teisipäev, 4. aprill 2017

Mul sündis 10. tütar


 Nonii, täna on igas mõttes päikeseline päev. Ja mul on siiralt hea meel, et just täna sündis mu 6. luuleraamat, ehk siis 10. raamat. Pakun, et kokku on mu loomingut avaldatud ligi 40. raamatus. Millalgi loen üle.

 Need hetked, mil uus raamat ilmavalgust näeb on autorile sõnaseletamatud. Mina nimetan oma raamatuid tütrekesteks juba algusest peale. Nii ma siis olen kahe poja ja 10 tütre ema. Jee! Uskuge, ma ei oska oma rõõmu sõnadesse panna.

  Siia väike reklaam nendele kes tellivad otse kirjastusest mu uue raamatu enne 15. aprilli!

"VANA-RÄÄMA UULITSAL" - MARGIT PETERSON
Ainult kuni 15 aprillini, ainult meie FB sõpradele ainult hinnaga 6 EUR (lisandub transport)!
Tellimiseks kirjutage oma kontaktandmed (Nimi ja aadress) meile sõnumina (võib ka kirjutada teehead@teehead.ee, kuid siis kirjutage juurde oma FB nimi). Meie kirjastuse raamatutega saab tutvuda siin: http://fil.ee/?mid=raam.
04. aprillil ilmus meie kirjastuselt autori kuues luulekogu: “Vana-Rääma uulitsal”, mille autor on Margit Peterson. Raamat on A5 formaadis, pehmete kaantega ja seal on 90 lehekülge. Kaane kujunduse tegi 12 aastane Roode-Marie Proover.
Autori poolne tutvustus:
Armsad lugejad!
Te hoiate peos minu kuuendat luuleraamatut, mis on moodsalt öeldes puusalt tulistatud. 6. jaanuaril 2016. aastal kolisime perega elama Ülejõe linnaossa, mis on mulle lapsest saati kodune. See raamat sisaldab minu luulet alates elust Ülejõel, Vana-Rääma uulitsal, Vaeste Patuste alevi piiril.
Luuletused on paigutatud kronoloogilisesse järje-korda.


**********

 Jah, kaaned joonistas tõesti 12 aastane tüdruk. Olen nendega väga, väga rahul. Aitäh, Roode- Marie Proover! 

 8. aprillil toimuval Pärnu kirjandusõhtul (kohvikus Versus) saate endale soetada selle raamatu vaid 6 euroga! Vajadusel kirjutan pühenudse ka sisse. Just siis jõuavad trükisoojad raamatud Pärnusse ja spekuleerin, et poodidesse müüki jõuavad järgmisel nädalal. 

 Tegin Facebooki ka raamatu lehekülje kuhu hakkan postitama jooksvat infot. See on SIIN.

 Kuna raamat on kirjutatud kronoloogilises järjekorras siis on loogiline, et kõik on segamini (nagu mulle meeldib!). Näiteks haiku kõrval on kas proosaluuletus või sonett, või tanka või...ühesõnaga tahtsin just sellist raamatut, sest see on nagu minu isiklik päevik. Selle ka sain.
  Illustraatorit ma selle korral ei kasutanud, sest tahtsin sisse vesipilte, mida ise armastan negatiivideks kutsuda (minu kiiks). Kõik pildid on pildistatud mu oma telefoniga.
  Siirad ja suured tänud ka toimetajale Siirile, kellega oli meil ülimeeldiv koostöö ja kõik sujus kenasti!

lihtsuses peitub võlu...
vähe see pilt mind täna ärevlile ei aja :)

 Raamat sisaldab ka endas palju mälestus- ja pühendusluuletusi järgmistele inimestele:

Ivo Sosnitsky (mälestusluuletus)
Raul Majas (pühendusluuletus)
Mari-Liis (2) (mälestusluuletused)
Heli ja Herlend (pühendusluuletus pulmadeks)
Rattus ehk Aili Raud (mälestusluuletus)
Peeter Joosep (mälestusluuletus)
Aivar Pikkmets (mälestusluuletus)
Greta Kaupmees (pühendusluuletus)
Maria Lepmaa (pühendusluuletus)
Karel Marksalu (mälestusluuletus)

 Paljud tuttavad lahkusid möödunud aastal Linnuteele ja mälestused (või järelhüüded) neist mahtusid ka kronoloogilises järjestuses kenasti eelmisse aastasse.

 Toon ka mõne luuletuse esile:

...
tahaks olla vihane
peksta sinust välja
kõik su tobedad
illusioonid

lüüa kildudeks kõik
su mõttetud unistused
tahaks ihata vihata
teha lapselikul moel
pahandust nagu
Lärmisepa tänava Lota

aga ma ei saa
sest vihad on otsas
ja saun maha
jahtunud

03.02.2016.a.
Vana-Rääma
***************************************

Keeristuulega...

olekult eblas
sinisilmne piiga
keda sõbrad teadsid
kui positiivset tüdrukut
kemmis sihitult
mööda rannariba
nagu tahaks valu
ookeanile karjuda
muret mida ta
justkui elu
raskemat taaka
oma turjal kandis

ta kenitles seitlit
ehkki pingne tuul
oli temast kärmem

tüdruk ei hoomanud
tormi kutset
ei aimanud ohtu
üheski tuulispasas
tema kõndis
ja lasi ebajalal
ennast kanda
kuni laskus kummargile
vaatas läbi reite
kuid ei ühtegi tuttavat
olendit

tuulispask-tuhakott
võta nii palju kui jumal annab
sitta suhu
paska parda
tsiteeris ta Wiedemanni
kuid ei miskit kuni
muutus ise
ebajalaks


12.02.2016.a.
Vana-Rääma

**********************************************

Tõuskem palveks üles, velled

Üle metsade ja mere
üle suure Maarjamaa
läbi eestlase, ta vere
läbi kauni Kodumaa

kostub täna Hiite kaja
kajab rahva leinamist
Kiirgab üle meie aja
ajataaga leinarist

Tõuskem palveks üles, velled!
Tõstkem üles kätepaar!
Et me pojad, tütred, lelled
unustaks ei oma maad!

Et võiks eestlus jäävalt kesta
säiliks meie kaunis kants
Et ka emakeeles vesta
oskaks võõrsil elav Ants

Üle metsade ja mere
üle suure Maarjamaa
ühtseks saagu meie pere
jäägu alles Eestimaa!


23.05.2016.a.
Vana-Rääma

****************************************************

Maanteetolmu...

Maanteetolmu upub vana vanker,
väsind hobu – kaarikut kes veab
Koidest puretud on luitund mantel
taadi seljas. Eit see päevi neab

Siis, kui meile kaugel noorusajal
kosjalised tulliva – oh, aeg!
Saivad mõrsjad kaasavaraks maja –
talu, millel mustad olid laed

Nüid ei enam kõlba hobusõiduk,
ubinadki ostetakse poest
Kihutataks autodega võidu,
rahvuskombed pole enam moes

Maanteetolmu upub vana tare,
aidauks vaid kriuksub tuulte seas
Talust jäänud alles ahervare,
sauna taga hauaristid reas...


4.07.2016.a.
Vana-Rääma

***************************************



4. aprill. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar