neljapäev, 2. märts 2017

ELU PÄRAST ELU 1. Trevori juhtum


  1. peatükk

  „Mis nendel naistel selle emaks saamisega ometi nii kiire on? Või, et tema unistab juba mitmest lapsest? Kuidas ma küll talle oma hirmudest räägin? Kuidas?? Äkki üritaks hoopis jutu lastekodu peale keerta, no, et võtaksime lapse lastekodust? Ohjah, teades Marist, siis ta tahab kindlasti oma last, mitte adopteeritut. Ma olen ikka kohutava dilemma ees! Või lausa trilemma, polülemma ees! Minevikuvarjud ei lase elada. Kurb. Kui õige räägiks kallimale oma muredest ja otsiksime neile koos lahenduse? Ei, ei, ma ei suuda! Ma ei suuda Marist kaotada! Meist on juba perekond saanud ja ilma temata ma oma tulevikku ette ei kujuta! Oleks ometi emagi...“ läksid Trevori silmad veekalkvele.
  „Trevor, kallis, kui mitu tundi peab möödas olema, kui sa rooli minna võiks? No, ma mõtlen, et mis kelleks see õlu sinu verest välja läheb?“tuli Marisele idee.
  Trevor vaatas kallimat ehmunud näoga, et kus kohast sellised küsimused tulevad. Mitte kunagi enne polnud Maris talle alkoholiga seonduvaid küsimusi esitanud, ega ka mitte pahandanud, et Trevor vahel mõne õlupudeli lahti nööpis. Pigem oli mõnikord Maris ise ühe sõõmu lonksanud, mille peale Trevor lahkesti soovitas kapist ka pruudil õlut võtta. Kuid Maris ei tahtnud, kuumade ilmadega tahtis ta vaid ühte sõõmu. Nüüd äkki selline küsimus. Trevor oli segaduses, ta kartis, et uus probleem on päevakorras. Mees pidas õigeks vaikida.
  „Sedand, ma tahaks kangesti Tilde juurde minna. Pole nii ammu oma lemmiksugulast külastanud, igatsus on juba.“ selgitas Maris oma küsimuste tagamaid.
  Trevoril langes justkui kivi südamelt. Ta jäi ammulisui kallimat vaatama ja siis lausus „Ma olen ainult ühe lonksu võtnud. Ole hea ja anna mulle sahtlist dessertlusikas, asetan selle õlupudelisse, et õlu ära ei lahtuks. Hiljem saan seda vajadusel veel mekkida. Aga pean külmkappi panema, sest soe õlu on nagu kodutu higihais. Just kodutu, sest sinu higi, mida ma küll üliharva tunnen, lõhnab, mu kallis!“ oli Trevor lausa õnnelik. Kuid Tilde juurde sõit lükkus siiski tunni võrra edasi, kuna kompliment mõjus Marisle nii, et noori kutsus peagi magamistuba.
  „Ooo, päike tuli välja!“ hõikas Mathilde, nähes noori oma maja ees autost väljumas. Noored said aru küll millele memm vihjas, aga nagu loodud, tuligi päike taeva alla ja hakkas saunamaja plekkkatuselt nii ehedalt särama, et pimestas silmad. Vana palkmaja oli nagu lõke keset hoovi ja Marisele tundus, nagu ta lapsepõlves pidevalt nägi, et päike naeratab talle ja pilgutab silma. Ni jäi ta kauaks seda ilu nautima ning ei märganudki, et Tilde ja Trevor olid majja läinud. Maris lonkis neile peagi järgi, selline nägu peas, nagu oleks õnnistatud olekus või äsja armunud. Trevor tõlgendas seda muidugi omal viisil. Ega memmgi pime olnud, pigem oli ta õnnelik, et noortel kenasti kulgeb.
  „Mis tuuled siis täna teid minu manu tõid? Lõuna- või põhjatuuled? Või koguni kirdetuuled?“ muigas memm õnnest.
  „Tilde, tead, ma ei tea enam mida ma tegema peaksin. Ei, ära saa valesti aru, meil on Trevoriga omavahel kõik kõige paremas korras, aga mina ei ole hetkel päris mina ise. Tahaks õppima minna, tahaks mingit vaheldust, tahaks...ühesõnaga kuidagi väga keerulised ajad on. Sina oled alati see kes suudab mind milleski veeda, suudab soovitada, juhendada, juhatada. Mida arvad?“ oli Maris mures.
Mathilde vajus mõtteisse, sest otse lambist, nagu ka memm ise armastas noortepärast väljendit kasutada, ei osanud ta lemmiksugulasele nõu anda. Ta tundis sellepärast ennast ebamugavalt. Tema tegelikult arvas, et noortel oleks aeg pere luua, kuid ei pressinud oma arvamust peale. Korraga koputati uksele ja stuti sisse.
  „Ohoo, oo-ooo, no täna on küll üllatustepäev! Tule siia, ma kallistan sind! Kuule, sa oled vanaks jäänud!“ võttis Mathilde avalisüli külalise vastu.
  „Oh õde, õeke!“ muigas külaline. Alles siis tundis Maris vanaonu Lembitu ära ning tema mure tuleviku ees oli nagu peoga pühitud.
  „Onu, Lemps! Kui kaua me pole näinud! Ohh, nii armas!“jooksis Maris vanaonut kallistama.
  „Tõsi ta on, aastad kaovad kätte. Kas sina oled Reevo?“ ulatas Lembit Trevorile tutvumiseks käe. Trevor hakkas muigama kuid ei pahandanud, sest teadis, et Mathilde tada Reevoks kutsub.
  „Tere! Minu kodanikunimi on tegelikult Trevor, aga Tilde armastab mind Reevoks kutsuda. Aga Reevo on ka ilus nimi. Mulle sobib.“ vastas noormees.
  „Oh sind õekest küll! Kas hakkad ballile minema või on mõni kohting soolas? Sa lähed iga aastaga ikka kenamaks ja nooremaks,“ tegi Lembit õele komplimendi, nähes kui mukitud ta õde veel ka kõrges eas on. Ja nagu ikka, ei saanud need õde-venda tögamata olla.
  „Jäta jutt, va karvajalg! Naine peab alati kena välja nägema, olgu mis päev tahes! Karm on vaadata noori emasid, kes peale lapse sündi või juba rasedana ennast käest ära lasevad. Igal ajal peab oma mehele silmailu pakkuma!“ vastas Mathilde.
  „Oot-oot, nüüd rääksid küll ennast vahele! Kus on mees kellele sina silmailu pakud? Käärkambris või?“ hakkas Lembit juba käärkambri poole minema.
  „ Ha-ha-haa! Panin koos tugrikutega sukasäärde peitu, et oleks kindlas kohas!“ ei olnud ka Mathilde naljasoolikas umbes.
  Maris oli nende lõõpimistega harjunud. Ta nautis väga seda sooja õhkkonda ja suhet mis valitses vanatädi ja vanaonu vahel. Tüdruk tundis ennast lausa imehästi, ta vaid muigas ja jälgis mängu. Ainult Trevor oli kuidagi kohmakas, sest ta polnud iial näinud, et õde ja vend võivad omavahel nii hästi läbi saada. Ja veel, kui nooruslikud ja särasilmsed nad on!
  „Sa ikka oskad üllatada, kallis vennaraas! Oleks võinud kasvõi moka otsast pisutki paotada oma tulekust! No, mida ma siin jahun, te kõik olete ilmselt näljased,“ hakkas memm juba külmkapi ust avama.
  „Ole nüüd, egas me siia sööma tulnud! Pea nüüd hoogu, ma lähen käin tiiru autos ära!“ sõnas Lemps ja kadus majauksest välja.
  Trevor arvas, et ehk on taadil abi vaja ja järgnes Lembitule.
  „Tilde, ma nii armastan sind!“ klammerdus Maris vanatädi kaela.
„Tead, teid kahte koos on nii armas vaadata. Te olete niiiii sarnased omavahel! Olen väga õnnelik, et teie suguvõssa sündisin!“ ei olnud Maris kiidusõnadega kitsi.
  Lembit tuli õuest tagasi suitsutatud põrssaga. Kogu seltskond jäi teda ammulisui vaatama.
  „No, mes te siis nüüd neelasite keele alla või? Reevo, aseta see salatikauss ka siia lauale.“ lausus ta noormehele.
  „Hulluks oled läinud või? Kus sigalas sa nüüd vargil käisid? Oi vennake, ma ei teadnudki, et sa pimanäpumees oled!“ tögas Mathilde.
  „Messa ajad! Ma tulin otse Antslast Kauka laadalt ja sealt ma selle põssa kaasa tõin. Võitsin, noh! Ei meeldi midagi või?“ tegi Lembit õele silma.
  „Tola! Vaat kus Kauka Jumal mul siin! Hauka laat on see, kuulsid!? Hauka!“ õpetas õde venda.
  „Olgu ta Kauka või Hauka või lausa Mauka, minu jaoks jääb see alati Kauka laadaks! Ja kui sulle väga meeldib, võid mind Kauka Jumalaks pidada küll, aga ma ei tea mida kirjanik August Kitzberg asjast arvaks, kui ta haisu ninna saaks. Pööraks vast hauas teist külge, kui teaks, et uus Kauka Jumal on liikvel!“ ei olnud Lembit suupeale kukkunud.
  „Tegelikult oli mul asja ka. Õeraasu, helista nüüd ikka Hirmus Antsule ka ja kutsu ta peenike pere kohale. Tahaksin väga näha Antsu naist. Tean, et tal on hea maitse.“ tegi Lembit Mathildele silma.
  „Misasja? Antsul ja peenike pere? Naljatilgad!“ hakkas Maris südamest naerma.
  „No on jah peenike pere! Väike imik ja naine lausa majas. Pidin ise ka koos südamega saapasäärde hüppama, kui oma silmaga seda uudist kogeda sain. Naine on kangesti tuttava olekuga, aga ma ei osanud teda koju ajada ja nime ka ei märganud küsida. Aga kenasti õnnelikult koos nad seal metsaonnis elavad, harivad põldu, Ants käib jahil ja kõik on kenasti.“ vadistas Mathilde.
  „Omg! Uskumatu! Kus kohast see taadu endale küll naise leidis!?“ ei suutnud Maris seda uudist uksuda. Talle ei mahtunud pähe et nii vana mees võib veel lapsi saada ja mõne naisega kokku kõlada.
  „Tead, see oli ka mulle mõistatus, aag nii see on. Äkki Reevo-poiss viitsib ühe sõidu teha ja Antsu pere ka meite manu tuua?“ küsis Mathilde.

  „Loomulikult!“ vastas noormees, kutsus Marise kaasa ja sõit kulgeski Antsu metsaonni.

2. märts. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar