esmaspäev, 5. august 2019

SERAFIMA JA BOGDAN - Vahur Afanasjev


 Panin just öökapilt riiulisse Vahur Afanasjevi romaani "Serafima ja Bogdan," mis saavutas 2017. aastal Eesti Kirjanike Liidu romaanivõistlusel auväärse 1. koha. Ma olen 100% kindel, et see raamat on esikohta väärt. Tohutult hea lugemine! Aitäh, Vahur, et sa nii hea raamatu kirjutasid!

 Paari kuu eest jäi mul seda raamatut veel mõnikümmend lehekülge lugeda. Ma mitte ei tahtnud et selle raamatu lugemine otsa saab. Pealegi tuleb seda rahulikult lugeda, kuna siin on palju mõtlemisainet ja nostalgiat ka. Olen minagi nõuka-aja laps, nii mõnigi seik tuli tuttav ette. Vahur on selle raamatuga tohutut tööd teinud. Kui hea käekiri ja kui palju fakte, mis viivad ajas tagasi. Selline oligi toonane elu. Selline ilmselt oligi toonane Peipsiveere elu, traagiline ja julm. Vanausklik kogukond lõhestus nõukogude võimu tuleku ajal, pind kadus jalge alt.

 Vahetult enne selle raamatu lugemist lugesin uuesti läbi ka August Jakobsoni "Vaeste Patuste alevi" mõlemad osad ning miksit oli nendes raamatus sarnast. Tollane elu. Olgugi et A. Jakobson kirjutas on VPA sada aastat enne. Aga mõlemad raamatud on ajaloolise hõnguga, põimitud läbi huumorist (kui lugeja oskab ridade vahelt lugeda) ning elutraagikast.

 Minu lemmiktegelaseks osutus värvikas Bogdan, kelle karakter lisas väga palju vürtsi. Ikka ja jälle ootasin ma (raamatut lugedes) kohtumist just temaga. Kahju oli Serafimast, kellel oli väga raske elu. Õõvastav, mis toimus kaksikute vanematega!

 Olen ennegi Afanasjevi raamatuid lugenud ja loen edaspidi ka. Hea et see romaan on mul kodus olemas, ilmselgelt loen seda kunagi veel. Üks mu lemmikuid.

 Soovitab kuumalt!

Rahva Raamatu lehelt:

SERAFIMA JA BOGDAN

 1049 Google +6  1 Share1
Saagalik romaan "Serafima ja Bogdan" jälgib Peipsiveere külaelu arengut II maailmasõja lõpust Nõukogude Liidu kokkuvarisemiseni. Teose keskne teema on vastutuse võtmine enda elu eest. Peipsiveere vanausulised, kes elasid jumala hirmus ja armus, kaotavad Nõukogude võimu ajal moraalse pinna. Paljude jaoks saabub maailma lõpp. 
Etnograafiliselt tõetruul taustal rullub lahti ühtaegu traagiline ja koomiline lugu põlvkonnast põlvkonda kestvast kättemaksust. Värvikate külainimeste elufilosoofia avamine põimub kriminaalfilmilikult köitva tegevustikuga, vanatestamentlik õõv rahvaliku huumoriga, dokumentaalsus maagilise realismiga.
Just sellist panoraamse haardega romaani on Eestis mitu kümnendit oodatud.
Teos saavutas Eesti Kirjanike Liidu 2017. aasta romaanivõistlusel esikoha.
Airi Ilisson-Cruz soovitab: "Kolm magamata ööd, aga ütlen ausalt, pole tükk aega midagi nii head lugenud - milline suurepärane, vaimustav, veel kord vaimustav ja põhjalik töö Vahur Afanasjevilt Peipsiveere vanausuliste rännakute kajastamisel läbi aegade, uh, millised elulood, sõnakasutus, detailide põimimine ajastu arengutega..."
ISBN 9789949880355
Ilmumisaasta 2017
Keel eestikeelne
Formaat Kõvakaaneline
Lehekülgi 560 lk
Mõõt 222x153x45 (mm)
Illustreerija(d) PEETER ALLIK
Kirjastus VEMSA OÜ
Lisamise aeg: 02.11.2017 
24.90 23.66 €
Kaupluses püsikliendile: 23.66 €
Kaupluses: 24.90 €
Kaup kätte: Kiirtellimusega: homme, 06.08



5. august. 2019.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar