pühapäev, 26. juuni 2022

MINU ISA - Ivi Soomre

Eile kinkis kirjanik Ivi Soomre mulle oma vihiku "Minu isa," mis kõneleb tema ja ta õdede-vendade ning isa ja ema elust. See on küll õhuke vihik, pigem ehk ka vast selline perekesksem lektüür, aga kuna ka mina Ivit tunnen ja ta mulle selle kinkis, oli päris huvitav lugemine ajast kui toimus eestlaste suurem väljaränne Venemaale 1855.- 1905. aastatel. Tolle aja Vene impeerium nõudis inimtühjade viljakate alade asustamist, aga Eestimaa põllumaad olid põhiliselt mõisnike käes, ei võimaldatud eestlastel maad osta. Nii mindigi Vene kesiririiki. 1897. aasta rahvaloenduse järgi oli Eestist väljarännanud eestlasi Peterburi kubermangus 64000 ja Pihkva kubermangus 25000. Ka Ivi Soomre isapoolsed vanemad Georg-Osvald ja Mathilde Ehin läksid Venemaalt maada saama. Selline põnev lugemine. Aitäh, Ivi! See raamat läheb taas eriliste raamatute riiulisse, sest on autogrammiga. 26. juuni. 2022.a. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar