neljapäev, 5. jaanuar 2017

"Jõuluks koju"- Heli Künnapas



  Raske on jääda magama, kui oled just ühele poole saanud raamatu lugemisega, mis sulle väga korda läheb.Veel mõne tunni eest mainisin, et olin möödunud aastal vilets lugeja ja, et pean ennast parandama. Tegin algust. Jah, panin uue lambi ise oma voodi kohale seinale ja alustasin lugemisega. Võtsin kirjanik Heli Künnapase 2 värskemat raamatut öökapile, kuid otsustasin "Jõuluks koju" raamatu lugemise kasuks, kuigi Delfis ma seda meelega ei lugenud. Jah, see on see sama järjejutt mis enne jõule Delfis laineid lõi.

 Tegelikult isegi imestasin, et ma just selle raamatu esimesena ette võtsin, kuna olen oodanud kärsitult "Tähtajalise elu 2. osa" ilmumist ja lugemist. Ju see jõuluteemaline raamatu välimus sai ehk otsustavaks, ma ise arvan nii. Või mine tea. No, igal juhul lugesin ta väga ruttu läbi, ei kulunud kahte tundigi.

 Tegu on üdini armastusromaaniga, lühiromaaniga mis kõneleb armastusest läbi mitme vaatevinkli. Eriti tugev on ema ja laste vaheline armastus. See raamat on väga kaasahaarav, empaatiline, südamlik, kirglik ja nii hea energeetikaga, et võimatu on seda käest panna enne, kui ei lõpuni lugenud. Pealegi on lehekülgesid vaid veidi üle 100 ja autor kirjutab hästi lihtsas ja loetavas keeles, mis on kindlasti selle raamatu (ja ka tema loomingu) edu pandiks. Ma ei ole kunagi armastanud lugeda raamatuid mille süžee on konarlik, hüplik ja laiali valguv, et üks lõik kõneleb oma isiklikust aiast ja teine naabimehe aiaaugust. Just see kompaktsus ja meeletult hästi voolav kirjakeel teevad selle  raamatu lihtsaks ja loetavaks.

  Mina, kes ma autorit hästi tunnen, tean, et lugu ei ole tema pere lugu, kuigi väga palju on Heli siia ennast pannud, nagu iga autor seda teeb. Aga selles teoses on nii palju Künnapas-Kruusmann perega sarnaseid situatsioone ja märke, et ma ei imesta, kui rahvas arvab, et Heli kirjutas autobiograafilise raamatu.

 Pärnakana oli veel eriti seda mõnus lugeda ja mina täitsa mõistan miks Heli teosed kisuvad ühte Pärnumaa alevikku, juured ju kisuvad. Tean omast käest. Väga palju oli äratundmisrõõmu. Isegi (raamatus)Varblas käies meenus mulle päev, mil me koos Heliga Varbla raamatukogus raamatuid esitlemas käisime. Ja see kitsuke tee Raeküla randa ja...Aitab, rohkem ei reeda ka! Pigem soovitan lugeda. Taskukohane ja hea raamat. Kiirustage, sest müügiedetabelis figureerib ta ka esimeses pooles!

Aitäh sulle, hea Heli!

5. jaanuar. 2017.a.
Vana-Rääma

Rahva Raamatu lehelt:

 HIND:
9.25 8.79 €

Romantiline jutustus “Jõuluks koju” algab Pärnus elava Anne-Mari neljanda lapse sünniga. Pool aastat tagasi avastas naine, et ta Soomes töötav mees polegi enam vaid tema mees. Ootamatult jäi naine ilma senisest elust ja kodust. Kas selline lugu saab kuidagi romantiliselt ja positiivselt lõppeda? Kas ema koos nelja lapsega jõuab jõuludeks koju?
"Jõuluks koju" on Heli Künnapase sarja "Mõni õhtu romantikat" esimene raamat. Künnapas on varem avaldanud romaani "Homme on ka päev" ning mitmeid noorteraamatuid. Igapäevastest tegemistest kirjutab autor blogis: http://minuiluselumaal.blogspot.com

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar