pühapäev, 16. juuli 2017

29. Mihkli laat Pärnumaal, Koonga vallas, Mihkli külas

mina ja Eve Pärnsalu. foto: Eve

 15. juulil toimus Pärnumaal, Koonga vallas, Mihki kihelkonnas (külas) 29. Mihkli laat. Käisin seal oma raamatuid müümas. Mõned aastad jäid vahele, kuid ka 2014.aastal müüsin ka sünnivallas oma raamatuid. Ma usun, et päevajuhi Marko Matvei reklaami heast kirjanikust te ehk kuulsite, kui juhtumisi mind üles ei leidnud? ;)

 Kuna ma olin sellel korral taas müümas siis ma eriti ringi ei liikunud. Läbi tuttavate tuttavate kuulsin kes kõik laadal olla käinud ja keda ma ei näinud jne...Meeletu, meeletu rahvas oli kohal, ma ei saa aru kus kohast need kõik küll kohale tulnud olid. Kõik põllud olid rahvast ja autosid täis. Ütlen ausalt, ma pole eluski näinud, et nii palju rahvast seal kohal oleks olnud.

  Järgmisel aastal toimub 30. Mihkli laat ehk siis on juubeliaasta. Mäletan, kui 1989. aastal seda korraldama hakati, siis müüdi rohkem talukaupa, loomi- vasikaid, hobuseid jne...kahjuks on täna seal müügil liiga palju leedu kaupa, mis on tüütu, aga see pelgalt minu arvamus.

 Minu meelest on Mihkli laat üldse üks populaarsemaid laatu Eestimaal.(kavast saate lugeda mis seal toimus, kes esines jne...) Korraldajaga rääkides sain teada, et juba teisipäeval olid paljud endale seal ise kohad broneerinud ja samast päevast alates kees seal ka juba elu. Ilmselt järgmisel aastal toimuvad suured muudatused, broneeritakse "ametlikult" kohad ja laadapäeva varahommikul ei peaks paljud juba Emmu külla (põllule) oma müügikohti sättima, kellel on eelnevalt broneeritud. Korraldajatel on tohutult tööd ja osad müügimeestest olid enda valdusesse haaranud hiigelsuured maalapid ja teised olid kitsalt nurgas nagu silgud pütis.

 Meie jõudsime Mihklisse juba laupäeva hommikul kell 7, kuid oma kohta me lava juurde ei saanud, sest kogu plats on juba ammu hõivatud. Jäi vaid valida kas pastoraadi esine või põld, valisime esimese variandi, kuigi seal eriti müügikohti ei ole, on lastele igasugused atraktsioonid, hobused jne...Aga ära mahtusime sinna nurka, kuigi tuttavatel oli tükk tegu meie üles leidmisega. Olime veidi müügiplatsidest eemal. Aga samas oli hingamisruumi rohkem ja väga suurt sagimist ei toimunud, aga selle võrra müüsime ka vähem. Mõne aasta eest oli mu päevateenistus poole suurem. Läksin ma ju sinna ikka tööd tegema, et enne Portugali reisi oma tervis korda saada, sest hamabaarstil käimine on meie riigis kahjuks rikkurite pärusmaa. Ütlen häbenemta, ausalt- ma kogun raamatute müügirahast hambaraha. Naersin kallile klassiõele, et pean laual olevale sildile ilmselt juurde kirjutama selle, aga ma siiski seda ei teinud. Aus ülestunnistus- aus blogipostitus! Selline see elu kord juba on.

 Nägin palju kalleid koolikaaslasi keda polnud kaua, kaua aastaid näinud. Üleüldse sain paljudest üllatustest osa. Oma kalli õepoja tütart nägin ka alles just Mihkli laadal esimest korda, küll on ta ikka armas! Rõõm olid ka sind kohata, armas Hele- Liina! Ja Eve, kallike, sa olid ka üks armsamaid üllatusi selles päevas. Oli rõõm! Eve Pärnsalu on mu kallis kooliõde, sugulane, muusik, laulja ja õppejõud. Tema lugusid saate kuulata Youtubest ning ka SIITSIIT ja näha SIIT. Aitäh kõigile kes meie laua juures vestlemas käisid! Ja eelkõige tänan oma kallist sõbrannet Annelit, tänu kellele see sõit võimalikuks sai!

  Eile oli, lisaks Mihkli laadale, mul ka üks tähtpäev, 12. aastat! Aga siin jään kidakeelseks! Õhtu kulges armsalt ja magama sain alles siis kui oli ligi 24 tundi ärkvel olnud. Armastan!

Fotogalerii:
selleine plakat...
hommikukohvitasime alles Mihklis.külm oli, oleme pleedide all.foto: Anneli
foto: Anneli
foto: Anneli
Anneli
Anneli ja Germo
minu raamatud...
hobused...
voldik...
kallis õepoeg Egon oma armsa tütrekesega...
...
õepoja naine Ingrit ja nende tütreke...
...
rahvas sagib...
miilits...
koos kalli Evega 
Germo pastoraadi ees


15-16. juuli. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar