reede, 29. detsember 2017

ELU PÄRAST ELU 3. (9.pt)

9.peatükk

  „Bom dia, boa trade, boa noite“ kõlasid Marise suust tervitussõnad hommikul, päeval ja õhtul. Talle meedlis om auus töö. Marisel meeldis särada ja kliente teenindada eneselegi üllatuseks. Tõsi küll, õrnas nooruses oli ta suviti seda tööd teinud ka, müües kuurirtlinnas ajalehti ja ka rannas jäätist. Päris esimest korda ta leti taha ei sattunud, aga Portos oli see tema jaoks uus ja huvitav väljakutse, sest peaaegu kõik inimesed tänasid, naeratsid ja soovisid head. Müüja tunneb ära kes on kohalikud ja kes turistid juba sellepärast, et kõik ei ole üliviisakad.
  Rahul oli ka terve päeva naisele toeks, kuid Maris sai ideaalselt hakkama, tuge poleks vaja olnudki. Aga eks igal müügikohal on omad reeglid ja nipid millest mees teda päeva jooksul valgustama pidi.
  „Maris, mis sul õhtuks plaanis on?“ küsis Rahul päeva lõppedes.
  „Rahul, ma ilmselt kukun voodisse. Ikkagi esimene tööpäev seljataga ja kerge väsimus niidab. Oleksin ehk pidanud siesta ajal veidi tukastama. Emotsioonid, olgugi, et need on mul esimesest päevast väga head, väsitavad ka. Aitäh sulle, hea hing, et mind tööle võtsid!“ selgitas ja tänas naine.
  „Suurima hea meelega! Aga kui sa homme siesta ajal magaksid siis poleks sa õhtuks väsinud. Kas sa homme õhtu veedaksid minuga?“ oli Rahul järjekindel.
  „Rahul, kas sellest ei piisa, et me pikad päevad koos oleme?“ ei meeldinud Marisele sugugi see pealetükkivus.
  „Noh, siin me ei ole kahekesi, tahaks sind lähemalt tundma õppida.“ teatas indu.
  „Siin sa ju saadki mind lähemalt tundma õppida, päevast päeva koos olles saad tundma ja nägema minu plusse ja miinuseid.“ ei andnud Maris alla.
  „No see ei ole päris see..“ nurus mees.
  „Mis mõttes?“ häiris iga hetkega see Rahuli järjekindlus ja paindumatus Marist.
  „Ma mõtlesin, et kustuks sind romantilisele õhtusöögile ja...“ meelitas ta.
  „Rahul, me oleme ju sõbrad. Mis plaanid sul minu suhtes on?“ muutus naine konkreetsemaks.
  „Sa oled kena ja vaba naine, mina olen vaba mees, äkki...“ hellitas mees lootust.
  „Rahul!!! Jah, me oleme mõlemad vallalised, aga ära palun riku meie sõprust, mis on alles nii habras ja üürike!“ soovis naine.
  „Mis mõttes ma rikun? Sõprus võib ju edasi areneda. Meist saaks kena paar, perekond.“ unistas Rahul.
  „Vabanda, sõber, aga minul selliseid kavatsusi ei ole. Ausalt!“ ütles Maris talle ära.
  „Kahju, sest sa meeldib mulle naisena väga. Aga ütle mis mul siis viga on, et ma siiani pole peret loonud? Kas ma olen kole mees sinu arust?“ nurus indu nüüd juba kaastunnet.
  „Ei! Vastupidi! Sa oled väga nägus mees! Küllap sa lihtsalt ei ole seda ühte ja õiget leidnud veel. Ise ju kurtsid, et veedad pikad päevad tööl ja pole üldse aega lõõgastumiseks. Nüüd ju on. Mina saan siin kenasti üksinda ka hakkama juba, ma arvan. Sina mine ja lõõgastu!“ soovitas naine.
  „Lõõgsatumine ilma sinuta...Aga kas sa siis tuleks minuga välja kui meie ühine sõber Rinaldo ka ühineks?“ oli Rahul kaval.
  „No siis ma tuleks teiega välja, mitte sinuga!“ parandas Maris.
  „No jah! Aga tuleksid?“ ei jätnud ta jonni.
  „See on mõeldav.“ vastas naine.
  „Kas sa kardad minuga kahekesi olla?“ uuris indu.
  „Kui ma kardaks sinuga kahekesi olla, siis ma ju ei julgeks ka sinuga siin poes olla.“ tegi Maris selgeks.
  „Ei, sa ei saanud aru. Või mõistavad eestlased teatud asju teisiti.“torises järjekindel mees.
  „Ma usun, et ma sain väga hästi aru!“ kaitses Maris oma seisukohta.
  „Üks asi on siin poes koos töötamine, teine asi on see kui me veedaks mõnes hubases restoranis kahekesi õhtut. Ma ei mõista miks sa siis nõustuksid kui Rinaldo ka meiega liituks? See jätabki mulje, et sa kardaksid mind.“ ussitas indu nagu ladvaõun.
  „Rahul, mul on selline soov, et kui väljaminek toimuks, saaksin ma õhtu veeta koos sinu ja Rinaldoga, sest te olete ainukesed sõbrad mul siin Portos. Ja pealegi oleks kolmekesi lõbusam ka.“ ei reetnud Maris, et tegelikult on tal Rinaldo vastu tunded, mida ta kogu aeg maha surub. Aga Maris tabas ka, et Rinaldo pole keelekandja, sest naine tõlgendas Rahuli juttu nii, et ta ei teadnud kas Marise ja Rinaldo sõprus on ainult sõprus, või midagi enamat. Naine arvas, et Rahul pinnib teda just sellepärast, et uurida mis staadiumis suhe temal ja Rinaldol on. Aga ta ei suvatsenudki rääkida, sest ta veel ei teundnud Rahuli ja pealegi see pealetükkivus oli kohati ikka väga tüütu ja omakasupüüdlik indu poolt. Ega vägisi ju kalliks ei saa, kui ikka mingit seksuaalset tõmmet ei ole, arvas Maris. Tegelikult ta uskus meeste ja naiste vahelisse sõprusesse, millesse paljud kahjuks ei usu.
  „No jaa, oletagem, et see ongi tõesti su südamesoov. Aga mis saaks siis, kui meie suhe edasi areneks ja me armuksime? Kas siis hakkaks ka Rinaldo igal pool meiega kaasas käima?“ muutus indu üha tüütumaks.
  „Rahul!!! Ma just selgitasin, et ma vajan vaid sõprust, et meie vahel saab eksiteerida vaid sõprus, ei muud!“ muutus naise hääletoon juba valjemaks.
  „Kas sa sellepärast ei tahaks mind, et ma olen indu, et ma olen teisest rahvusest?“ siunas mees edasi.
  „Kindlasti mitte ei ole ma rassist! Ja mind ei häiri karvavõrdki mis rahvusest mees on. Rahvusel, nimel, välimusel ja vanusel pole mitte mingisugust tähtsust, kui inimesse ära armud. Tähtis on vaid see tunne, see armastusetunne, kui isegi mehe nägemine tekitab sinus kõhuliblikaefekti!“ teatas Maris.
  „Aga sinu nägemine ja paljas mõtlemine sinust toobki mulle kõhuliblikad kohale. Kas ma siis armastan sind?“ küsis Rahul nii lolli küsimuse, et Maris vaatas teda kui kohtlast tegelast.
Maris oli nüüd Rinaldoga päri, et mees Rahuli induks, mitte hinduks, kutsus. Rinaldo selgitas et indu tuleneb tema jaoks sõnast ind, indlema, sest alati kui nad mõne tüdrukuga koos tuttavaks said, hakkas Rahul nagu indlema, rääkides kõigile mesimagusat juttu, kuidas ta juba esimesest silmapilgust tüdrukusse ära armus. See oli üks põhjuseid miks Rahulil kunagi naistega ei vedanud, aga Rinaldol vedas, kuigi Rinaldo on pigem tagasihoidlikum ja vaoshoitum, aga tema sõnade kohaselt pidavat naised talle liigset tagasihoidlikkust ja enesekesksust ette heitma. Küllap võis Rinaldo jutul tõetera sees olla.
  „Tead mees, sellist küsimust ometi naiste käest ei küsita!!! Selle vastus peitub ikka sinu enda sees. Kuidas sa küll nii ruttu mind armastama hakkasid? Ma omast arust ei ole selleks põhjust andnud ja pealegi olen ma sind tõrjunud just sellepärast, et sa minusse ära ei armuks. Kas sulle ei tundu nii?“ tahtus Maris teada kas ta on teadmatusest eksisamme teinud.
  „Juba esimesel õhtul nautisid sa minu seltskonda. Kas polnud nii?“ väitis indu.
  „Jah, ma tõesti nautisin, lootuses, et leidsin uue sõbra, mitte mehe! Need on kaks erinevat asja. Rinaldo oli enne sinuga tutvumist ainuke inimene kellega ma siin Portos suhelnud olin ja ma tundsin siirast hea meelt, et leidsin uue sõbra, ei muud!“ avameelitses Maris.
  „Aga sa vaatasid mulle sügavale silma ja flirtisid minuga!“ ei suutnud Rahul leppida Marise vastusega.
  „Kui ma inimesega suhtlen siis ma vaatan ikka silma. Ma ei tea kust maalt algaab sinu jaoks flirt, aga mina enda arust ei flirtinud, olin lihtsalt rõõmus ja lõbus õhtu üle. Kas sina arvad, et naised kes sinuga rääkides sulle silma vaatavad, flirdivad ja on kohe armunud? Siis on meil nendest asjadest küll erinev arusaam!“ ärritus Maris nüüd juba tõsisemalt.
  „Olgu, olgu!“ ehmatas Rahul, kuigi ise oli Marisele pahatuju tekitajaks.
  „Lähen käin tualetis, kui võib?“ keeras naine Rahulile selja ja lahkus vastust ootama jäädes tualetti.
  „Jah, mu kallike, kuidas töö edeneb?“ vastas Rinaldo juba esimese tirina järel Marise kõnele. Maris rahunes ühe hetkega. Rinaldo hääl rahustas teda sama hästi kui tormised merelained. Naine oleks tahtnud Rinaldole pihtida kõigest misneil hetk tagasi Rahuliga aset leidis, aga ta otsustas siiski vaikida. Esiteks polnud ta kindel, et poodnik tualettruumi ukse taga ei salakuulaks, sest Maris lihtsalt ei usaldanud juba seda meest. Teiseks kartis Maris kaotada kahte sõpra, sest Rinaldo ja Rahul olid omavahel sõbrad ja tõe välja rääkides võis nende vahel tüliks minna. Naine oli dilemma ees.
  „Hästi läheb, hästi!“ valetas ta.
  „No siis on küll hästi! Seda ma kuulda tahtsingi. Aga kas sa minu järgi ka igatsed?“ küsis Rinaldo ja Maris heldis selle küsimuse peale, sest see tuli südamest ja Rinaldol oli mingi eriline võime naises hirm ja mure välja kiskuda. Vahel Maris tundis, et ta hing räägib teises keeles, kui suu. Olgugi, et Rahul oli teda terve päeva küsimustega, mis nakist ahistasid, pommitanud ja nüüd tuli teien meessõber sarnase küsimusega lagedale, ei häirinud see naist.
  „Jaa, sõbrake, ma igatsen sind väga!“ tulid sõnad otse südamest.
  „Oihh, kui armas teada! Ma kohe tõttan sinna, kallike!“ ja kostuski kinnist tooni.
  „Boa noite, boa noite,“ saatis Rahul kliente viisakalt ära, kui Maris tualetist naases.
  „Noh, kas käisid ümbermõtlemas? Minul tavaliselt tulevad head ideed tualettruumis. Kas ka sinul?“ uuris Rahul.
  „Kindlasti mitte!“ valetas Maris, sest tegelikult tulid ka temal, isegi väga head mõtted, mis mõüne hetke pärast ilmselt indu mossitama panevad. Just idee Rinaldole helistada tuligi Marisel tualettruumi seinte vahel. Aga tema õnneks ning Rahuli õnnetuseks polnud indud seda ideed pealt kuulata saanud, sest parasjagu astus poodi mitu klienti. Saatuse kingitus-mõtles Maris.
  „Oooo, mu kalliksed, kuidas läheb?“ astus Rinaldo rõõmsal ilmel poodi. Rahul oli pisut nördinud näoga, aga ta ei tahtnud seda välja näidata.
  „Ooo, Rinaldo, Rinaldo! Meil läheb imehästi, onju armsake!“ vaatas ta mesimagusa näoga Marise poole.
  „Ja-jah, meil läheb tõesti hästi, sest kliente on täna palju käinud ja nad kõik on nii armsad. Pealegi väitis sõber Rahul, et täna on lausa mitme päeva kliendid poes käinud, et ma pidavat tõmbenumber olema.“ kandis Maris sõbrale kõik ette.
  Rinaldol oli vaid hea meel. Ja juba astuski järgmine klient uksest sisse ning Maris tõttas kassasse.
  „Kuule sõber, vasta mulle ausalt, kas sa oled Marist pannud?“ pöördus sõber sõbra poole.
  „Mis asja? Kus kohast sa üldse sellisele mõttele tulnud oled?“ pahandas Rinaldo.
  „No tüdruk läheb väga eriliselt õitsema kui sind näeb. Kas Sa oled mulle midagi rääkimata jätnud? Kas te olete armusuhtes?“ pommis indu edasi.
  „Mis ülekuuulamine see olgu!“ ei meeldinud need küsimused mehele, kes oli kõrvuni armunud, kuid ei suutnud kuidagi Marisega hakkama saada. Õnneks klient lahkus ja Maris tuli lausa jooksujalu noormeeste manu.
  „Mis te sosistate siin? Mind rääkisite taga või?“ aimas Maris.
  „Meie pole midagi teinud!“ laususid sõbrad nagu ühest suust.


29.detsember. 2017.a.
Vana-Rääma


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar