18.PEATÜKK
Koolitunnid lõppesid ja järgmiseks päevaks oli vaja pajutibusid.
Jah, kevad tegi juba oma esimesi samme. Petu viis koolikoti
internaati ja jalutas koolimaja juurde tagasi, sest selle lähedal
asusid paljupõõsad. Tüdruk oli ennegi pajutibusid korjanud, sest
need olid nii pehmed ja armsad, meenutasid talle kanatibusid. Kuna
Petu unustas kaasa võtta topsi või koti, kuhu neid korjata, korjas
ta jope taskud ja kapuutsi täis. Ta jalutas mööda kevadist
kraaviperve ja Petule meenus kirjanik Oskar Lutsu jutustuse ainetel
tehtud „Kevade“ film ja seik sellest, kui parv põhja lasti. Nii
igal kevadel meenus tüdrukule just see seik. See oli Petu lemmikfilm
kaua, kaua aastaid. Tema lemmikrežissööriks Arvo Kruusement ja
lemmikheliloojaks Veljo Tormis, sest ka nemad aitasid selle filmi
sünnile kaasa. Pealegi oli film Petuga peaaegu üheealine, vaid kaks
aastat vanem ning Petu unistas tihti ennast Paunverre. Ja Petu oli
armunud koolipoiss Arnosse. Kindlasti mitte Tootsi ega Kiiresse, sest
Toots tundus talle ülbe ja kiuslik ning Kiir liiga äpu ja saamatu.
Aga Arno oli poeetiline ja hella hingega. Kuid armumisest ta
kellelegi rääkida ei julgenud. Petu arvas, et ta on ainuke kes juba
selles eas armus, sest ta polnud kunagi kuulnud, et keegi tema
eakaaslastest oleks armumisest rääkinud. Sellepärast kartis ka
tema rööjida, kartis naerualuseks sattuda, kuigi endale liiga ei
oleks lasknud ta ikkagi teha. Petu oskas enda eest seista juba ka
väikese lapsena.
Pajutibud korratud ja väike jalutuskäik koolimaja taga asuvate
pioneerilaagrite juurde tehtud, lonkis ta internaati tagasi. Ta
võttis pajutibud ja pani need lahtiselt ranitsasse, kuna pisikest
kilekotti ei olnud. Kuna nende klassi tunnid lõppesid sellel päeval
varem ja kasvatajat veel intras ei olnud, otsustas Petu kooliriided
internaadiriiete vastu vahetada ja õue tagasi minna. Talle nii
meeldis, et karged külmad talveilmad olid taandunud ja päike säras
juba kauem.
Intra nurga taga oli küngas, kus lapsed tihti Kivikuningat
mängimas käisid. See nägi välja nii, et iga mängija tahtis künka
(või kivi) tippu jõuda ja selleks pidi ta kaasmängijad künkalt
maha tõukama ja hüüdma „ Mina Kivikuningas, sina supilusikas!“
Poisid muidugi hüüdsid palju rumalamalt. Nemad muutsid supilusika
üheks teatud labidaks, aga tüdrukud ei lasknud sellest ennast
häirida, pigem itsitasid salaja pihku või näitasid poistele
näpuga, kuid seda nimeks nad omaks ei võtnud.
Penu läks Kivikuningat mängima. „Sina titt mine õppima!“
nähvas üks suurema klassi poiss, kes alati tüdrukuid halvasti
kohtlema kippus. Petu tegi näo, et ta ei kuulnud midagi ja pealegi
tema ennast titeks nii ehk naa ei pidanud, ega lasknud sõimata.
Tüdruk üritas üha enam künka tippu vallutada, kuigi temaga koos
mängisid veel vaid üks klassivend ja see sama paha suurema klassi
poiss. Juhtus aga nii, et Petu võitis. Sellel hetkel kui suurema
klassi poiss teda ründama hakkas, pani ta kogemata või siis meelega
jala Petu klassivennale taha ja mõlemad kukkusid sopa sisse. Petu
hüüdis nüüd võidurõõmust ka ise ruimalalt „Mina
Kivikuninganna, teie s..alabidad!“ ja joosis oma elu kiiremat
jooksu internaati, kartes, et poisid solvusid ja tahavad talle kätte
maksta. Tahtsidki, kuid intrasse jõudes jäid nad juba välisuksel
kasvatajale vahele ja pidid päris mitu tundi nurgas oma haavu
lakkuma.
Järgmisel päeval oli tööõpetuse tund ja Petu ootas seda suure
ärevusega. Slegus, et pooled klassikaaslased olid pajutibud
korjamata jätnud, kuid Petu ei olnud kade, tal jagus neid kõigi
jaoks. Ja tunni lõpus sai Petu oma esimese 5+-i. Ta meisterdaks
pajutibudest ORTO-FIX liimi abil imelise jänesepildi, mille eest sai
hiljem isegi kooli ees kiita. See oli ka Petu jaoks nii ehe jänes,
lausa elas. Aga Petu arvates oligi see tema kunagine kodujänes, kes
kahjuks koos teiste jänestega mingi haiguse järel suri. Petu pani
talle isegi oma kadunud jänese järgi nime, Lontu-Lontkõrv, kuigi
pildil jänese kõrv oli täiesti kikkis. Aga mälestusi elustada on
nii armas, et ta ei pööranud sellele tähelepanu. Ka keegi teine ei
ütelnud ühtegi halba sõna. Petu oli maailma õnnelikum laps!
Kuigi Petu ei armastanud üldse joosta, ta pigem võis pool päeva
mööda metsi ja külavahe teid lonkida ilma, et väsiks, tuli koolis
kõvasti sporti teha. Kehalise kasvatuse tunnid leidsid neil enamuse
ajast aset just õues, sest koolimajal ei olnud suurt spordisaali ja
õpetaja Ülar tahtis, et õpilased veedatksid rohkem aega puhtas
looduses. Koolimaja ligidal asus hiigelsuur staadion, mille
jooksurada oli kaetud punakaspruuni killustikliivaga ja ümber
staadioni laius mets, mille sisse olid joostud rajad kus nii õpetaja
kui õpilased iga päev sportimas käisid. Esimese kehka tunni ajal
Petu küll endamisi steikis, kuna talle ei meeldinud, et neid pikkuse
järjekorda seisma pandi ja igale ühele sama pikk teekond joosta
kästi. Tema arust oleks õigem olnud, et pikajalgsed poisid pidanuks
pikemad maad läbima ja tüdrukud väiksemad. Petu kartis, et pikka
maad joostes hakkab tal jälle seest pistma, nagu alati. Olles paar
ringi ümber staadioni jooksnud, kurtis Petu juga valu alakehas, ehk
siis pistmist. Ta kartis, et tal lõhkeb pimesool, kuid õpetaja
Ülari rahustas, et midagi sellist kindlasti ei juhtu, et see tuleb
väheset sportimisest ja ajapikku kaob. Õpetaja andis Petule lonksu
vett ja veidikese aja pärast saigi Petu oma kohustusi edasi täitma
hakata. Kuid tunni lõpus oli ikka nördinud ja isegi pahane õpetaja
Ülari peale, et nelja hindeks sai, tema oli harjunud ikka viisis
saama. Aga ta vaikis, kuigi solvumine ei jäänud õpetajale
märkamatuks. „Küll ka sina Petu varsti viite väärt oled.
Hakkame inernaadis koos trenni tegema ja vasrti kiidad kehalsie
kasvatuise tunde,“ lausus ta muiates. Petule tundud, et õpetaja
tegi talle silma, kuid ka selle jättis ta oma teada, sest küsima ta
minna ei julgenud ja südames lootis, et ükski klassikaaslane seda
ei näinud. Aga see võis ka vaid Petu nägemus olla, sest ta kippus
tihti nägema seda mida näha tahtis, samas juhtus Petuga ka nii, et
kõik tema salajased unistused täitusid, mõni üsna ruttui, mõni
aja möödudes. Kui pinginaaber ükskord Petu käest küsis, et kas
ta on ka vahel õnnetu, vastas Petu, et ei ole mitte kunagi. Ega ta
ei olnudki, sest ta oskas halva ja ebameeldivad asjad endast juba
lapsena välja lasta, mitte ei korjanud negatiivsust enda sisse ja ei
valanud seda hiljem oma lähedaste peale välja.
Petu oli õnnelik esimese klassi tüdruk!
24.jaanuar 2017.a.
Vana-Rääma
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar