kolmapäev, 15. märts 2017

ELU PÄRAST ELU 1. Trevori juhtum


  1. peatükk

  Mirell paitas pisarsilmil Augusti pead ja tänas jumalat, et pisipojaga kõik korras oli. Tõsi küll, enda tervisest ta ei hoolinud, talle oli tähtis, et ta ligemestega kõik hästi oli. Ühtäkki avastas Mirell, et ta kallis mees ei olnudki nende intsidendist teadlik, et mida küll Ants mõelda võib, kui ta metsaonni jõuab. Mirell võttis Augusti sülle ja läks haigla koridori jalutama, kui põrkas seal kokku Marise ja Lembituga.
  „Maris, tere!“ oli Mirell viisakas. Maris ei vastanud ta terele. Esiteks ei tundnud ta naist ära ja teiseks oli ta närvis Trevori pärast, kes tema käte vahel kokku kukkus. Isegi Mathilde ei meenunud Marisele hetkel. Ta astus külmalt Mirellist mööda ning Lembit lonkis tema kannul. Nii saalisid nad mööda koridori edasi-tagasi nagu armuvalus kassid. Mirell astus pisipojaga Trevori palatisse, et teavitada poega sellest, et Maris tuli, kuid tema hämmastuseks oli palat tühi. Mirell võttis külalistetoolil istet ja hakkas pirisevat poega tissitama. Toiminguga ühele poole saades ei olnud Trevor ikka platisse jõudnud. Mirell otsustas, et läheb uurib Mathilde olukorda ning leidis eest juba Marise ja Lembitu.
  „Maris, katsu rahulikuks jääda. Me kõik hoiame hinge kinni ja loodame, et Mathilde tuleb kriisist välja. Tema sai õnnetuses rohkem kahjustusi, kui mu poeg, seega on tema terviseseisund kriitilisem.
  „Aahh!? Misasja!? Mis poeg? Appi!“ hakkas Marisel halb, kui ta Mirelli lõpuks ära tundis.
  „Mida sina siin teed? Mis sinuga juhtunud on? Kus sa olnud oled? Kes on see laps su süles? Jeerum! Kas ma näen viirastust.“ arvas Maris, et ta hakkab hulluks minema. Nii palju oli juhtunud viimasel ajal, et Maris ei saanud enam millestki aru. Kus kohast Mirell nüüd äkki välja hüppas? Kas Trevor oli talle midagi rääkimata jätnud? Ja see laps? Ega ometi Trevoril ei ole sohilast, et ta nii kategooriliselt selle lapseteema vastu on? Marisel hakkas pea ringi käima ning ta võttis Mathilde palati klaasist akna taga istet.
  „Ma mõistan sind, kulla minia. Aga kus Trevor on? Oled teda näinud?“ jätkas Mirell küsimustejada.
  „Minia? Ahjaa.“ oli Maris ikka segaduses. Ta silmad olid nii suured nagu tõllarattad, kui ta silmi pilgutamata Mirelli jälgis.
  „Ole pai ja hoia Augustit. Ma lähen uuris mis ja kus Trevor on.“ andis Mirell beebi Marise kätele ning kadus. Maris vaatas pisikest poisslast, püüdes tema näojooni Trevoriga samastada, kuid tema arvates polnud midagi sarnast. Tal tekkis vastikustunne, sest kartis, et tegu on Trevori sohilapsega, keda ilmselt Mirell kiivalt varjas ja kasvatas. Jutt tema kadumisest oli ilmselgelt pettus, vassimine, et Maris sellest haisu ninna ei saaks. Kuigi Marisele väga meeldisid lapsed ja samuti meeldis talle ka see poisslaps, tahtis ta lapsest väga vabaneda. Ta tõusis toolilt ja asetas Augusti Lembitule sülle ja kadus.
  Kui ta intensiivravi palatisse astus, jäid Trevor ja Mirell Marist nähes vait. Marise viha süvenes, sest see paranoia, mis ta meeli halvas, võttis üha võimust.
  „Ehk räägite minu kuuldes ka mis teid vaevab? Segasin teid vä? Äkki avaldate mulle ka saladuse, mida nii kiivalt mu eest varjanud olete? Trevor, kes see naine on? Ma tahan kohe teada kes see naine on!?“ lendas Maris nagu lumelaviin kallimale ja ta emale peale.
  Mirell ja Trevor vaatasid algul Marisele otsa ja siis teineteisele.
  „Ärge mängige siin midagi pilkude mängu! Arvate, et ma nii blondiin olen vä? Ma lähen minema! Trevor, ma jätan su maha ja lähen kohe minema!“ raevutses Maris edasi ning hakkaski minema. Trevor andis emale silmadega märku ja Mirell tõttas miniale järgi. Ta leidis Marise pingilt istumast ja südantlõhestvalt nutmast.
  „Ära tule mulle ligi! Ma vihkan sind! Kuulsid, vihkan! Mine oma petisest poja juurde ja lohuta teda! Kao minema!“ oli minia ikka tõrges. Lembit kuulis teise haigla otsa seda raevutsemist ning otsustas asjasse sekkuda.
  „Mis lahti, Maris? Katsu ikka rahuneda, muidu meie lähedased ei paranegi. Näe, annan teile lapse tagasi.“ asetas ta Augusti Mirelle käte vahele.
  „Vii mind siit minema! Ma ei suuda enam!“ nuttis Maris endiselt.
  „Jah, kohe lähme, kohe, kohe lähme. Katsu ikka rahuneda. Ma lähen panen auto sooja.“ oli embit mures.
  „Maris, kullake, usun, et ma ei ole just su lemmikämm olnud, aga usu, et ma ei vihka sind. Pigem ma ikka tunnen rõõmu, et oled kogu aeg mu poja kõtrval olnud. Palun ära jäta teda nii abitus seisundis maha! Vala või kogu viha minu peale välja, aga palun, ära jäta Trevorit maha!“ täitusid ka Mirelli silmad pisaratega.
  See oli esimene kord elus, kui Maris tundis, et Mirelli sõnad on südamega lausutud. Ta vaatas naisele otsa, ega suutnud siiani uskuda, et see Mirell on. Tema ämm oli ju ometi väljapeetud daam, moodne ja nooruslik. Aga see naine, kes teda palus, nägi Mirellist palju vanem ja lohakam välja. Maris arvas, et Trevori sohilaps on ämma ära muserdanud ja see on naise välimuse tundmatuseni muutnud. Kuid Mirelli sülelaps tekitas Marisele endiselt hingehaavu ning ta sattus üha rohkem segadusse.
  „Miks sina, Mirell mulle ei rääkinud, et Trevoril on sohilaps? Miks sa mu eest seda varjasid? Kas sellepärast olidki minu vastu tõrjuv ja kõrk? Miks sa seda kõike mulle tegid?“ otsustas Maris enne haiglast lahkumist asjasse selgust saada.
  „Ma, seda, et..“ üritas Mirell midagi ütelda, kuid Maris segas taas vahele.
  „Ütle vähemalt kas Trevor kohtub oma armukesega siiani? Ole üks kordki elus minuga aus. Ma väga palun?!“ poetas minia silmast pisaraid.
  „Vaata, kulla Maris. Ma tõesti ei oska sulle vastata, jään vastuse võlgu, sest...“ tahtis Mirell olukorda selgitada.
  „Valetaja! Sa oled samasugune valetaja nagu su poeg! Või hullem veel! Ma ei taha teist enam mitte midagi kuulda! Kuulsite!“ karjus Maris. Ta tõusis uuesti toolilt ja hakkas haigla välisukse juurde suunduma, kui arst teda peatas.
  „Teie olete Mathilde sugulane? Kui jah, siis palun tulge minuga kaasa.“ kutsus vanatädi raviarst Maris endaga.
  Trevor seisis haigla rõdul. Suured valged pilved sõudsid üle taeva sellise kiiruga nagu oleks neil kusagile rutt. Mehele meenus lapsepõlv, kui ta oli alles põlvepikku poisike. Siis imetles ta tihti pilvi ja unistas ennast nendega sõitma. Ta kujutles kuidas sõber sõidab esimese pilvega tema eest ära ja Trevor vajutab gaasi ning jõuab oma pilvega sõbrale järgi ning hüppab sõbra pilvele. See on üleni vatist ning nii pehme, et nad kukuvad peaaegu sellest läbi. Siis muutub pilv justkui langevarjuks ja avaneb, aga ta on ikka vatist langevari. Sõbrad laskuvad sellet maa peale, kuid maanduvad lendavale vaibale, selleisele punakirjule Pärsia vaibale, mis hõljub taeva all tuule kiirusel. See on võluvaip mis ajab kõik muremõtted minema ning poisid sünnivad justkui uuesti, sünnivad headusesse, unustades kõik paha ja negatiivse. Nad on nagu inglipoisid, vaid tiivad veel seljast puudu.
  Haigla rõdu all jalutas üks noorema oma beebiga ning laulis talle unelaulu. Trevorile meenus taas lapsepõlv. Talle meenus selline lapsepõlv milles ei olnud nii palju valu kui hetkel tema südames. Esimest korda elus haarasid suitsiidimõtted mehe endasse ning süvenesid iga hetkega. Trevor ei kujutanud elu ilma Mariseta enam ette. Ta kartis elada, sest tundis ennast justkui poolikuna. Trevor tundis ennast hüljatu- ja õnnetuna. Jälle need pilved, jälle see taevas, aga miski polnud enam muinasjutuline, nagu lapsepõlvetaevas. Ta elas karmis reaalsuseks, kuid ei suutnud seda enam eluks nimetada. Trevor kahetses, et ei olnud autoõnnetuses elu kaotanud. Ta oleks peaaegu juba rõdult alla hüpanud, aga jalad tundusid äkki tinarasked, nagu oleks keegi teda hüpnotiseerinud. „Noormees, teil on kaks kaitseinglit!“ meenusid Trevorile ühe mustlase sõnad, kes oli teda kunagi tänaval tüüdanud. Sellel hetkel tundis Trevor nende kahe kaitseingli olemasolu, ehkki tookord naeris ta mustlaseide üle ning ei poetanud ennustamise eest isegi ühtegi rahatähte.

  „Ma pean teile kahjuks teatama, et...“ alustas raviarst juttu.

15. märts. 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar