pühapäev, 19. juuni 2022

Audru külalislahkuse päev + Bum-Bum

Eile oli üks põnev päev Pärnu ümbruses, Audru vallas ning muidugi ka Pärnu linnas Meie võtsime umbes kella nelja-viie ajal õhtul suuna Audru poole. Esmalt suundusime Lindi vanasse koolihoonesse, kus Anneli Koppel kohvikut peab. Otsustasime keha kinnitada koolihoone taga lehtlas ning lahke pererahvas tegeles samal ajal hoones sees juubelirahva võõrustamisega. Tore oli vaadata juba aastates juubelikülalisi, kus nii mõnigi oli riietatud endisesse koolivormi, ühe jäädvustasin salaja fotole (mina esiplaanil, ehk selfi) Meie söögipalaks oli koorene kana, maitses hästi. Aitäh Anneli, Gaud jt..! Gaudi oli ka üliarmas näha, Germo näost peegeldub see siiras rõõm. Edasi sõitsime Kapteni tallu, kus õhtu nael Jaan Pehk just proovi tegi, ikka õhtuseks esiinemiseks. Väga kena kohake On see Kapteni talu seal Audrurannas või kuulub see kõik ka nüüd Lindi küla alla, ma jään vastuse võlgu. Aga vahet ei olegi, sest meie teekond kulges veel edasi, lausa Tõstamaa kihelkonda, mis kuulub ka juba aastaid Pärnu linna koosseisu. Teepeale jäi Ojako puhketalu, kus olen kunagi kalli sõbranna juubelil käinud ning kui juba sinna kanti jõudsime, käisime ka Liu kalatõõstuse juures ära. Imeline rannapiirkond, mis kuulub ka Romantilise Rannatee koosseisu, mis kulgeb piki Pärnumaa rannariba Lätini välja. Tagasi sõitsimegi mööda rannariba, tegime väikese vahepeatuse veel Kipperi talu juures, sest seal on endiselt majavalvur Kotka kuju, mis on üks mu lemmikuid. Sealt jõudsime välja Valgeranda ja, nagu foto kõneleb, oligi rannavesi suisa valge, aga tormine, ning punased lipud lehvisid. Kullimänniku teed pidi kulgedes tõdesime, et Pärnu ja Audru ongi kokku kasuvanud ning see piirkond areneb ahvi kiirusel. Hulgi detailplaneeringuid ja ... ausalt öeldes maja maja otsas kinni (alles arendavad ka). Kunagi asetses suht üksinda seal mu tuttavate maja, nüüd elavad nad nagu linnas. Aga kõik areneb ja rahval tundub raha olevat. Eesti areneb ja see on ju armas. Kullimänniku piiirkonnast (Angervaksa tee) kulgesime Vana-Pärnusse, kus külastasime ka huvitavat lahesoppi, mis on ilmselt kalastajate lemmikpaik ja loomulikult saab seal ka ujumas käia. Edasi kulgesime n.-ö. Vana-Pärnu keskranda (suht Vana-Pärnu muuli lähistele), kus meie Germoga alatihti meremõnusid nautimas käime, aga sellel aastal pole veel õnnestunud. Rannaniidul on tagasi veised. Aga eile kubises Vana-Pärnu rand lohesurfaritest, sest ilm soosis seda. Selline armas seiklus, aitäh, kallid Ave ja Aet! Edasi kulgesime Bum-Bumi, kus esines strippar Marco Tasane ja peale teda jäi rahvast hullutama hurmur, väga paljude lemmiklaulja Ergo (Korp). Polnud aastaid kusagil kõrtsus enam käinud, kui jätta välja ämma 80. juubel kahe aasta eest keset päeva, mil käisime seal lõunat söömas. Oli rõõm sellest melust osa saada. Aitäh! Lisaks saab Bum-Bumis jäävett (laimi, jää ja sidruniga) täiesti tasuta, seega väga kosutav tasuta õhtu kujunes. Meil oli tõesti imeline päev. Aitäh, kallid sõbrad, et te olemas olete! Germo särab täna ka veel nagu päike ja muudkui soovid fotojäädvustusi näha. Mul on siiralt heameel, et meil on palju häid sõpru ja tuttavaid ümber, kes on toeks olnud ka rasketel aegadel. Tänan südamest! Kaunist suve ja olgem terved! 19. juuni 2022.a. Vana-Rääma