kolmapäev, 25. august 2021

Veidike tervisest ehk diabeediga seonduvast

Olen viimasel ajal vähe bloginud sest mulle ei meeldi blogi formaat, mis eelmisel aastal ära rikuti. Olen abi ka küsinud kuid pole saanud, aga vahel ma ikka soovin mõne asja oma blogisse jäädvustada, nagu ka selle siin, tervisega seonduva. Eks ma rohkem iseenda tarvis seda blogi kirjutan ja jätkuvalt mainin, et mu blogi on mu jooksev elulooraamat, siin on palju materjali nii mõnegi raamatu tarvis. Ja nüüd teemasse. Ma pole sellest saladust teunud et olen 2. astme diabeetik ning täna, 2 aastat ja 3 kuud tagasi avastasin endal diabeedi, siis olin ikka karmis olukorras, veresuhkur oli ligi 20 .... Aga ma võtsin ennast kätte ja sain tervise normi. Nüüd siis aktuaalsemast teemast. Käisin pühapäeval endokrinoloog Verner Fogeli juures, kes ongi minu arst, sest diabeetik ja stuumahaige inimene ( see ma olen) vajab endokrinoloogi, seda tööd ära teha siiski ei saa perearst. Aeg-ajalt vajab ehk ka raviskeem muutmist jne ... Mina sain nüüd süstid peale. Ei, ei, mitte insuliinisüstid ega igapäevased. Ma süstin ennast korra nädalas ja tegu on Trulicity nimeliste süstidega (peatsis foto), mis pärsivad söögiisu ja aitavad kaalu langetamisele kaasa. Ise peab muidugi rangelt süsivesikuid arvestama, nii on võimalik nädalas 1 kg kaalu kaotada. Ka Forxiga ravimid, mille peale sain, langetavad kaalu ning süstimise päeval ma neid ei tarbi. Miks mulle süstid peale tulid? Aga ikka sellepärast et ma olen 14 kg juurde võtnud. Kõik, kes mind viimasel ajal näinud on, näevad, kuigi nii mõnigi on öelnud et ei saa arugi. Saab ikka ja mina saan väga hästi. Nimelt kaalu hakkas lisanduma 4 kuu eest kui suitsetamisest loobusin. 26. augustil (homme) saab mul 4 kuud suitsuvaba elu. Olen õnnelik! Ja eks ka hormonaalsed muutused kipuvad kaalu lisama ning tuleb tunnistada et ma suvel ikka patustasin ka, kuigi siiski enajaolt arvestan kogu aeg süsivesikuid, tarbin neid hommikusöögiga ja lõuna ajal, ei rohkem. Peale lõunat diabeetik süsivesikuid tarbida ei tohi, süsivesik on diabeetikule sama hea mis suhkur, ka puuviljasuhkur on suhkur, seega ... Süstimine pole paha, ma ei karda süsti ja olen elu jooksul palju süstinud aga ma eelistan seda süsti kintsu teha, mitte kõhtu. Kuigi kõhul on rohkem rasva, sinna ei oleks nii kibe ja see süst tehaksegi rasva ehk seda nimetatakse naha-aluseks süstiks. Muidugi pean ma vähemalt 1 tund päevas aktiivselt liikuma, täna tahaks rajale aga sajab ja sajab ... Ja eks mul ole liikumisega olnud takistusi ka poja tervise pärast, ta haigushood on tihenenud ja peale hoogusid istume mõlemad vähemalt nädalajagu päevi toas. See kõik annab ka lisakilosid ... Kuid ma ei heitu, meil kõigil on paremaid ja halvemaid aegu, paadunud optimistina näen ma igas päevas ja igas hetkes valgust ja positiivsust, maailm ei ole must. Meile kõigile on antud kanda nii palju kui me kanda jaksama, ka sulle ja sulle! Jess, homme saab 4 kuud ilma nikotiinimürgita ja mina pole endasse lasknud ka teisi mürke süstida, vaktsiine, mis laastavad tervist ja ei hoia ära haiguseid. Ma parem ei nimeta nimesid, nuhid on igalk pool. Hoian ennast positiivsuse lainel ja selle toob mulle ka kirjutamine, mis on minu üheks suureks kireks, nagu ka kepikõndimine, isegi siis kui liigesed valu teevad. Kirg on loomuomadus, mis mind iseloomustab, ausõna. Olgem terved ja õnnelikud! 25. august. 2021.a. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar