kolmapäev, 13. september 2023

Jaansoni rada 379. päev

Tänane teekond tuli 10,1 km pikkune ja samme kepikõndisin 16 500. Praegu on nii mõusalt soe väljas, mine või uuesti ennast liigutama, aga mulle tulid külalised :) Ühesõnaga ahvenad ootavad veevabas pesukausis oma saatust. Seened said purkidesse ja täna panin ma ka kukekad ja puravikud ning lamba- ja võitatikud keema, ei viitsinud eraldi jännata. No ja olgem ausad, keedetud seened ongi mu lemmikud, eks ma siin saan talvel oma lemmiktoitu maiustada, seened sibula ja maitsestamata kreeka jogurtiga ning soe kartul kõrvale. Täna leidsime tavakukekaid, tõmmuriisikaid, männiriisikaid, kamperriisikaid, pilvikuid, erinevaid puravikke, männiriisikaid, tammeriisikaid, lamba- ja võitatikuid, pihkaseid liimikuid jne... Ühesõnaga saak oli rikkalik ja ma sattusin puravike kolooniasse, andis neid seal puhastada, sest ma jätan eoslehed ikka metsa. Tundub, et lambatatikud ja pihkased liimikud oleks nagu teisel ringil, neid on meeletult Head söögiseened ka muidugi. Mäletan, et meie korjasime lapsena ka vahelikke ja sõime. Nüüd pidavat need mürgised olema. Vahelikke ja vöödikuid oli metsas kõige rohkem ja mittesöödavaid saatanapuravikke ka. Isegi paar küüslauk-nööbikut leidsin kuigi minu teada on need rohkem suve alguse seened. Aga loodus ongi sassis, suvi ju alles kestab. Mina naudin. Aitäh, Universum! Aga mis seal ikka, ahvenad juba tahavad kausist välja hüpata. 13. september 2023. Vana-Rääma
class="separator" style="clear: both;">

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar