reede, 20. oktoober 2023

NEITSI MAARJA NELI PÄEVA - Leelo Tungal

Öösel panin öökapilt riiulisse Leelo Tungla esimese proosaraamatu "Neitsi Maarja neli päeva," mida olin kunagi lapsena ka lugenud, sest esmatrükk ilmus 1980. aastal. Aga praegu lugedes tundus kõik teistmoodi, nagu paljude raamatutega, kui neid korduvalt loed, eriti veel kui sama raamatu lugemisel on aastakümneid vahet. Mulle väga meeldib Leelo käekiri ja väljendusstiil. Kohati kohtusin ma siin Seltsimees Lapsega, sest sellenimeline raamat ehib samuti mu raamaturiiulist. Ühesõnaga tundsin väikse Leelo ära. Silme eest jooksid läbi samanimeline raamat ja film. Film on hea, aga mulle meeldivad alati raamatud rohkem ja lugejana ei valmista mulle probleemi ka lasteraamatute lugemine, kui tegu on põneva ja haarava raamatuga, milline see raamat kahtlemata on. Lugesin ja nautisin, tundsin ka äratundmisrõõmu. Aitäh, armas Leelo, et sa nii põnevaid ja seiklusrikkaid raamatuid kirjutad! Aitäh, armas Helena sulle raamatu eest! Nüüd kopeerin ka teksti raamatupoe lehelt, tutvustava teksti ning soovitan seda raamatut lugeda ka täiskasvanutel! Maarja on lõpetanud üheksanda klassi ja ees ootab suvine bussireis Riiga. Ent äkilise viperuse tõttu saab ontlikust Riia-reisist pöörane neljapäevane teekond mööda Eestit – seiklus, kus löövad kõrvaltegelastena kaasa paremad ja halvemad sõbrannad, rohkem ja vähem armunud koolivennad, üks veidi hull ja üks päris hull tädi, kujuteldavates sfäärides toimetavad luuletajad ning veel hulk omamoodi kujusid. Nelja suvise päeva sündmuste taustaks on mitmekülgne pilt noorte inimeste kõhklustest ja eneseotsingutest ning omaaegse koolielu raskustest ja rõõmudest. „Neitsi Maarja neli päeva“ ilmus esmakordselt 1980. aastal Leelo Tungla kõige esimese proosateosena. 20. oktoober 2023. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar