teisipäev, 9. jaanuar 2024

METSAPOOLE KOOL 150 - Elsa Kivaste

Ja jätkuvalt kondan ma mööda Häädemeeste valla radu. Möödunud öösel sai loetud raamat, millel on mitu pealkirja. Need on HÄÄDEMEESTE ELU ja METSAPOOLE KOOL 150. Raamatu on koostanud Elsa Kivaste. Selline mõnusalt nostalgiline lugemine taas. Kodusoe. Ja see raamat tutvustab põguselt Metsapoole kooli töötajaid ja tolleaegseid traditsioone. Nii vaatavad mulle fotodelt vastu armsad Antonina Lepp, Valter Soomre, Esta Vesik, Helgi Pill, Evi Laarents, Linda Aringo ja paljud teised. Tiina Laidla tuli just sellel õppeaastal Metsapoolele tööle, kui mina esimesse klassi astusin. Ja Helgi Pill oli puhkusel. Armsad mälestused on seotud nende hulgast Antoninaga, mu kalli klassiõe emaga ning Linda Aringoga, kellest ma alles kirjutasin, temal käisime külas internaadis elades. Ja sama aasta kevadel, kui mina esimese klassi lõpetasin, jäi Linda pensionile. See valge armas internaadimaja oli minu koduks nädala keskel. Mäletan kuidas külmapühade ajal teised lapsed kooli ei tulnud, välja arvatud osad Treimani omad ning me korrastasime imearmsas kollases koolihoones kappe, näiteks sorteerisime liikuva aabitsa tähti, korjasime numbritega puust klotsid kõik ühte karpi kokku jne... tööd oli nii palju ja meiega oli alati mestis Valter Soomre, üks südamlik ja abivalmis eakas õpetaja, kes mulle ka eriliselt hinge läks, leidsin tema vist vanaisa :) Ja no veel meenub see kuidas koolimajas kino näidati aga no tõesti polnud alati võtta seda 5 kopikat ning me tüdrukutega pugesime kino ajaks internaadi voodi alla peitu :) Oehh, no ilusad ja elusad mälestused on sellest ajast, need ma olen auga ellu kaasa võtnud ja heietan neid tihti, kasvõi iseendale. Iseendaga. Aitäh selle raamatu eest! Eks neid lektüüre ja erinevaid vihikuid on mulle just lugejatega kohtudes kingitud, Metsapoolel olen ma raamatuid esitlenud kolmel korral. Kahel korral koolimajas ja ühel korral selle uuemas hoones, mis ehitati internaadimaja asemele. Metsapoolele tuleks ikka ja alati, kuigi kahjuks pole ma saanud võimalust eriti kooli kokkutulekutel osaleda, üks alles oli ... Vaid ühel korral sain, see oli ka juba mitukümmend aastat tagasi. Äkki kunagi õnnestub. Ja nüüd kallist Linda Aringot tutvustav tekst pildil.9. jaanuar 2024. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar