laupäev, 23. detsember 2017

ELU PÄRAST ELU 3. (1.pt)

 1.peatükk

  Tallinna kilukarbi siluett aina kaugenes, jahe sügistuul paitas mehe siilisoengus pead. Trevor istus laeva tekil ja ta silmad olid veekalkvel. Üks osa temast tahtis Eestist ära kuid mõtted olid jätkuvalt lähedaste juures. Korraga tundus Eestimaa pealinn Tallinn imepisike, nagu tilk tõrva meepotis, mis lausa uppus mee sisse. Mehele meenus Maris, tema eluarmastus.
  „Huvitav, kas ka Maris mujale emigreerudes imetles seda kilukarbivaadet? Oli ta ju kunagi kirjanik Heli Künnapase „Tähtajalise elu“ romaane nautinud ja kiitnud. Ka selles romaanis imetles peategelane, kes Ameerikasse lapsehoidjaks läks, seda imelist vaadet. Kas Marisel tuli ka nutt peale, pühkides jalgelt Eestimaa tolmu? Kus ta küll ometi olla võib? Äkki elutseb ka Rootsis? Äkki me juhtume kusagil kokku? Äkki..“ unistas Trevor.
  Trevori pilk oli kinni jäänud laeva rohelisse põrandakattesse ja ta istus reelingu lähedal nagu elutu. Tormised merelained peksid vastu poordi, ahtrit ja vööri, nagu oleks neil midagi öelda. Isegi kokk käis alatihti kambüüsist seda ilu piilumas ning kuidagi väga närviliselt suitsu kimumas.
  „Peremees, kas midagi on viltu?“ muutus ka Trevor kokka nähes närviliseks.
„Tere, tere! Ei, lihtsalt mind teeb tormine meri rahtutuks, kuigi olen siin kokanud juba ligi kolmkümmend aastat. Tollel päeval, kui parvlaev Estonia põhja läks, pidin ka mina sellel saatuslikul ööl laeval tööl olema, aga haigestusin ja paar tundi enne laeva väljumist leiti mulle asendaja. See paneb mõtlema, paneb elu järele sügavalt mõtlema ja omi mõtteid vaagima. Olen justkui õnnesärgis sündinud ja ise veel aeg-ajal virisen, et paneks selle koka ameti maha, ära hakkab juba tüütama. Aga kui aus olla siis ma muud tööd teha ei oskagi. Juba minu vanaisa töötas laeval, tõsi küll, vanemtüürimehena, isa töötas kaptenina ning ema sadamas tallmanina, aga...Meri kutsub mind, on juba mitmendat põlve kutsunud. Ja ega ma ei suuda pikalt maismaal olla ka, midagi oleks nagu kogu aeg puudu, kas see lainete kõla või kõiksuse tunne, mida tunnen ja näen siin pidevalt. Või on mul mingi seletamatu hirm maismaa ees, sest pikka aega maal viibides tunnen ennast ahistatuna, tunnen nagu hoitakse mind vangis. Siis lähen ujuma ning see tunne kaob. No nagu klaustrofoobik tunneb ennast kinnises ruumis halvasti, umbes midagi sellist. Olen uurinud miks see nii on, esitanud endale palju küsimusi, kuid kõik küsimused on jäänud vastusteta. Võimalk, et asi on selles, et olen merel üles kasvanud, sest isa võttis mind lapsena kogu aeg tööle kaasa, kuigi sellele eriti hästi ei vaadatud. Aga tal oli võimu, oli autoriteeri ja tema sõna maksis. Mäletan selgelt kuidas pootsmanid, madrused ja teda kummrdasid, kuid samas kirusid, aga ometi allusid talle. Mina sain tihti nende käest kommi, kui juhtusin salajutte pealt kuulama, ja ega ma neid ei reetnud ka. Mingi aukartus oli minulgi isa ees, keda kutsuti „Merekaruks.“ Tegelikult mäletan ka ema-isa vahelisi tülisid, kuid nad ilmselt ei usuks seda. Alati, kui isa merelt tuli, kus ta viibis vahel mitu kuud järjest, või koguni pool aastat, läks neil emaga riiuks. Küll süüdistas ema, et isal olla igas sadamas armuke, küll sõimas ta isat mitmenaisepidajaks, küll abielurikkujaks, aga mina olin väike, ei saanud eriti aru mis nende sõnade taga seisab. Ja siis ükskord ema poolvägisi käskiski isal mind kaasa võtta, et isa üle aisa ei lööks. Mille peale isa teda rongaemaks sõimas. „Ise tahad ringi hoorata ja laps on sulle takistuseks!“ käratas ta. Küll oli valus nende tülide keskel olla! Reeglina pugesin ma ema kleidi varju kaitset otsima, sest isa oli mulle võõras, ma peaaegu ei mäletanudki teda, kui ta poole aasta möödudes koju tuli. Ja siis ta läks, lahkus taas. Mäletan kuidas ma õhtuti patja nuttes magama jäin, sest kartsin, et isa jättis mind maha. Aga ma häbenesin oma emale pisaraid näidata, sest ma olin ju mees, milliseks isa mind omast arust kasvatas. Kuid kas ühel mehel saab nii hell ja õrn hing olla? Kas minust kasvas ilma isata piisavalt mehelik mees? Vot need on asjad mis mu hinge siiani rusuvad. Kuigi sõbrad kadestasid, et minu isa on meremees ja toob mulle välismaalt vägevaid kingitusi, olin mina hinges üksinda, tundus ennast orvuta, isata. Ema oli alalõpmata tööl ning mina kasvasin koos vanavanematega. Pika peale võõrdusin ka emast, sest ta ei tulnud kunagi peale tööd kohe koju ning jõudis alles öösel või üldse vastu hommikut. Kus ta käis või millega tegeles, seda mina ei tea. Tean vaid, et ühel päeval avastasin, et em aon paksuks läinud, aga siis selgus, et saan endale venna. Saingi, poole aasta pärast sain venna, kuid peale seda vanemad lahutasid. Miks? Ei oskagi öelda. Aga nende abielu purunes ja mitte miski ei olnud enam endine. Ma ei näinudki peale seda enam oma isa. Kui ema käest tema kohta küsisin, mainis ta, et isa uppus. Võimalik, et uppuski. Võimalik, et sellepärast armastangi ma merega suhelda. Võimalik....“ takistas nutuklomp võõrast edasi jutustamast.
  „Oihh, vabandust, on aeg tööle minna!“ vabandas ta ja läinud ta oligi.
  Trevor läks laeva, ostis õlu ja istus karaookebaari. Olgugi, et baar oli suhteliselt tühi, käis seal vailgas karaooke laulmine. Ühel pilukal, kas jaanpanlannal, korealannal või hiinlannal, oli imeline hääl, kõlav ja ta laulis eriliselt peene kõrifalsetiga. Trevoril hakkas isegi kurgul kuidagi valus ja ta lonksas üsna ruttu õllekannu tühjaks ja läks uue järgi. Mõnus kumin kohises kõrvus ja sumin olid ta meeled veel omakorda endasse haaranud. Tekkis kuidagi väga vaba ja helge tunne, kõik mured olid hajunud ja mees muigas omaette. Korraga nägi ta baari tagumises pingis ühte tüdrukut istumas. Trevor tõusis ja lausa tormas selle tüdruku juurde.
  „Maris! Mu kallis Maris!“ kuid siis pidi ta maa alla vajuma, kui nägi, et talle vaatab täiesti võõras tüdruk vastu. Mehel hakkas häbi, ta jättis õllekannu lauale ja kadus karaookebaarist. Trevor lukustas ennast kajutisse ja lesis seal mõnda aega. Kui uni hakkas silmi tikkuma, astus kajutisse ta toakaaslane, taas pilusimne inimene, aga siiski meessoost. Trevor oli suhtlemiseks liialt väsinud, ta vaid teretas viisakusest, keeras selja ja jäi und ootama. Kui silm kinni vajus, helistati kajutikaslasele ja viimane ei olnud üldse viisakas, hakkas oma keeles nii kiiresti ja valjuhäälselt vestlema, et Trevori uni kadus. Mees lausa hüppas voodist välja, vahtis pilusilmset kajutikaaslast kõõrdpilguga ning lahkus. Pidu ühes suuremas baaris oli täies hoos, kui Trevor sinna jõudis. Ta sättis ennast leti taha järjekorda ning jälgis silmanurgast tantsijaid ja laudkondi. Vasamal pool seina ääres istus üks silmailu pakkuv neiu, punane maani kleit seljas ning imes kokteili. Noorte pilgud kohtusid ning Trevor otsustas selle neiu lauda istuda. Nüüd juba ostis ta endale rumm-koola, ning palus baaridaamil sellel neiule martini-asti lauda viia, ise jälgis kõrvalt toimuvat. Tema üllatuseks neiu võttiski joogi vastu, seega algus oli tehtud. Mees marssis vapral sammul laua suunas ning istus luba küsimata lauda. Neiu viskas silmad maha, ega kontakteerunud enam.
  „Hei, hei, te olete vales lauas! Vabastage koht!“ seisis ta selja taga korraga üks põkk, kes vahtis Trevorit sellise pilguga, et oleks talle kohe hea meelega lõuga andnud. See kapp oli ilmselgelt kulturist, sest ta musklid olid ebaloogiliselt täis pumbatud ja nägu kahtlaselt pruun. Trevor ei kavtsenudki püsti tõusta, kuna ta oli teadlik, et kulturistid näevad vaid mehised välja, aga tegelikult on nad suhteliselt nõrgad ja naiselikud mehed, kompleksides tegelased, kes loodavad et igasugused keemilised ained teevad nendest mehe. Jah, välimuselt ju teevadki, aga kui su sees pulbitseb ikka naishing, siis ei tee sinust ka välimus meest.
  „Kas ma pean enast korda? Astu siit minema, rott!“ pröökas kulturist.
  „Lõpeta! Ma ju ütlesin, et eie suhe on läbi ja ma ei taha sind enam näha!“ karjus punases kleidis neiu.
  „Sina lits jää vait! Kuuledvä? Saate muidu mölemad molli!“ räuskas ta, kuni tuli turvamees asja klaarima.
  „Mis korrarikkumine see siin on!?“ kutsus ta noori korrale.
  „See mees, see vastik meees ahistab mind!“ näitas neiu käega kulturisti suunas.
  „Tulge, lähme räägiome veidi!“ haaras turvamees kulturisti käevangu ning talutas ta eemale.
  „Ma sulle veel teen, vana lits! Hoia alt, sa prostituut!“ lärmas purjus põkk edasi, kuni kadus silmapiirilt.
  „Vabandust, et rikkusin teie õhtu! Ilusat olemist!“ oli Trevor viisakas, tõusis lauast ja hakkas teise lauda minema.
  „Ei, ei! Palun ärge minge minema, ma kardan!“ hõikas tüdruk teda tagasi.
  „Marissabell!“ ulatas neiu talle käe.
  „Oi, väga kena nimi! Aga ma ei imestagi, et nii kenal neiul vastav nimi on! Trevor!“ ei olnud noormees komplimentidega kade.
  „Seda, et, noh, tegelikult me tulime kruiisile, pidime kihluma, aga...Ma ei tea kas ma peaksin teile, võõraöe inimesele nüüd oma südant puistama?“ oli Marissabell segaduses.
  „Palun ära teieta mind! Onju? Räägi mis sind vaevab, olen üks suur kõrv.“ pakkus Trevor.
  „Okei, ma siis räägin. Tulime kruiisima ja pidime kihluma. Seni kaua kui mina ennast kajutisse lille lööma läksin, tegi mu noormees mulle juba sarvi. Kui ma poole tunni pärast kajutist naasesin, hakkasin teda otsima ja leidsin ta ühe naisega tekilt, seisid seal nagu armunud kunagi, ümbert kinni ja puha. Mul kihvatas nii, et suurest vihast oleksin nad mõlemad üle parda saatnud. Siis hakkas üks vabandamine pihta, et see naine olla ta vana tuttav ning pidavat töötama seal spordiklubis administraatorina, kus mu noormees kulturismi harrastamas käib. Jah, ma usun seda, sest oli näha, et nad on tuttavad, aga...sõbrad ikka nii ei seisa, mu kallima käsi oli lausa adminni puusal. Ja ma ei saa aru miks oli vaid mind siia kruiisima kutsuda ning kihlumisest rääkida, kui endal armuke pardal? Ma ei saa meestest aru!“ puhkes Marissabell nutma.
  „Rahune, kullake, rahune!“ ehmatas Trevor ise ka ära, et ta võõrale inimeslee kullake ütles. Aga tal oli tüdrukust tõesti kahjus, sest empaatiavõimega Trevor oskas väga hästi ennast Marissabelli olukorda mõelda. Ta haaras neiul õlgadest ja lasi oma õla najal nutta.
  „Nuta! Nuta, ilus tüdruk! Pisarad aitavad!“ rahustas ta õnnetut hinge.
  „Fakk, ma ütlen, sa sitapea ei saa ikka veel aru, kelle pruuti sa siin noolid?“ oli korraga põkk tagasi, käsi rusikasse surutult löögivalmis.

  „Kao minema! Ma vihkan sind! Ma ei kihlu sinuga iial, kas kuuled!“ läks Marissabell, modelliagentuuris töötav neiu, endast nii välja, et teda tabas lausa hüsteeria hoog.  


22-23. detsember. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar