reede, 17. juuni 2016

Krafinna- Tark loom



  Tänane hommikupoolik möödus targa looma seltsis.
Tegelikult olin Krafinna raamatu TARK LOOM läbi lugenud juba aastate eest Pärnus, Rahva Raamtu poes ühte sõpra oodates. Mul ongi vahel komme selle poe kohvikus Piano raamatuid lugeda. Nii on mõnegi raamatu lugemine seal poolikuks jäänud ja hiljem olen need ära ostnud (kui need mind kõnetavad).
  Krafinna loominguga olen kokku puutunud tegelikult juba läbi 10 aasta. See on mulle eriliselt hingelähedane, sest Krafinna kirjutab suurel määral sotsiaalluulet ja läbi tema loomingu rändavad ka minu lemmiklinnud-varesed.
  See kogumik ei ole lembelüürikutele. Autori teravad väljaütlemised ja võimsad kujundid tekitavad tibutagiefekti. Ta räägib elust otse, ilutsemata. Mõnda võib see veidi ehmatada, aga mind kohe kindlasti mitte. Tänaseks olen kõik 3 tema sulest ilmunud raamatut läbi lugenud ja ootan kannatamatult järgmist.
  Krafinna on ka Pärnu kirjandusõhtutel mitmel korral esinemas käinud ja loodame, et tuleb veel.

Lisan siia ka mõne luuletuse sellest raamatust:

barbaarne

vanad ja
valgustkartvad
kirjad
viskan ahju

ühe neist
katkises ümbrikus
katkise sisuga
pagan teab millal saadetud
panen hoolikalt
alleshoitud aegade
vahele

eks ma siis kolme
aasta pärast
vaata

või on liiga vara?

*************************************

keegi teine

kui oleksin
keegi teine
kas võtaksid
mind

kas võtaksid
mind
ja paneksid
tasku
mahuksin küll
sinna suitsude
vahele

paneksid müntide
sekka
kukrusse kus
kopitab viis
aastat vana
kondoom
mis on vajutanud
su rahakotti
ovaalse jälje

kas võtaksid
mind
kes polegi
mina

vaid viis aastat
vana
kasutamata
kondoomi
realiseerimata
võimalus

***********************************

Kopeerin siia ka väikese raamatututvustuse:


Krafinna on eesti kirjanduse kuldajastu tüüpiline esindaja.
See raamat on inimeseks olemise õpik edasijõudnutele.
Hoiatus: Toote sihipärane kasutamine eeldab kirjaoskust.

Vikipeedia annab Krafinna kohta teada (vajuta sinise kirja peale)


17. juuni. 2016.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar