teisipäev, 20. august 2019

ÄRA KRIIMUSTA END VASTU UNISTUSI - Monika Rahuoja-Vidman, Aare Nappus


 Järgmine raamat sai loetud. Mingil ajal olid selle raamatu naisautori teosed Rahva Raamatus väga soodsalt saadaval, ma oleksin äärepealt ostnud, aga ei ostnud siiski. Aga selle raamatu sain taas Uuskasutuskekusest vaid 50 sendi eest. Selle raha eest on raamatut küll. Hea, et ma kallimalt ei ostnud, sest valus oli lugeda....

 Vabandan kui ma küüniline tundun, aga kui raamat on toimetamata ja kubiseb lohakusvigadest, siis....Lisaks on sõnaseade väga sassis. Jah, raamatul on 2 autorit, ega ma ei teagi kuidas nad seda kahasse kirjutasid, kas nii, et üks kirjutas ühe peatüki ja teine teise, aga ikkagi....Täiesti toimetamata! Segadust tekitas juba ka see et mõnes kohas on peategelase nimi Meribell ja mõnes Mirebell. No ma arvasin vahepeal et tegu on kahe erineva tegelasega, aga ei olnud. Tean, et arvutis kirjutades kipub tähtede järjekord sassi minema, seda enam tuleks lasta tuttavatel käsikiri läbi lugeda ja kindlasti ka toimetada. See on kahjuks toimetamata keeleliselt ja korrektuuri pole ka tehtud. Kahju.

 Ausalt öeldes raamatu pealkiri ei kutsu ka ostma, see on liiga poeetiline ja vihjab luuleraamatule. Mina ostsin vaid huvi pärast, et tundma saada Vidmani loomingut. Saingi. Mis muidugi ei tähenda, et ta teised teosed nii toimetamata oleks, ma pole lihtsalt neid lugenud. Ehk isegi loen, sest viimastel aastatel tutvun just Eesti autorite loominguga. Pakub huvi ja pealegi on mul endal väga suur tutvusringkond kirjarahva seas.

 Süžee on isegi loetav, kuid liiga palju on jäänud lahti kirjutamata. Kas kahasse kirjutatud romaan (kuigi algus meenutab romaani, aga läheb sujuvalt üle jutustuseks) tasub ennast ikka ära?
  Peategelastel sündis poeg, sellise naljaka nimega- Angus. No ma oleks tahtnud ka temaga tuttavaks saada, aga temast ei räägita suurt midagi. Nii jäigi tunne, et seda poega polegi enam. Laps on elus ikka väga tähtsal kohal, ei saa teda süžeest välja puksida, kui ta sinna juba sisse kirjutatud on!!!

 Raamatut lugema hakates tundus, et tegevus toimub tänapäeval, aga varsti selgus et ei. Süžee viis meid hoopis kaugesse nõuka-aega, see kõik tekitas segadust, kuigi nõuka-aeg iseenesest polnud minu jaoks jube aeg, oli minu nooruse aeg. Las ma kõlada nagu vanainimene, aga nii oli. Mulle tundub, et autor või autorid on kirjutades vahepeal ära unustanud mis ajas tegevus toimub. Väga segane värk. Oleks raamat toimetatud, oleks see ka loetav, aga praegu...no ei soovita!

 Aga Vidmani loen kindlasti veel.

Rahva Raamatu lehelt:

ÄRA KRIIMUSTA END VASTU UNISTUSI

 0 Google +0  0 Share0
Kas elumere lainetes heideldes ning unistuste täitumise pole püüeldes õnnestub kõigil jääda iseendaks?

Enesekindel, nägus tüdruk, kes oli kindel, et teab mida teeb ja teeb, mida tahab, ei pidanud nägema palju vaeva, et eluvõõras, kuid olemuselt uudishimulik Hubert temasse armuks. Unistajahingega, kena ja leplik noor-mees, kes armastas filosofeerida, arvas nimelt, et kõik, mis elul on pakkuda, tuleb kohe ka järele proovida. Sest vanemaks saades isiklik potentsiaal pöördvõrdeliselt väheneb.

Aga kui äkki olekski just sellist meest vaja? Kedagi, kes teeb kõik, mis talle öeldakse? Nagu Hups, kellel pole eriti oma tahet? arutas Mirebell. Kuid teda saab vähemalt usaldada... Ja kui ta oma paljulubavad unistused ka veel teoks teha suudab...

Järele mõelnud, oli neiu üsna kindel, et Hubertis leidub küllaga potentsiaalset mehematerjali. Jäi üle vaid noormehele selgeks teha, kui väga ta tahab naist võtta...

Meil kõigil on unistused.

Mis on aga hind, mida me oleme valmis maksma?
ISBN 9789949218585
Ilmumisaasta 2011
Keel eestikeelne
Formaat Pehmekaaneline
Lehekülgi 143 lk
Mõõt 210x148x9 (mm)
Lisamise aeg: 03.10.2011 Toode pole saadaval


20. august. 2019.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar