teisipäev, 19. detsember 2017

ELU PÄRAST ELU 2. (26.pt)

  26.peatükk

  Samal hetkel, kui Trevor kodu uksest sisse astus, tirises köögi laual Mirelli telefon. Mirell ise oli elutoas teleka ees ja kudus.
  „Tere tulemast! Ole pai ja too mulle mu telefon ka, kallis pojake!“ hõikas ema toast.
  Trevori nägu vajus norgu, sest just oli ta tulnud Mathilde juurest, kes lubas Trevorit mitte reeta ning nüüd ta juba helistab emale. Ei saa neid naisi usaldada, mõtles mees endamisi, võttis ema telefoni ja viis tuppa, oma nagu surnumatja nägu peas, tõsine. Mirell vaatas poega ehnunud näoga ja kartis, et midagi on juhtunud, aga ta ei suutnud siiski Mathilde kõnele vastamata jätta ning otsustas peale kõnet poja käest asja uurida.
  „No tere memmeke! Kuidas sul läheb?“ jõudis Mirell enne Mathildet tervitada, kui viimanse suu lahti teha jõudis.
  „Tere, tere, mu lemmik! Ah, mis ta siin ikka, tasa ja targu kulgeb. Iga päev sammuke surma poole, pulma poole ma ju enam ei lähe.“tundus memme tervitusest pisut eluväsimust või pettumust. Pigem ehk pettumust, sest ta hing teeks tõesti veel palju ära, kui füüsis sellele alluks.
  „Näe, Trevor-poiss astus ka just uksest sisse, meil terve pere praegu koos. Selline õnnis tunne kohe. Tahaks, et nii jääkski, siis tunnen ennast ka kasulikumana. Liiga palju on viimasel ajal juhtunud ja ma olen nagu peata kana, kord üritan süüa teha, kord hakkan pesu nõeluma, kord võtan koristamise ette, aga mitte midagi tehtud ei saa. Põen vist keskendumishäiret, sest haigla režiim lõi mu une nii sassi. Nii kui ma päeval magan, olen nagu öökull, öösel üleval ja silmad pärani. See ei ole kindlasti depressioon, lihtsalt liiga palju erivaid emotsioone ajavad segadusse. Aga küll ma jagu saan, Eesti naine ikkagi. Me ju oleme tugevad?“ esitas Mirell monoloogi lõppu küsimuse, kuigi ega ta vastust ilmselt ootama ei jäänud, sest see oli niisama suusoojaks öeldud. Aga memm haaras härjal sarvist.
  „Loomulikult oleme tugevad! Palju tugevamad, kui arvatakse ja kordi tugevamad, kui endale tunnistada julgeme. Kõik on kättevõtmise asi! Igal asjal on siin elus oma ruum ja aeg, katsu sa vaid õiget hetke tabada. Selles ongi tihti küsimus. Ja kui juhtud õige hetke maha magama, võid vaid veel lahkunud rongi vilinat kuulda. Oehh, mina ka nii ootan ja loodan, et mu kallis Maris jõuaks ükskord ometi koju tagasi! Lootma peab ja suurelt tuleb unistada, siis ehk on tulemus ka käega katsutav. Tead, ka minul on hetki kus ma ei suuda midagi teha, sada toimetust on pooleli, lihtsalt istun ja ootan justkui teeks need toimetused ennast ise ära, aga kus sa sellega! Lempsil on ka kogu aeg tuli takkus, aga pole minu öelda, las elab. Hea, et ta üldse mul olemas on, muidu vegeteeriksin üksinda siin omas maailmas, ei aintsatki kaaslast. Noh, postikana ju vahel käib justkui tuld toomas, on temalgi pidevalt kiires. Näed, nõuka ajal, kui polnud moodsat nutiajastut ja vähestel olid kodudes lauatelefonid, käidi palju tihedamini külas, aga tänapäeval, isegi näod hakkavad ära unustama, hea, et veel läbi telefoni inimesed hääle järgi ära tunned, kui sedagi. Kui ikka moblale nime ette ei viskask, siis vist ei tunneks ka! Tahaks sind nii näha, ja Kustit ikka ka. Las Revo-poiss võtab teid millalgi ühes ning tulge vanainimest ikka ka vahel vaatama, igatsengi juba teie järgi.“ näitas Mathilde külalislahkust välja, kuid siiski ei reetnud, et Trevor tal külas käis. Kas oli memmel omakasu mängus, või ta tõesti igatses Mirelli ja Kusti järgi, küllap ikka viimast.
  „Peab seda asja kaaluma. Katsun pojaga rääkida, aga täna kindlasti veel ei jõua. Tahaks kodutunnet endasse hingata, sest iial ei või teada mis elul plaanis on. Aga ma luban, et kaalun seda asja.“ jäi Mirell suhteliselt kidakeelseks. Kas ehmatas teda poja tõsine olemine või tal lihtsalt ei olnud jututuju, aga kindel oli see, et Mirell tõesti nautis kodust atmosfääri, sest haiglas viibides tekib reeglina meeletu koduigatsus ja esimesed tunnid kodus olemist ei korva seda igatsust kuidagi. Võtab ju aega, enne kui suudab kodurutiini sisse elada. Sellest võivadki tingitud olla meeleolumuutused, mis segavad keskendumist.
  „Aga heakene küll, ma siis jään ootele. Olge te seal kõik hoitud, armastatud ja õnnistatud!“ soovis memm ja juba oligi kõne katkenud. Tgeelikult Mirell veidi ehmatas, sest ta ei saanud memmele isegi enam heaga vastata, aga ta ei hakanud ka tagasi helistama. Võimalik, et memm vajutas taotluslikult kõne ruttu kinni, lootes tekitada Mirellis igatsust, või olid tal mõned teised plaanid mille tähtaeg tiksuma hakkas. Mathilde meeleolud olid ka viimasel ajal väga muutlikud. Eks tee vanadus muidugi oma töö ja teisalt on memmel, kes on harjunud terve elu aktiivselt suhtlema, päris raske leppida tõigaga, et ta peab enamuse ajast üksinda oma metsakodus veetma. Olgugi, et raadio, mis ööpäevaringselt köögilaualt tema kaaslaseks on, ei korva suhtlemisvajadust.
  „Trevor, kas midagi on valesti?“ uuris Mirell.
  „Ei. Miks sa seda küsid?“ oli poeg hämmingus.
„No, sul on kuidagi kummaline nägu peas, mis paneb mind arvama...“
  „Ema, lõpeta! Ma võin ka palju arvata, kui sa vahel tõsisem oled. Ega siis ei pea alati midagi korrast ära olema. Meil kõigil on paremaid ja halvemaid aegu. Ära mõtle üle!“ oli Trevor tõre.
  „Olgu, las ta jääb. Aga arvesta, et sul on alati ema olemas, kui miski painab!“ ei jäänud Mirell poja vastusega rahule, sest ta nägi, et midagi on teistmoodi, aga emana oli ta juba harjunud, et poja käest ei pigista saladusi välja ka kõige parema tahtmise juures. Naine lõi mõtteis käega, aga süda vaevas teda ikka.
  „Emps, kas venna on haige?“ sekkus vestlusesse Kusti.
  „Ei ole. Venna on terve. Aga ka minul ja sinul on mõnikord tuju paha ja me ei tea isegi tihti põhjust mis selle paha tuju tekitas. Võime põhjust küll otsida, aga ei leia. Ilmselt on ka vennal praegu paha tuju ja ta ei leia põhjust. Kõigiga juhtub nii. Mitte keegi meist ei ole alati rõõmus. See käib elu juurde, aga paha tuju ei tarvitse alati haigusest tingitud olla, selle taga võib palju muid asju olla. Mõsitad?“ küsis ema oma nooremalt pojalt.
  „Ei tea. Võibolla mõistan,“ ei valetanud lapsesuu.
  Trevor kohmitses oma riidekapi kallal, sorteeris seal riideid, omal nägu torssis. Väga raske oli emale ja vennale tunnistada, et ta lahkub Eestist, mitte küll alaliselt, aga ikkagi. Väga raske oli. Pealegi painas teda ema tervis ning suurel pojal oli hirm, et kes ta ema ja venna eest hoolitsema jääks, kuid minna ta plaanis, sest elboelu oli ta pangaravele suht pisikese summa jätnud ja enam polnud pääsu. Trevor ei olnud harjunud sellega, et tal hakkab raha otsa saama. Terve teadliku elu elas ta suhteliselt kopikaid arvestamata, aga nüüd oli kõik muutunud. Aeg oli tööle minna. Otsus oli tehtud ja taganemisteed enam ei olnud.
  „Venna, kas sa tuled minuga mängima? Ma nii tahaks, et sa seda domikot minuga mängiks.“nurus Kusti.
  „Mis domikot? Millest sa räägid? Ja pealegi pole mul üldse aega, on tegemist.“ vastas suur vend.
  „ Noh see klotsimäng, tead ju küll!“ oli väike venna viril.
  „Ah see! Õpi ükskord selgeks, et selle mängu nimi on doomino, ja pealegi oskab ema ka seda mängida. Mul on kiire.“ olid Trevori mõtted juba mujal, eemal kodust, eemal kodumaast, eemal kõigest mis teda ei huvitanud.
  „Venna, kas sa oled mu peale nüüd pahane, et ma selle mängu nime valesti ütlesin?“ oli Kusti mures.
Trevoril hakkas häbi. Ta tundis ennast väga täbaralt, et venna kallal riidles. Lõppude lõpuks polnud vend midagi valesti teinud, asi oli Trevoris endas. Mehele tikkus vägisi nutuklomp kurku.
  „Tule siia, mu maailma armsam väikevend!“ haaras ta venna sülle, üritades nii varjata oma pisaraid, mis vägisi silmist välja tungisid.
  „Venna, miks sa nutad?! Kas sul on kusagilt valus? Valutab midagi?“ ehamatas Kusti.
  „Süda valutab kallike. Süda.“ vastas Trevor.
  „Oi, miks?!“ ehmatas Kusti.
  „Tead, kui inimesel on hing haige ja olemine natuke reske, siis öeldakse, et tal süda valutab. Sina ära saa asjast valesti aru ja ära arva, et ma surema hakkaks. Ei hakka. Ma kohe räägin sulle ja emale miks mu süda valutab. Aga kas sa lubad, et ei hakka nutma?“ küsis suur vend väikevenna käest.
  „Olgu. Luban.“ oli väikevend põnevil.
  „Ema, palun tule siia!“ hõikas Trevor.
  „Jaa, kohe! Kas juhtus midagi?“ oli Mirell mures ning komberdas elutuppa poegade juurde ning ehmatas, nähes põrandal maas vanema poja käsipagasit, mis oli tema asju tulvil.
  „Juhtus see asi, et ma lähen mõneks ajaks ära. Oota, ära ütle midagi! Lihtsalt asi on selles, et ma lähen väljamaale tööle, ei lahku igaveseks. Elu lihtsalt nõuab, sest mu pangaarve hakkab tühjaks saama ja lõin juba sõbraga käed ka. Korra kuus ehk jõuan ikka koju käima ning on ju telefon ja intenett olemas, ega ma päriselt ära kao.“ teatas Trevor raske südamega.


19. detsember. 2017.a.
Vana-Rääma


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar