neljapäev, 18. aprill 2019

ULMADELE SULETUT VEEL PUUDUTAB - Riina Einasto


 Riina Einasto kolmas luuleraamat sai just loetud. Tegelikult juba ammu igatsesin luulet lugeda, sest aeg-ajalt vajan ma luulet sama palju nagu õhku.

 Jah, mul on ühe põneva romaani lugemine pooleli, aga minu puhul pole mingi probleem lugeda kasvõi kolme romaani korraga, vaheldumisi. Kui ma olen raamatus ikka väga sees, ei lähe mul miskit sassi. Nagu võin ka mitut raamatut vahelduva eduga kirjutada, teen seda ka täna.

 Olen tänaseks läbi lugenud kõik Riina Einasto 4 raamatut ja kõik on ka mul kodus olemas, 3 neist eriliste raamatute riiulis, aga küll saab ka see luuleraamat seal olema, kui armas Riina ükskord oma Mehhiko kodust Eesti koju naaseb ja Pärnut väisab.

 Minu arvates lähevad Riina luuleraamatud ja luuletused üha paremaks. See on mu lemmikraamat nendest kolmest selle autori luuleraamatust. Luuletused on ikka riinaeinastolikult pisut äraolevad, aga neil on eriline nägu, täiesti oma nägu. Riina armastab oma luules palju liitsõnu kasutada, mis ühiselt loovad põnevaid kujundeid ja kujundid on luules väga tähtsal kohal.

 Raamatus on ka hulganisti haikusid, mis kõlavad kokku nagu üks suur poeem, minu meelest on väga hästi valitud nende järjekord selles raamatus, kuigi ma isegi ei tea kas need haikud on kronoloogilises järjekorras või mitte. Riina haikud on romatilisemad, kui ta vabavärss ja proosaluule. Ilmselgelt annavad need kõige selgemalt ja helgemalt edasi tema elu Mehhikos. Aga võimalik, et mina vaid loen nendest seda välja, sest olen teadlik, et Riinal on kaks kodu, kaks koduriiki ning talved veedab ta soojal maal. Ja no pole ka ime, kui see maa teda inspireerib, sest armastatud paigad ja armastatud inimesed on tihti luuletajatele muusaks.

 Ahjaa, ma lasen oma järgmise luuleraamatu ka samas formaadis teha, tahsin eelmist juba. See on nii paras formaat ja kiidan ka kujundajat, küljendajat ja toimetajat.

 Aitäh, kallis Riina, selle raamatu eest!

Ootan väga kohtumist!

Ja luulenäide on juba Rahva Raamatu lehel olemas:
Book

ULMADELE SULETUT VEEL PUUDUTAB

Author: RIINA EINASTO
 23 Google +0  0 Share0
Riina Einasto kolmas luuleraamat on jõuline ja kujundlik, lugejal on võimalik tunnetada värvide maagilist maailma iga ihurakuga ning näha rõõmsaid-romantilisi pilte silmade eest läbi vilksatamas.
...
alles pärast
päikeseloojangut
päikesejärgne elu
metsikult äraarvamatu
surmlähedalt nauditav
see on päriselt
julgetele kulgejatele
võtke need värvid
ja ahmige tõelisust
ISBN 9789949581894
Published: 2019
Language In Estonian
Format Hard cover
Pages 72 pg
Dimensions 181x125x10 (mm)
Publisher HEA TEGU
Added: 22.02.2019  
13.15 12.49 €
Loyal customer offer in stores: 12.49 €
in Stores: 13.15 €
Delivery: With fast shipping: monday 22.04



18. aprill. 2019.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar