teisipäev, 3. oktoober 2023

POOLIK KIRSS TORDIL - Lea Jaanimaa

Tühjus. Olgu-olgu, öökapil on mul veel raamatuid, mis ootavad lugemist, aga ikkagi tühjus. Tühjus Lea Jaanimaa raamatutest. Aga samas ka uhke tunne, et olen kõik kirjanik Lea Jaanimaa raamatud läbi lugenud. Ka see raamat läheb mu eriliste raamatute riiulisse, sest on pühendusega. Ei teagi kuidas arvustamist alustada ja üleüldse pole arvustamine ilusa kõlaga sõna. Lisaks ei oska ma panna kirja sellist emotsiooni, mille ma selle raamatu lugemisel sain. Ühesõnaga - kui te tahate superhüperhead kriminulli lugeda, laenake või soetage just see raamat! Läbi aegade üks parimaid kriminulle eesti autoritelt, mida mina lugenud olen! Ausalt! Ma väga armastan kriminulle lugeda, aga ise ma ei kirjuta neid, küll on mu loomes kriminulli sugemeid. Aga kirjutada nii hea romaan valmis, nagu seda on POOLIK KIRRS TORDIL, see on juba geniaalne. Tegevuskohad ehk olustk on hästi välja joonistatud, pole eksitud faktide ja ... no ei leia sõnu, pole midagi võltsi, nagu oleks elust maha kirjutatud. Ma oleksin pidanud öösel ikka ennast voodist välja ajama uuesti ja kohe emotsioonid kirja panema. Üleeile öösel ronisin voodist välja, vaatasin kas rulood on aknede ees ja aknad kinni, uks lukus jne... käisin vaatasin kas Germoga on kõik korras, iga tänavalt kostuv hääl tekitas juba paranoiat :D Või just nii peab mõjuma üks hea kriminull. Sellise elamuse sain kunagi Sass Henno kriminulli MINA OLIN SIIN lugemisel. Aitäh, kallis Lea, selle vapustavlt kaasahaarava ja tohutult põneva raamatu eest! Ja nüüd kopeerin ka raamatut tuvustava teksti Apollo lehelt: Pinevusest särtsuv romaan räägib sporditüdruk Liisast, kes jääb ootamatult ilma nii elukaaslasest kui kodust. Uitmõttena pähe karanud lahendus, elada omavoliliselt tühjana seisnud Nõmme majas, oli kui vihma käest räästa alla ronimine. Koos kolme sõbrannaga annab Liisa räämas tondilossile uue hingamise, ja ta oleks saanud ka ametlikult selle maja omanikuks, ent kahe aasta jooksul aset leidnud sündmused on rasked katsumused. Nii rängad, et panevad ta kahetsema päeva, mil selle maja aia taga peatus ning värava avas. Lugu räägib ilustamata, kuidas mõjub nagu magnetina üks palju aastaid tühjana seisnud ehitis kodututele, naabritele ja kurjategijatele. Paar aastat elab noor naine teadmatult nende kõigi jälgimise all oma igapäevast elu, kuniks toimub midagi väga jõhkrat ja julma. 3. oktoober 2023. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar