks oli mõistev õde, kes kutsus mu sidumisruumi ja arstil ei jäänud muud üle kui sabas lonkida. Arst nähvas, et mingit järelmaksu ei saa, sest neile on jäetud maksmata, ning iga korra eest pean 30 eurot maksma. Õnneks rahustas õde mind maha ja ütles, et see summa on kordi väiksem. Ühesõnaga, nimesid mainimata, sain ülbe hoiaku osaliseks ja oleksingi äärepealt otsa ringi pööranud ja minema marssinud, aga õnneks oli väga hooliv õde, tänu kellele sain lipsiku ja saan teisipäeval ülekande teha, sest just teisipäeva hommikul laekuvad mul rahad mis kinni jäid, kuna reedel olid pangad vähem lahti. Ühe sidumiskorra summa on 12.85, aga see on ka minu jaoks suur summa ning ma loobusin, ei lähe enam siduma, seon ise. Uus dreen pandi täna ning pigistati ohtralt mäda välja. Ja antibiootikumid ostsin ka välja, algas 6 päevane ravikuur, manustan Durasefi ja loomulikult ka probiootikume, kuna antibiootikumid ravivad küll haiget kohta, aga viivad organismist vajalikud ained (ka piimhappebakterid) välja ning probiootikumid taastavad organismi mikrofloora. Muidu muutuks organism veel vastuvõtlikumaks ja poogiks kõik viirused enda külge, sellest tulebki anibiotside kõrval tarbida ka probiotse.

 Vot sellised lood!

 Olge siis teinekord sallivamad ja ärge riielge mu ajajoonel! Sain sellest teada juba emos olles, sõbrad helistasid.

 Aasta viimane päev on õhtus, mina oleks uuesks aastaks valmis, vana veri ja vana mäda ka välja lastud ning lähen püstipäi uude aastasse. Mine sinagi!

 Head vana-aasta lõppu!

Fotod:
iga sidumiskorra summa näeb välja selline...
nihukesed lood...
toidukorrad...
ja enne operatsiooni...

31. detsember. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar