kolmapäev, 11. oktoober 2023

SUUREM KUI ELU - Raivo Kaer

Öösel panin öökapilt riiulisse skandaalse Raivo Kaera raamatu "Suurem kui elu," mis on muudetud variant tema eelenavast raamatust "Varjatud elu," mis kubises valedest ja ega üksnes Mart Sanderit seal nimeliselt ei mustatud, seal oli palju teisigi nimesi, Lavassaare rahvast. Andsin originaalraamatu pikkade aastate eest Lavassaare rahvale lugeda, sest sain selle osta enne, kui Sander selle kohtuga müügilt ära võttis, kuid kahjuks kellegi kätte see jäigi, tagasi seda ma saanud pole. Palun too tagasi, ma olen selle ikkagi ostnud! Ja ma ei taha raha, tahan raamatut! Mina tundsin Kaera ka isiklikult ja kui ta lahkus, sain ta õe käest infot, et tegu ei ole kuulujutuga. Raivo Kaer suri Pariisis 4. juulil 2016. aastal. Tundsin teda, kuna sõitsime Germoga Haapsalu vahet, sest Germo õppis toona Haapsalus ning viisime tihti Raivot Ristile ja sealt Lavassaarde. Ta käis kunagi isegi mul oma meessõbraga külas jne ... ei lahka seda teemat rohkem. Aga ühelt maalt pööras ta seal Pariisis nii ära, hakkas mind mustama ja tunnistas, et vihkab naissugu. Laimas mind sotsiaalmeedias nagu ma käiks Pärnu teatri juures kerjamas. See oli andestamatu. Ja eks paljud kirjutasid mulle, täiesti võhivõõrad ja hoiatasid tema eest. Aga las see jääb, see on minevik. Olen talle selle andeks andnud, võttis kõik hauda kaasa, rahu talle. Lihtsalt tuli jutuks raamatut arvustades. Kirjutajana oli ta andekas. Tegime samade ajakirjade ja ajalehtedega koostööd. Ja Anne-Mari, rahu ka temale seal üleval, andis Raivo Kaera raamatu uuesti välja, antud pealkirjaga, muudetud kuijul. Kui aus see pihtimus siin raamatus on, seda võib igaüks ise lugeda, aimata või teada, mina tean. Ma ei tee raamatut maha, hästi kirjutatud. Tegelikult algset käsikirja ei tahtnud ükski kirjastus, mina aitasin ta HEA TEGU kirjastusega asju ajama, aga ma ei teadnud et raamat valedest kubiseb. Selline lugu ja ajalugu. Lugemiseks ma raamatut ei laena, ostsin selle Uuskasutusest, küll soodsa hinnaga, aga kallimalt poleks raatsinudki. Seega, palun too mulle originaal tagasi! Nüüd kopeerin ka raamatupoe tutvustusteksti: „Suurem kui elu” on Pariisis elava eestlase Raivo Kaera lugu – skandaalse mehe aus pihtimus. Verinoores eas vajutas tema elule pitseri ema surm ning isa suutmatus leinaga toime tulla. Raivo läks ema mälestust austades edasi ja ülesmäge – kuni sai teada, kui külm ja vali on tuul tipus ning kuidas elul on alati varuks mõni püünislõks... Ja ka päästerõngas. Minategelane tõuseb kordi ja kordi. Iga uus tagasilangus on eelmisest hullem, kuid iga tõus avab noore mehe teadvuses mõne uue ukse. Kes on elus tegelase lootuste halastamatu kokkuvarisemist, võitlust raskete haigustega ning kustumatut elujanu, leiab selle loo peas mõttekaaslase. Keda aga huvitab elu Euroopa erinevates riikides väga erinevatel tasanditel, kohtab sisukülgedel head teejuhti. 11. oktoober 2023. Vana-Rääma Vikipeedia link ka siia: https://et.wikipedia.org/wiki/Raivo_Kaer

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar