neljapäev, 21. jaanuar 2016

Andra Jõgis- MINGI KALA



   Täna lõpetasin ühe vapustavalt hea luuleraamatu lugemise. Aitäh sulle, armas Andra, selle eest!
Kuigi Andra on Pärnu tüdruk, kohtusime ja tutvusime me kirjastuse JI suvepäevadel Kavastus 2012 aastal.
Suvepäevadest on mul ka facebookis album ja seda piiluda saate SIIT.
  Andra debüütluuleraamat olmus 2013 aastal ja selle kohta infot saate SIIT.
Andra Jõgise loomingut on avaldatud ka 2014.aastal ilmunud ühiskogumikus "Pärnu kirjarahva antoloogia 2"


Andra Jõgis. foto: Vallo Hallik


   Andra kirjutab elulisi ja tugevate kujunditega proosaluuletusi ja vabavärsse. Need on nii tugevad, et, et...ma ei leiagi kohe õigeid sõnu. Vahel tekib tunne, et ta kirjutab maailt maha. Tegu on küll klaasikunstnikuga, aga Andra maalib ka luuletusi .

   Olles ise Facebooki luuleklubi "Ahjusoe luule" asutaja, olen ma läbi aastate lugenud ahjusooja luulet sealsest klubist. Väga palju on ka häid luuletusi klubist "läbi käinud", kuid viimasel ajal on tase langenud, sest luuletustel puuduvad kujundid ja ühtne kompositsioon. Ja enamus neist on lõpetamata. Muidugi ma ei üldista, aga soovitan rohkem nendega tööd teha. Olin ise kunagi ka arvamusel, et kui ahjusoe luule sünnib, siis ta on lõplik. Aga nüüd ei arva ma ammu enam nii ja ükski mu luuletus ei jõua ka raamatusse, kui ta pole valmis.

  Andra luuletuste lõpud on ikka nii tugevad, et panevad kohati õhku ahmima. Ükski luuletus pole lõpetamata. Tegu on väga, väga hea luuleraamatuga. Ja julgen ütelda, et viimasel aastal ilmunud luuleraamatutest minu lemmikraamatuga.

Nimiluuletus:

sõidan praamiga koju
tuult ei ole
vesi on sile
aga ikka on tunne
nagu oleks mingi kala



Rutake poodidesse teie, kes te tahate kvaliteetluulest osa saada! :)



21.jaanuar. 2016.a.
Ülejõe

Rahva Raamatu lehelt:

RAAMAT

MINGI KALA

Autor: ANDRA JÕGIS
 92 Google +0  0 Share1
Andra Jõgis on eesti kirjanduse kuldajastu tüüpiline esindaja, üks meie mõjurikkamaid klaasikunstnikke ning suurepärane poeet, selles raamatus on kõik, mis ühes luulemenukis peab olema: globalism, armastus, estetism, looduse ilu, künism, hamba- ja maailmavalu. „Mingi kala“ ühendab endas Marie Underi ja Andra Teede parimad omadused.
*
....
elame nüüd
tipa-tapa
kahekesi koos
ja rõhk
ei ole
tipal
*

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar