esmaspäev, 9. jaanuar 2023

PURUNENUD ELUD. ENEKEN - Silja Vaher

Kirjanik Silja Vaheriga ehk Sirje Rooga raamatute vahetamine sattus nii õigesse aega, sest ma olen ju kodu vang, istun nagu abitu imik tegevusetult ja seda suisa veebruari lõpuni. Nagu näete, oskan juba ka ainuüksi vasaku käega trükkida. Läheb küll kauem aega, aga mul polegi ju kusagile kiiret. Tegu on puhtalt kriminulliga, seega kriminaalromaanide lugejad - soovitan väga. Meie omaenda Agatha Cristhie. Isegi mõningaid sarnasusi leidsin Barbara Cartlandi loominguga, kes mingil eluperioodil oli isegi mu lemmikkirjanik. Tema on küll rohkem armastusromaanide looja. Mina loen krimkasid meelsasti. Eesti naiskirjanikest on siiani väga meeldinud Ketlin Priilinna krimkad, aga Silja Vaheri ENEKEN ei jää nendele alla. Olgugi, et ma soovinuks veidi rohkem olustikukirjeldust, et saada selgemini aru kus ma viibin, aga samas krimkades vast peakski nii mõnigi asi jääma alaliselt katteloori alla peitu. Lisaks meeldib mulle selle jutustuse juures ka see elulisus oma täies eheduses, ilutsemata. Sedaxoskab autor lugejale pakkuda. Ei häiri mind karvavõrd ka see, et kogu aeg midagi toimub ning tegelasi on palju. Just põnev, ei hakka igav. Lisaks on kirjanik Vaheri raamatute läbivaks jooneks müstika, mis on ka üks minu lemmikuid. Väga hea lugemne. Soovitan. See on pühendusega raamat ja leiab koha mu eriliste raamatute riiulis. Aitäh, Sirje. Ja vabandan endiselt, blogi ei lase taandridu panna ja ma ei saa hetkel ka hüüu- ja küsimärke kasutada. Aga lisan siia ka raamstu tutvustuse. 9. jaanuar. 2023.a. Vana -Rääma Silja Vaheri viiendat raamatut "Purunenud elud. Eneken" on žanriliselt raske määratleda, selles on veidi kõike: olustikku, psühholoogiat, krimielemente ja üleloomulikke jõude. Eneken on noor naine, kelle elu paarikümne aasta jooksul omamoodi proovile paneb. Uurija Sikupill, kellega Eneken kohtub kadunud tütre otsingutel, aitab naisel välja tulla mõnestki keerulisest ja ohtlikust olukorrast ja toob tegevustikku erinevate juurdlustega seotud asjaolud. Veidi müstikat kogu loole lisavad Enekeni autistist tütar Astrid ja vanas lastekoduhoones end ilmutav kummitustüdruk. Vaatamata kõigele juhtunule, jääb raamatust läbi kumama positiivsus ja usk headuse võidusse.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar