reede, 6. märts 2020

Maagilised peeglid (Magic Mirrors) - Aime Hansen


 Armas Aime Hansen kinkis mulle oma kunstiraamatu ja möödunud õhtu (öö) võtsin selle lugeda ja vaadata. Jah, kunstiraamat pole juturaamat ja mina pole eriline kunstiraamatu arvustaja, kuigi kunsti ma väga armastan. Sestap panen oma muljed kirja just sellisena, nagu näen ja tunnen. Aitäh, armas Aime! See läheb eriliste raamatute riiulisse, sest on pühendusega ning maagiline raamat ja pühednus kirjutatud maagilisel kuupäeval - 29. 02! Vahva!

Kohtusime Aimega esmakordselt ligi 8 aastat tagasi, kui ma veel Pärnu kirjandusõhtuid korraldasin. Uskumatu, et nii palju aastaid juba möödas! Toona oligi Aime tolle õhtu peaesineja ja sellest imelisest õhtust saad osa SIIN! Vajuta sinisele tekstile ja avaneb.

 Mul ei olnud õrna aimugi, et Aime Hansen ka, lisaks luulekunstile, teisi kunste valdab, aga võta näpust! Olgugi, et tema maale on nimetatud naivistlikeks digimaalideks, on minu meelest osad neist ka pisut futuristlikud või suisa etnofuturistlikud. Oi, kuidas ma armastan seda kunstisuunda! Lisaks see maagia, müstika ... nende kooslus, nii minule!
 Pealegi on naivism väga armas teema, sorry, kui ma eksin, minu jaoks on ka Navitrolla maalid naivistlikud ja armsad.

 Kuigi teemad vahelduvad ja kõlavad kokku, ei viljele Hansen minu meelest ekspressionismi, mis minu jaoks ei ole sobiv kunstižanr, pigem vastupidi, tema maalid loovad hea ja ülla meeleolu, mõjuvad positiivselt, kuigi äärmuslikud emotsioonid ja sisekaemus kõlavad osadelt maalidelt vastu küll.

 Osad maalid ma liigitaks isegi graafika alla.
armas pühendus
Troopilised lilled
Tule mandala
Aafrika mask, Esiisade palve

Šamaan
MAAGILISED PEEGLID

Aimega :) (2012. kirjandusõhtul)
koos Aimega Pärnus 2012 

 Igal juhul tänud, armas Aime, selle koloriitse ja positiivse elamuse eest! Ma tohutult armastan värve!

Tutvustus:RAAMAT

MAAGILISED PEEGLID. MAGIC MIRRORS

Autor: AIME HANSEN
 9 Google +0  0 Share0
“Maagilised peeglid” on pildiraamat täiskasvanutele. Nelikümmend värviküllast reproduktsiooni on jagatud tsüklitesse vastavalt teemadele: Aastaajad, Looduse vormid, Ruum ja vorm, Punane must valge jt. Pildid on lõõgastava meditatiivse iseloomuga ning sobivad põgenemiseks argieelust värvide ja vormide maailma.
Autor ütleb: “See on mänguliste piltidega raamat kõigile täiskasvanutele kelle Sisemine Laps ei ole veel surnud.” Zhanri üheks kirjelduseks võiks olla “naivistlikud digimaalid”. Kunstniku üheks tunnusjooneks on et ta võtab tavalise kujundi – näiteks liblika või puulehe – ja asetab selle ebatavalisse konteksti või värvigammasse. Inspiratsiooniks on olnud lihtsad looduse vormid, naivistlik kunst ja iidsed idamaised filosoofiad. Sobib hästi ka kinkeraamatuks. Kõik tekstid raamatus esinevad eesti ja inglise keeles. 
Aime Hansen on varem avaldanud kuus luuleraamatut ning kolm proosaraamatut, ning visuaalne kirjutamise stiil on omane ka tema luulele ja proosale. “Maagilised peeglid” on autori esimene pildiraamat. Enne raamatu avaldamist on Aime oma digimaale eksponeerinud mitmel isiknäitustel.


6. märts. 2020.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar