esmaspäev, 8. august 2016

Täna on rahvusvaheline kassipäev

  Olen sellest teadlik, et kassid mõjuvad epileptikutele hästi, nagu ka paljud teised koduloomad. Germole kingiti 24. juulil kass, kelle nimeks sai Zorro, kuid heal lapsel on ju mitu nime, nii me teda ka Pätuks, Gagaks ja Sortsiks kutsume. Igavene pätu on ta tõesti. Päeval magab lausa mitu tundi (eile magas lausa 5 tundi järjest), paneb lausa muretsema, et ehk on kaduma jäänud või nii. Aga tegelikult käib ta ilma meieta väljas harva, kuigi mul on peaaegu päev läbi väliuks ja üks aknedest avatud. Küll kipub ta välja siis, kui me kodust läheme ja õhutusakna lahti jätame. Või siis, kui mina poodi lähen, sest ta on kohutav memmekas, otseses mõttes. Eile näiteks õppis mu arvutilaulae hüppamise ära ja nüüd on kaval, kui tulen siia, kerib ta ennast arvutilaulae kerra ning hakkab pesema. Praegu magab mu arvutilaua kõrval, diivanil, sest ma pean olema silmapiiril.
vallatu Zorro

   Öösiti muutub Zorro pööraseks, nii ma eile öösel kella kahest poole kolmeni temaga mängisingi, sest ta lihtsalt ronis mu voodisse ning hakkas mu näppe ja varbaid püüdma. Lõpuks jäi mu kaissu magama, kuid hommikul tõusis Germo kaisust. Hirmus kaisukass on ta ka. Nii kui sülle võtab, hakkab nurrumeeter tööle ning kaela alt sügades jääb kohe magama ka, kui just müramistuure peale ei tule.

  Sööb ta meil peaaegu kõike, isegi banaani pures mõni hetk tagasi. Kassikrõbinaid ma talle ostnud ega andnud ei ole, ehk kunagi. Kuid vett joob üliharva, piima ei joo ja hapukoort on vaid kahel korral proovinud. Ma pole saanud jäädvustada, aga ühte teatud toimingut teeb ta kahel käpal või siis peavad kaks esimest käppa kasti äärel olema. See on lõbus vaatepilt, aga ei tohi ehmatada ja segada ju.




  Tänases Õhtulehes on väga mõnus artikkel kasside teemal. Lugeda saate SIIT, kuid osad lõigud on nii head, et pean kohe siia kopeerima.

   Kassiomanikel on tervem süda.
Ükskõik milline lemmikloom aitab vähendada stressi ja ärevust, see aga hoiab südame terve. Minnesota ülikoolis läbiviidud uuringust selgub, et kassiomanikel on 30% väiksem tõenäosus surra infarkti või südamerabandusse võrreldes nendega, kellel kodus ei ole kass.
Kassiomanikel on tervemad lihased ja luud.
Võib tunduda hullumeelsena, kuid kassi nurrumine hoiab luid ja lihaseid tervemana. Vibratsiooniravi kasutatakse luude ja lihaste tugevdamiseks ka meditsiinis, kassi nurrumine tekitab vibratsiooni vahemikus 20-140 Hz – see on ideaalne!
Kassiomanikel püsib vererõhk normaalsemana.
Kõrge vererõhk käib käsikäes stressi ja ärevusega. Kass aga leevendab seda ning alandab ka seega vererõhku ehk hoiab su südame tervemana.
Kassiomanikud on hoitud kõige hullemast.
Kuigi kõik kassid ei suuda lõhna järgi eesolevat tajuda, mõistavad nad siiski sageli, kui peremehega on midagi valesti enne, kui inimene sellest isegi aru saab. Ja kassid ei jäta lähenevat hädaohtu juba enda teada!

8. august. 2016.a.
Vana-Rääma

2 kommentaari: