reede, 10. märts 2023

LÕIGE - Doris Kareva

Nagu eile blogitud sai, käisin ma kohtumisõhtul Doris Karevaga. Loomulikult soetasin ma ka mõned tema luuleraamatud, millest antud raamatu olin ma juba läbi lugenud, aga luuleraamatutega ongi nii, et neid võid korduvalt lugeda ja aja möödudes erinevalt tõlgendada, nii tundus nagu oleks ma seda esmakordselt lugenud. Lõige ilmus juba 16 aasta eest ning toona armastasin ma Rahva Raamatu kaupluses raamatuid lugemas käia. Nüüd saan seda ka omada ja veel koos pühendusega. Raamat läheb eriliste raamatute riiulisse. Doris Kareva on omanäoline ja huvitava käekirjaga poetess, kelle loomes iga sõna on läbi mõeldud. Sellise kaalutleva hoiakuga on ta ka laval enda loomest rääkides. Lisaks on poetessil võime panna ennast hiirvaikselt kuulama ning mina vähemalt nõustusin tema vastustega nii nagu oleks ise need read öelnud. Ehk siis tunnen hingesugulust. Lõige on ka vaimukas raamat, mille iga rida täiendab eelmist ja jätkub üllatava kujundiga, mis ei ole etteaimatav. Väga hea raamat! Ja raamatupoe tutvustus on ka napisõnaline, kuid ometi paljukõnelev: Puhas ja stiilne kuldlõige. Terav kui skalpell, habras kui aeg. Aitäh! 10. märts 2023.a. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar