kolmapäev, 11. august 2021

ÜKS SÜDAMELÖÖK - Jaak Känd

Öösel sai loetud luuleraamat "Üks südamelöök," mille autoriks on poeet Jaak Känd. Kuni 2012. aastani ei teadnud mina Jaagust midagi, kuni ta tollel aastal Poetry Slami Pärnu eelvooru võistlema tuli. Tollal korraldasin mina selle sündmuse Pärnu poolt. Meil oli üliäge žürii: Kaupo Meiel, mina, Tõnu Kann, Contra, jne ... Jaak võitis Pärnu eelvooru, võitis ka Eesti Slami ning läks meid väljamaale esitlema. Sellest hetkest saati teab ja tunneb Jaaku üldsus, sest teda võib tõesti kohata kõikjal luulet lugemas, nagu Jürgen Rooste ka raamatu tagakaanel mainib. Nii on luuletanud Jaak ka juba Eesti suurimat toidufestivali sisse Vallikääru aasal 5 aastat. Seal me tänavu kokku põrkasime ja raamatuid vahetasimegi, sest mina olen viimastel aastatel hoidnud igasugustest luuleüritustest eemale, ise armastan öelda et hoian madalat profiili. 7 aastat sai Pärnu kirjandusõhtuid korraldatud, vajan puhkust ja eks ole veel mõnigi põhjus, aga see selleks. Jaagu luuleraamat on mõnusalt mitmekesine, žanririkas ja vaimukas. Siin on kurvema alatooniga luulet, erootikat, pisut vulgaatset väljaütlemist, lembelüürikat ja üleüldse armastab Jaak kirjutada erinevais žanris luulet, mis minule ka väga korda läheb. Ehk siis Jaak on minu jaoks tõeline luuletaja! Aitäh selle sisuka raamatu eest! See läheb mu eriliste raamatute riiulisse, kuhu mahuvad vaid pühendustega raamatud. Rahva Raamatu lehelt: Jaak Känd tähistab pea iga poeedi sünnipäeva ning mäletab nende lahkumispäevi, korraldab sündmusi, loeb pargiserval või tänavanurgal või interneeduses ette enede ja teiste luulet – luule on tema vaimustus, koorem ja armuke! "Üks südamelöök" on vaid väike osake Kännu-universumist, kogu ta luulemaailmast: see haarab aastakümneid elu ja poeesiat, jälgib fotograafipilguga inimsust ning sõnamängurina teel lebavaid spunke ja raamatuid. Känd on matemaatikaõpetaja, bridžimeister, kes punub oma luulessegi rist(räst)sõnu ning mälumängurlust. Esmalt on ta aga mees, kes armastab (luulet), elab (selles). Jürgen Rooste, toimetaja 11. august. 2021. a. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar