neljapäev, 12. mai 2016

Talvele vastu

rabarberikompott kaneeli-suhkrusiirupiga


   Ei, ei, ma ei ole kuumarabandust saanud ega ka mitte päikesepistet. Pigem on mu diagnoosiks "hoidiste sissetegemise nakkus."Aga see on mõnus nakkus. Praegu on paras aeg rabarbereid sisse teha, enne, kui nad puiseks lähevad. Noh, tegelikult rabarberit saab kevadest sügiseni ja uusi tuleb aina peale.
 Selles elamises on mul lihtsalt olemas panipaik kus hoidiseid hoida. Eelmises elamises hoidsin külmkapis ja tegin väga vähe sisse. Tegelikult ma naudin hoidistega mässamist, ikkagi oma tehtud ja ilma säilitusaineteta. Lisaks tuleb ju odavam oma varasalvest talvel toituda, kui poest osta. Ja maitsvam ka.

  Eile maal käies kinkis Anneli mulle 5 rabarberit ja lausa 2 purki tuli rabarberikompotti nendest. Asi seegi, igal juhul algus on sisse tehtud.

  Kui homme ilma on, korjan võililli ja hakkan võilillemett valmistama. Ja õisikuid tahaks kuivatada ka, tee tarvis. Mai keskpaik on just võilillede korjamiseks õige aeg. Aga sellest kõigest kirjutan siis, kui asi tehtud.

valmivad vaikselt...

  Rabarberikompott on mul pmst klassikaline, kuid lisasin suhkrusiirupisse kaneeli, seega sai pruunikam, kui tavaliselt. Mitte midagi üle jõu käivat ei ole. Hakid rabarberid, laod need purkidesse. Keedad valmis suhkrusiirupi (millele mina lisasin kaneeli) ning valad siirupi purkidesse ning kuumutad. Aega ja kogust ma ei ütle, teen sisetunde ja silma järgi.
  Ahjaa, vahtu tuleb ka suhkrusiirupil riisuda ja ka siis kui kompott purkides ja tulel on (neile, kes veel ei tea).

Head!


12. mai. 2016.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar