reede, 27. aprill 2018

HAMBAD VISKIKLAASIS- Enn Vetemaa


  Eile õhul voodisse minnes haarasin öökapilt Enn Vetemaa luuleraamatu "Hambad viskiklaasis" ning ei saanud seda enne käest panna kui raamatu tagumine kaas vastu vaatas. Tegu on tõsiselt hea raamatuga!

 See on üks parimaid luuleraamatuid mida viimasel ajal lugenud olen. Huumorijoon, mis isegi sügava ja tõsise sisuga luuletusest läbi jookseb, on ülivõimas. Ridade vahele on peidetud palju irooniat, nii ajaski iga luuletus mind muigama.

 Ma ei tea kas ma mäletan õigesti, et see jäi Enn Vetemaa viimaseks luuleraamtuks, aga igal juhul loeb sellest raamatust välja tema viimast teekonda ja läbi luule tundub see helge olevat. Nii tahangi öelda, et autor elab edasi, Paradiisis. Edasi elab ta nagunii rahva südames. Kuid ma, ausalt öeldes, polegi lugenud (vist) enne sellist raamatut kus autor suhtub oma minemisse positiivselt, loomulikult.

  Raamat näeb ka väga hea välja, üleni, nii välimuselt kui ka sisemuselt. Ma ei hakka pikalt siin kohal peatuma vaid trükin blogisse tema loomingu, et ka blogilugeja saaks aimu.

  LORI NUMBER ÜKS

Parem pool muna peos
kui kana katusel!
Mis sina kullake sellest arvad?

Lori number üks! arvas kallis kaasa.
Sul pole ei kana ega muna.

See on sellest, mu arm,
et kaldun hõiskama enne õhtut.
Küll aeg annab arutust.
Muide, kuidas sa ennast tunned-
minu vanad püksid jalas?
küsisin Temakeselt.

Poleks vigagi,
kui nad ei sõeluks muudkui püüli.
See segab mind eriti
oma varjust üle hüppamisel.
Aga kas sa juba käisid meie lemmiktohtri juures?

Jah. Ta diagnoosis, et põen kergelt ehinitõbe
ja laabanipalavikku
pluss vanapagana sündroomi takkaotsa.
See olevat vähese viina viga,
arvas arst.

Nui neljaks! Jutt või midagi! protesteerisin mina:
joon nagu kaamel
ja vajan
täiesti puisiklikku haigust.
Surmgi ei võta sealt,
kust midagi võtta pole
nentis hull hulludoktor sõbralikult.

Issand, sa kuuled ja ei mürista! ägasin ma.
Kas tõesti? kahtles ta
ja me kuulasime koos:
Issand ikka natuke müristas ka.

Head lugemist!

Rahva Raamatu lehelt:RAAMAT

HAMBAD VISKIKLAASIS

Autor: ENN VETEMAA
 2 Google +0  0 Share0

Luuletusi aastaist 2013-2014.


27. aprill. 2018.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar