kolmapäev, 12. oktoober 2016

Õnnemees tõi õnne majja


  Täna ärkasin hirmsa kolina ja trampimise peale. Olin küll kell 8 juba ärkvel, aga tuba oli mõnusalt jahe ja jahedas toas on ju hea magada. Eile ju kütta ei saanud. Nii  ma kella 10-ni edasi põõnasingi. Kokku 7 tundi, sest kell 3 vaatasin viimast korda kella.

  Aprilli kuust saati oli mu köök kütmata. Midagi juhtus aprillis, sest viimase kütmise ajal ajas kõik sisse. Lausa nii, et terve elamine haises peale seda päris tükk aega, kuigi sai tuulutatud uste ja aknede kaudu ning ka kardinad vahetatud. Oma vaaritasmised vaaritasin (hoidised) kõik elektripliidil, seega oli selle kuu elektriarve lausa 32 eurot. Aga nüüd läheb kergemaks.

  Kell 11.30 püüdsingi hakkaja korstnapühkija, ehk Õnnemehe, kinni. Mäletan, et lapsena armastasin ikka korstnapühkijat Õnnemeheks kutsuda ning võimaluse korral sai Õnnemehe nööpi katsutud, siis pidi kõik soovid täide minema. Veel parem oli, kui leiad Õnnemehe nööbi. Jah, täna ma seda enam ei teinud kuid Õnnemehega vestlesin küll. Ta rääkis, et isegi tänapäeval pidavat lapsed koolist vaba päeva lunima, kui Õnnemees on tulemas. Aga teda nähes pidavat lapsed kartma ja ei julge mitte nööpi katsuma minna. Minu jaoks on ta täna ka Õnnemees, kuna ma ikka väga kartsin, et jään talveks külma, et ehk on pliidiga midagi nii viltu, et läheb pottseppa vaja. Kohe, kui Õnnemees tuppa astus ja mu mure kuulis, lubas ta kõik kenasti korda teha. Ja tegigi! Seega on ta tõeline Õnnemees! Selgus, et pliidimüüri sees oli kivi lahti tulnud ning õnneks hirmsa rabistamise peale (kui Õnnemees harjaga truupi puhastas) kukkus see kivi alla ja kohe oli tõmme taas olemas. Jeee!

tänane lõunasöök, praetud lihapihvid ja kartulad, kõrval kodukootud konservtomatid, mis tulid mul sellel aastal ülihead välja. üle poole aasta esimene toit puupliidilt...

alles hiljuti hakkas mulle neljaviljapuder maistma, kuigi enne ei võtnud seda suus sissegi. neljaviljapuder kodukootud vaarikas-kirsi moosiga
 Niisiis, täna on mul 25 sooja toas, ahi ja pliit kenasti köetud ja ka esimene söök üle poole aasta puupliidil tehtud. Nii hubane ja soe on. Mu köök asub ju sellises kohas kuhu päike ei paista ja see oli niiskust ja rõskust täis. Nüüd on köök soe. Nii vähe ongi õnneks vaja. Ja seda tänud Õnnemehele,. Aitäh, aitäh, aitäh!
suvel õpetas Ave mind kodujuustu sööma ja eile tegin esimest korda elus  kodujuustu-heerginga(sibula) salatit ja maitses hää. kõrval kodukootud kõrvitsasalat ja keedukartul

 Päev on alles lapsekingades. Aga mul on pesu pestud ja söök valmis. Ehk sünnib midagi veel mu sulest, sest tunnen, et inspiratsioon hiilib mu poikvel ukse vahelt sisse.

Kena kolmapäeva!

12. oktoober. 2026.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar