neljapäev, 7. juuni 2018

VÄIKE ROOSA PILET PARADIISI- Ene Sepp


  Hommikul sain loetud Ene Sepa romaani "Väike roosa pilet paradiisi," millest olen siiani vaimustuses. Kas oli midagi häirivat ka selle raamatu juures? Minu jaoks absoluutselt mitte, nautisin täiel rinnal.

 Tegu on väga elulise raamatuga mille iga rida jätab mulje nagu oleks see otse elust maha kirjutatud, kuigi ega ma ei teagi, võibolla ongi, nagu ikka paneb autor ka ennast ridade peale ja ridade vahele.

 See on esimene raamat mille selle autori omadest läbi lugenud olen, aga Rahva Raamatu lehel surfates avastasin, et tal on neid rohkem ilmunud. Kindlasti loen veel selle autori loomingut!

  Mis on väike roosa pilet? Arvasite ära? Tegu on lotopiletiga, kus peategelane, noor naine, kes kannatab pidevalt elukaaslase mõnitamiste all ja lausa vägivalla käes, võidab ühel päeval hiigelsuure lotovõidu, kuid kas see teeb teda õnnelikuks? Või keerab noore naise elu hoopistükkis pea peale? Mida teie arvate?

 Igal juhul ma olen tõesti sellest raamatust vaimustuses, pealegi lõpp jäi mõnes mõttes lahtiseks ja mõnes mõttes mitmeti mõistetavaks. Mina tean mida mina edasi mõtlen, ikka positiivselt, nagu mul kombeks on. Mulle nii meeldib kui autor ei kirjuta oma romaanis kõiki kohti lahti, vaid jätab lugejale ruumi fantaasiaks. Seda juhtub harva, aga see raamat jätab. Bingo!

 Kõige valusam koht oli veel see kuidas vanemad oma tütart alahindavad aga väimeest kannaks või kätel. Ja neil jätkub jultumust seda ka korduvalt oma ainsale tütrele öelda. Kohutav! Kuidas saavad osad vanemad nii õelad olla? Kuidas saab mõni naine oma joodikust mehe tallaalune olla?

 "Väike roosa pilet paradiisi" on 2015.aastal ära märgituid Tänapäeva romaanivõistlusel ja ma usun, et see tiitel õigustab ennast igati ära. Tekkis kange tahtmine järjest neid romaanivõistluste raamatuid lugeda ja juba ootabki mind üks öökapil. Nii võib mõjuda üks väga hea raamat!

 Aitäh, Ene, kirjuta veel!

Rahva Raamatu lehelt: (oi, kui soodne praegu!)RAAMAT

VÄIKE ROOSA PILET PARADIISI

Autor: ENE SEPP
 39 Google +0  0 Share0

Mida sa teeksid, kui poolkogemata ostetud loteriipilet tooks sulle Eesti ajaloo suurima lotovõidu? Läheksid ümbermaailmareisile või hoiaksid oma praegusest tööst kümne küünega kinni? Kellele sa räägiksid, kelle eest saladuses hoiaksid? Kas sa teeksid kannapöörde, mida oled seni edasi lükanud ettekäändel, et sul pole raha? Või üritaksid unustada, et see raha su arvel üldse eksisteerib?
Aastaid vägivaldses suhtes olnud Maarjale langeb sülle 30 miljoni euro suurune lotovõit, mis muudab tema elu tundmatuseni. Kuid sammud, mida unistustes oli niivõrd lihtne astuda, muutuvad tegelikkuses müürideks, mille ületamine tundub võimatu. Koos harjumuste, minevikust kerkivate vanade ja olevikus lisanduvate uute tuttavatega saab tema elust labürint, millest välja pääseda on keeruline isegi kogu selle raha abil.
Ene Sepp sündis 1991. aastal Raplas. Varem on temalt ilmunud kolm noorteromaani, millest esimene, „Medaljon”, võitis Tallinna Keskraamatukogu aasta jooksul enim loetud lasteraamatu auhinna „Järje hoidja”. „Väike roosa pilet paradiisi” on tema esimene täiskasvanutele suunatud romaan. See märgiti ära kirjastuse Tänapäev 2015. aasta romaanivõistlusel.


7. juuni. 2018.a.
Vana-Rääma

2 kommentaari:

  1. Iseenda guugeldamine tuleb vahepeal täitsa kasuks, sest praegu sain küll sellise mõnusa positiivsuse laksu, et hõljun nüüd terve ülejäänud õhtu pilvedes.

    Suur aitäh Sulle! Aitäh selle eest lugesid ja aitähs selle eest, et lugemiselamust ka jagasid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oi kui armas, et autor ise siin! :) Ma tõesti armastan seda raamatut väga, aitäh!
      Vahel tasub guugeldamine tõesti ära. Ja igal juhul loen veel Ene Sepa raamatuid.
      Mõnusat ja libedat sulge ning kõike kõige paremat!

      Kustuta