pühapäev, 13. september 2015

Pärnu Kirjandusõhtu 6. hooaja avapauk!

Parima teeningdusega söögikoht "Kolhethi" Pärnus 2015


Emma ja Birk Juslin
   12. septembril 2015.a. alustasin Pärnu Kirjandusõhtute 6. hooaja korraldamisega, mis endiselt leiab aset Gruusia restoranis Kolhethi, mis tunnistati hiljuti parima teenindusega söögikohaks Pärnus. Selle kohta saate lugeda SIIT.
Eelika Laane ja Emma ning Birk Juslin
  Pärnu Kirjandusõhtud toimuvad üle kuu (traditsiooniliselt teisel laupäeval), algusega kell 18.00, aadressi Kuninga 36. Järgmine toimub juba 14. novembril. Kõik kes soovivad seal oma raamatut esitleda või esineda, võtku minuga ühendust juba täna.
Heli Künnapas
  Ise olen tunnike varem majas ja ootan esinejaid. Täna jõudis esimesena kohale Soome- Rootsi- Eesti kirjanik Emma Juslin, kes elab Haapsalus ja õpib oma 6 kuuse poja kõrvalt Tallinnas. Emmal on ilmunud 3 romaani ja kohe on ilmumas ka neljas ja viies. Neljas romaan on ajaloolilne romaan. Esimese romaani avaldas Emma juba 19. aastasena. Emma Juslin oskab suhelda rootsi, soome, eesti, prantsuse ja inglise keeles. Täna tutvustas ta ennast Pärnu rahvale nii eesti, kui inglise keeles. Poetess Eelika Laane tõlkis meelsasti Emma inglisekeelset kõne.
Meelis Sarva ja Olavi Kõrre ehk KõrreSarv
  Kirjanik Heli Künnapas tutvustas oma viiendat raamatut, noorteromaani "Tähtajaline elu," mille kirjutamiseks sai ta ainest aasta Ameerikas lapsehoidjana tööl olles. Heli on ka enne Kolhethis oma raamatuid esitlemas käinud ja neid on tal tänaseks kokku lausa viis ning peagi on uusi sündimas. Heli elab Pärnumaa ja Raplamaa piiril ning on nelja lapse ema, poliitik, kirjanik, laagrite korraldaja jmm...heal lapsel mitu hobi ;) Täna saime teada, et mõne aja pärast saab "Tähtajaline elu" endale ka järje, et sellest sünnib triloogia.
mina ja RIST TEEL
  Juba mitmendat hooaega juhib Pärnu Kirjandusõhtuid armastatud muusik, õppejõud, näitleja jne...Meelis Sarv kes koos bändikaaslase Olavi Kõrrega ka täna õhtu muusika poole eest hoolt kandsid. Siirad tänud KõrreSarvele minu kahe loo "Eemal" ja "Sõja jalus" mängimise eest. Need lood on võetud bändi "Pööloy Gläänz" repertuaari ja esimene neist on ka sama bändi kauamängival PEATUS olemas.
Aavo Kubja
  Ka mina esitlesin täna oma seitsmendat raamatut, romaani "Rist teel", mis on mu raamatutest kõige värskem ja mida on mõned ekseplarid veel minu käest saadaval. "Rist teel" on minu teine romaan, nõiaromaan mis ilmus selle aasta 15. juulil. Olen seda esitlemas käinud juba Pärnu Rahva Raamatus ja Toilas. Täna oli kolmas esitlus.
  Täna oli pärnakatel ka võimalus kuulda ühe Pärnumaa meespoeedi luulet. Nimelt lisaks naisesinejaile astus oma luuletustega üles ka Aavo Kubja, kelle debüütluuleraamat peaks ilmavalgust nägema ehk juba poole aasta jooksul. Aavo luulet on avaldatud ka kogumikus "Sõnaga Näkku 2".
minu vanem poeg Germo Paavle ja Terje Heinmets
  Ahjaa, Kirjandusõhtu alguses, peale KõrreSarve avalugu astus üles poetess Terje Heinmets oma luuleloominguga ja tutvustas kordustrükist ilmunud luuleraamatut "Haldjate maailma uks on avatud".
Heli Künnapas ja Aavo Kubja
Eelika Laane
  Kevadel, eelmise hooaja lõpus plaanisime uut hooaega alustada algul augustis ja Kolhethi kõrval õues, kuid kahjuks oli suvi nii kiire ja see lükkus ikkagi sügisesse, kuigi tänane ilm lubas ka õues esinemist nautida. Just õues poetess Terje Heinmets oma loominguga üles astuski. Terje haldjaluulet kuulata vaikselt ja isegi jahenev ilm ei sundinud nautijaid tuppa sooja otsima minema.
minu vanem poeg Germo Paavl ja Terje Heinmets
  Kõige kaugem esineja tuli meile Tartust. Poetess Eelika Laane tutvustas meile oma debüütluuleraamatut "Aegade kutse". Eelika töötab Kuremaa koolis õpetajana ja just seal me tutvusime, kui koos Heli Künnapasega Kuremaa raamatukogus esinemas käisime. Eelika luule on õhkõrn ja habras, üdini romantiline ja naiselik, nagu ta isegi. Täna oli pärnakatel ainukordne võimalus osa saada tema imelisest esitlusest.
Emma Juslin ja mina
  Imeline ja "suvekarge" õhtu jätkus Kolhethi terrassil, kus juttu jätkus kauemaks ja seltskond lasi ka Kolhethti hõrgutistel hea maitsta. Kahju küll, et ununes ühispildi tegemine, kuid luban, et järgmisel korral teeme asja tasa. On ju seegi Pärnu Kirjandusõhtute traditsiooniks saanud. Ja lõppkokkuvõttes oli üks imeline õhtu, alla 30 inimesega sellel korral, kuid olen kindel, et kõik kes tulid ja olid, ka nautisid. Meie nautisime täiel rinnal! Onju? :)
  Aitäh teile, sõbrad! Mina armstan teid ka :)

Rohkem pilte sellest toredast õhtust saate vaadata SIIT.

12-13. september 2015.a.
Mai

2 kommentaari:

  1. Aitäh, armas Margit korraldamast! Oli küll jälle tore õhtu.
    Aga minu Tähtajaline elu jääb ikka 2-osaliseks. Meelis oli see, kes arvas, et veel kolmas ja neljas ja viies... osa peaks ka olema. Aga ma pole nii palju USAs käinud :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :) Aitäh kõigile kes tulid ja olid ja nautisid! No nüüd sa enam ei pääse, meie ootame enamt :P

      Kustuta