esmaspäev, 20. jaanuar 2020

FILOSOOFILINE SARI 1 - Intuitiivteaduste Kool


 Nonii, järgmine teos läheb öökapilt riiulisse, sedakorda siis Intuitiivteaduste Kooli poolt välja antud vihik "Filosoofiline sari 1 ," mille on tõlkinud Valev Mirtem (Ingvar Luhaäär). Eks ta tõsi ole, et ka see raamat kuulub mu õppekirjanduse hulka. Aga ma polnudki seda vast 20 aastat lugenud, tasus ülelugeda, sest teadmised mööda külgi alla ei jookse. Või jooksevad?

 Mirtem on tõlkinud 20. sajandi huvitavate mõtlejate Alan Wattsi - inglise vaimuliku, kes siirdus Jaapanisse, elas täielikult sisse zeni kultuuri, hiljem õpetas Ameerikas, Pariisis elades käis meeleldi sealses õigeusu kirikus "luksuslikku lärmi" kuulamas ja Mircea Eliade - rumeenia päritolu prantsuse etnograafi ja usundiloolase lood.

 Wattsi lugu kõneleb enamjaolt eksistentsivormnidest ning ka reinkarnatsioonist. Toodud on ka välja näide, mille on öelnud juudi päritolu Austria neuroloog, psühhiaater, psühhoanalüüsi teooria ja meetodi rajaja  Sigmund Freud:

/Lapse mina kätkeb algul kõike, kuni ta eemaldati endast välismaailma. See mina-tunne, mis meil on täiskasvanuina, on vaid jäänuk millestki palju suuremast - ühtsustundest kogu universumiga."

Ka on palju juttu vaimsusest ja seksuaalsusest, nende kokkusobimisest või siis mitte. Osades usundits on seks ja seksuaalsus lausa patt. Osades aga (kõneleb Miracea Eliade) tehakse seksuaalsusteemadel kohutavaid riitusi ja rituaale, mis on nii rõvedad, et ma blogima neist meelsasti ei hakka. Ütlen vihjeks vaid seda, et teemaks on naiste kuupuhastus jne...Ühesõnaga ma nõrganärvilistel ei soovita seda vihikut lugeda.  Mis muidugi ei tähenda seda, et kogu vihiku sisu oleks vaid riitusi täis, kaugeltki mitte, see on vaid üks osa vihikust.

 Ühesõnaga - lugege ise! Mina pikemalt selle raamatu teemadel ei peatuks, aga siin on ka palju õpetlikku ja elulist. Kui sind huvitav filosoofia- huvitab sind ka selle vihiku lugemine!



20. jaanuar. 2020.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar