neljapäev, 14. juuni 2018

SÕNA JÕUD. TEINE RAAMAT- Jaan Mikweldt


  Lõpetasin just Jaan Mikweldti "Sõna jõud. Teine raamat" lugemise. Olen selle autori raamtuid ennegi lugenud ja kindlasti loen veel, sest tal on väga omapärane käekiri.

 Raamatu tagakaanel on kirjutatud:"Sõna jõud" on kantud eetilistest elutõdedest,,,nii see on aga ma tahan sinna "eetilistest" vahele ühe tähe juurde lisad, ehk siis e tähe. Sobib mõlemat moodi.

 Tegu on väga, väga hea raamatuga! Mul jätkub vaid kiidusõnu, sest mind tohutult paelub folkloor, ka etno ja just seda teemat hoiab autor au sees. Minu suur austus ja lugupidamine et ka selliseid raamatuid ilmub! Aitäh!

 Mingil määral võib seda (ja usun et ka teisi tetraloogiasse kuuluvaid raamatuid) täiskasvanute muinasjutuks ja see viis tagasi lapsepõlve, vanavanaema aega, kus kohast on pärit ka minu kõnekäänud ja ütlemised, mida oma teostes kasutan ja mille pärast palju kiitvaid sõnu saanud olen. Aitäh!

 Need 8 lugu on nii võimsa väega, et hakkavad su peas edasi elama, või oleks õigem öelda, et viivad sind tagasi minevikku, kasvõi kooliõpikutesse, kus sellel ajal, kui mina laps olin, kajastati ikka folkloori. Ja kohati nägin ennast lapseajas, kus lugesin kasvõi oma lemmikõudukat "Sinihabet," nägin ennast Osseedi muinasjutte lugemas, lapsepõlvemultikaid lugemas, kus polnud nii palju tapmist ja vägivalda. Ja peas hakkasid kajama sõnad: dubleerinud filmistuudio Tallinnfilm, režissöör Eugen Rosental, helioperaator Herman Vahtel, toimetaja Luule Žavoronok (kes on juhtumisi mu laste sugulane) jne...ühesõnaga käisin just minevikus ja see oli ülimõnus tunne.

 Kas sina tead kes või mis on kodukäija? Ebajalg? Veaslaps? (Vaeslapse käsikivi meenus) Kui ei tea siis loe seda raamatut ja saad teada.

Rahva Raamatu lehelt:
Raamat

SÕNA JÕUD. TEINE RAAMAT

Autor: JAAN MIKWELDT
 1 Google +0  0 Share0
Meie kultuur on lõpmata rikas kõikvõimaliku müstika poolest. Mistahes asjakesel võib olla eluvaim sees, lisaks ka kuhjaga isiklikku tahet, seisukohti ja põhimõtteid. Kõik need lastakse vajadusel keset inimeste maailma käiku – tulemused võivad aga olla ettearvamatud.
Jaan Mikweldti kunstmuinasjuttude tetraloogia „Sõna jõud” toetub eesti folkloorile. Siin tegutsevad nii kaitsevaimud kui ka hingejahtijad, kratid, puugid ja sooelanikud. Kõik need müstilised olendid on tihedas seoses oma igapäevast elu elavate inimestega.
„Sõna jõud” on kantud eetilistest elutõdedest: krati kasutaja müüb hinge kurjale, needjale pöördub needus tagasi, aus meel ja õiglased teod saavad aga heaga tasutud.
ISBN 9789949551071
Ilmumisaasta 2015
Keel eestikeelne
Formaat Kõvakaaneline
Lehekülgi 90 lk
Mõõt 215x152x10 (mm)
Kirjastus KENTAUR
Lisamise aeg: 30.04.2016 
11.75 1.71 €
Kaupluses püsikliendile: 1.71 €
Kaupluses: 1.80 €
Kaup kätte: Kiirtellimusega: homme, 15.06


14.juuni. 2018.a.
Vana-Rääma
  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar