esmaspäev, 27. jaanuar 2020

TANTRA, VAIMSUS & SEKS - Osho


Sain järjekordselt loetud OSHO raamatu "Tantra, vaimus & seks." See raamat on umbes 20 aastat mu koduraamatukodus olemas ning aeg-ajalt võtan seda taas lugeda. Miks? Sest mulle lihtsalt sobib OSHO suhtumine ellu. See puhas ja õnnelik energia, mis sellest raamatust vastu kajab ja su endasse haarab, on lihtsalt nii positiivne ja mulle sobilik Soovitan teilgi seda raamatut lugeda!

 Vaimne õpetaja Osho tõdemus "seks on vaid algus, mitte lõppsiht, kui aga loobud algusest, loobud ka sihist" peab vett.
  Ma ei hakka raamatut ümber kirjutama, ütlen vaid paari sõnaga, et mina pole inimene, kes läbi jooga tahaks nirvaanasse jõuda, nagu õpetab jooga. Jooga ei ole mulle, sestap ei ole ma ka ühelgi joogakursusel käinud. Jooga ja tantrist on täielikult vastandid. Pigem on tantrism, mida suur õpetaja väga kiidab, õnne alus.

/Seks on keskne energia. Kui praktiseerid joogat, võitle selle vastu, kui tantrat, ülenda seda!/

Olen selle väitega (kogemusega) 100% nõus!

/Jooga eeldab sinult võitlust endaga selleks, et võiksid jõuda teispoolsusse. Joogas on siinne maailma ja mokša kaks eri nähtust, samuti sa ise sellisena, nagu sa oled praegu, ja sellisena, kelleks sa tahad saada : te olete kaks päris erinevat olendit. Suru alla, võitle, lahusta seda, kes sa oled, et saada selleks, kes sa tahaksid olla. Jooga selja taga piilub surm: et sa võiksid uuesti sündida, peab sinus enne surema see, kes sa oled praegu. Tantra vaatekohast on jooga enesetapp selle sõna kõige sügavamas mõttes - su tõeline loomus peab hävima selleks, et võiksid uuesti sündida. Sa pead hülgama kõik - oma keha, instinktid, ihad./

No, mida? Miks küll väga paljud inimesed nn kummardavad joogat ja tegelevad sellega? Miks nad ei taha ega lase endal olla nemad ise? Miks nad tegelevad asjaga, millel on negatiivne energia, mis surub sind raamidesse? Miks? Miks? Miks? Ma võingi miksitama jääda. Jah, ma olen ka tuttavatele soovitanud Osho maailmavaadetega ennast kurssi viia, mitte minna sõbra soovitusel joogasse, ilma, et teades mida see jooga endas üldse kätkeb. Aga inimesed on erinevad. Mina ka. Kuid pidevalt küsitakse minu käest kuidas ma suudan olla optimistlik, rõõmus ja õnnelik (ka lapsemeelne) selles kurjas maailmas. No, mida? Miks ma ei peaks suutma? Kui oskad saada ja jääda iseendaks, uurida ja praktiseerida tantrismi olemust, oledki õnnelik. Nii vähe ongi selleks vaja. Vastuseks siis: järelikult on mu energiad ja maailmavaated paigas, et ka oskan tunda õnne ja muutuda ise õnneks ja armastuseks. Kas sina oskad? Kui ei, võta Oshot lugeda ja saa armastuseks ning õnneks!

 Veel üks lõik raamatust:
/Tantra pole seksi jaoks, tantra on ülenemise õpetus. Üleneda võid aga ainult läbi kogemuse, läbi eksistentsiaalse kogemuse, mitte ideede läbi. Vaid tantra kaudu on saavutatav brahmacharya. See tundub paradoksaalne, kuid nii see on. Ainult teadmise läbi võid üleneda. Teadmatus ja rumalus sind sel teel ei aita, neist võib olla abi vaid silmakirjalikkuse väljaarenemisel./

/Tavalises suguühtes liigub energia allapoole. Sellest lähtudes õpetab jooga, et seksist tuleb hoiduda - vastasel juhul tekitad endas suure segaduse, kaose oma energiasüsteemis. Seepärast ongi joogatehnikad seksivaenulikud./
/Tantra ei ole seksi vastu, sest tantra on tuletanud tavalisest erineva orgasmiliigi, oru-orgasmi, mis ei tekita kaost ega konflikte, vaid aitab vaimsel arenguteel suuresti kaasa./

Ah, mida ma siin ikka jahun, eksole? No, võtke ja lugege ise ka! :)

Tutvustus:Pealkiri: Tantra. Vaimsus ja seks 
Autor(id): Osho 
Kujundaja: Jaanika Sander

Kirjastus: Egregor
Linn: Tallinn
Aasta: 1994 
Originaalkeel: inglise keel
Tõlkija: Ingvar Luhaäär 
ISBN: 
Lehekülgi: 160


Seisukord: normaalses korras raamat
Mõõdud: 110 × 167 mm
Suurus: taskuformaadis, pehmete kaantega


Sisu:
Tantra ja jooga
Tantristlik armastus kui meditatsioonitehnika
Kaasaminek seksuaalenergiaga
Tantristliku seksuaalvahekorra vaimsus
Kosmiline orgasm läbi tantra
Tantra – pärivoolu tee

Originaali pealkiri: Tantra, spirituality & sex

Märksõnad:
esoteerika
tantrism
suguelu
Tantra, vaimsus ja seks 



27. jaanuar. 2020.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar