laupäev, 18. veebruar 2017

ELU PÄRAST ELU 1. Trevori juhtum


  1. peatükk
  „Tilde, mis minuga juhtus?“ oli Maris verandatoas silmi avades hämmingus, nähes nõutut ja muretsevat Mathildet voodi kõrval istumas.
  „Armuvalu, tütreke, armuvalu! Tead, üks suuremaid valusid siin ilmas ongi armuvalu. Armunud inimene on justkui pimedusega löödud. Teda häirib iga pisemgi väärkäitumine kaaslase poolt. Ta ei ole päris tema ise. Aga ta ei näe ka oma vigu. Mäletan kuidas taat kunagi armstas mainida, et iga mees on poolik, kui tal puudub noorik. Eks ole see ütelus pisut luuleline, aga tõene on see ka. Sama kehtib ka naise kohta. Ega muidu ei oleks vanajumal loonud naise ja mehe. Vaid naise ja mehe liit on tervik. Või nagu öeldakse, et naine on mehe küljeluu. Ongi. Naine on mehe teine pool ja vastupidi. Ei mina vana inimene enam aru saa mis tänapäeva ühiskonnas toimub. Kus otsast siis veel homo- ja lesbipaarid tervikud on? See on pigem ühiskonna ja inimkonna rüvetame, kui lubatakse omasooihalejatel omavahel liitu astuda ja veel ka lapsi lapsendada. Mis või kes kasvab sellisest lapsest? Mis saab meie ühiskonnast? Näe, rootslased on juba puhta segi keeranud oma sooneutraalsusega. Mis saatana sigitised nendest inimestest saavad kes kummardavad ja jumaldavad sellist asja? Tüdruk olgu ikka tüdruk, veetlev seelikukandja ja poisid peaks ikka poisteks jääma, mitte nagu klounid mööda tänavat käima, huuled tulipunaseks võõbatud ja seelikud seljas! Laste psüühika rikutakse juba eos ära. Pole siis ime, et ühiskonnas aina enesetappude protsent kasvab. Heakene küll, ma saan sellest veel aru, et tänapäeval armastavad paljud tütarlapsed pükse kanda rohkem kui seelikuid. See ilmselt tuleneb ka kodusest kasvatusest. Kui meie noored olime, pidime iga jumala päev kas kleiti või seelikut kandma, sest me olime tüdrukud kõige ehedamas mõttes ja pildis. Olgugi, et ronisime ka poistega võidu mööda õunapuid, aga olime tüdrukud ikka. Vanemad kasvatasid ikka meid tüdrukuteks ja poisse poisteks. Mis võrdõiguslikkus? Mis sooneutraalsus? Tead, mul tõusedvad ihukarvad ka püsti, kui ma kõigele sellel mõtlema hakkan! Mis sunnib tüdrukuid juba varajases nooruses astuma lesbisuhtesse ja seda julgelt välja hõiskama? Ilmselgelt on midagi vajaka jäänud kas kodusest kasvatusest või on tegu mõne geenirikkega. Üks asi on ka sõnumine. Tean mitmeid juhuseid kus pere ootas tütart, aga sündis poeg, ning pojast sai homo, sest teda oodati tütrena, aga mõttel on suur jõud. Vanemad võiks pigem energiad suunata sellele, et sünniks terve laps. Mis vahet selle sool on! Paljud paarid ei saagi omavahel tüdrukuid, paljud ei saa poegi. Aga mina ei mõista vanemaid kes uude suhtesse astudes loobuvad lastest ja viskavad nad vanavanemate kasvatada, nagu viskaks elutu asja oma elust välja. Kus asub nende süda? Saapasääres? Ei ole mingiks vabanduseks ka see, et näed elu on nii kallis, siin ei teeninud nii palju ja läksin väljamaale leivaraha teenima. See on loll vabadus mille taha varjutakse. Pole siis ime, et lapsed ei saa terves peres ja terves ühiskonnas kasvada, kui näevad oma vanemaid vaid loetud korrad aastas. Laps ju tunneb hüljatuse tunnet. Tunneb, et tema vanematel on palju tähtsamaid asju elus, kui nemad. Pole siis ime, et lapse psüühika juba varajases õitseeas ära rikutakse ning hiljem kurdetakse, et ei saa lapsest enam jagu, ei tea kellesse laps läinud on, ei tea mis putukas teda hammustanud on. See putukas ongi ta omaenda vanem, kes ta hülgas. Pole siis ime, et lapsed lasevad vanavanemate juurest jalga ja lähevad juba puberteedieas kurjale teele, otsivad lohutust alkoholist, suitsust, narkootikumidest ja just need meelemürgid saavad saatuslikuks. Nä, naaberkülas Meida lapselaps elabki juba teise preiliga kokku. Kui Meida ükskord püüdis uurida, et miks nii, vastas lapselaps, et narkouimas olles avastas ennast teise tüdrukuga seksimast ja hiljem enam sellest halvustavast staatusest lahti ei saanudki. Kõik potentsiaalsed peigmehekandidaadid hakkasid tema peale näpuga näitama ja ainukeseks lohutajaks saigi parim sõbranne, kellega tal intiimne suhe üha edasi arenes. Tahavad teised ka väljamaale pageda, et seal abielluda ja laps adopteerida. No, mõelgu ometi peaga mis saaks sellisest lapsest! Nojah, kui nad Rootsi, niinimetatud heaoluriiki emigreeruvad siis vast pole enam üldse vahet kes ja mis nende maimukesest kujuneb...“ lõpetas Mathilde oma pika mainitsuse.
  „Jeerum küll, on sul alles hiigelpirakas jutusoolikas! Mida sa sööd, et sa nii tark oled?“ muigas Maris.
  „Eks ma õhust ja armastusest ikka elan, mis muud!“ muigas Tilde, ise samal ajal lemmiksugulase pead paitades.
  „Aga Tilde, ma pole kunagi tahtnud küsida, et miks sinul endal lapsi ei ole. Nüüd aga harutasid ise jutulõnga lahti ja ma ootaks väga vastust.“ oli Maris nõus edasi kuulama.
  „Ohjah, tütreke, kere on kuidagi õõnes! Kuidas sul? On parem? Ma läheks pistaks ühepajatoidu nüüd kenasti ahju sooja.“
  „Jah, Tilde, ma olen ka väga näljane!“ nõustus Maris ning taarus koos memmega kööki.
Kui Maris ja Tilde olid kõhud kenasti täis söönud, hakkas Tilde edasi jutustama.
  „Nagu ma sulle rääkinud olen, küüditati meie pere, kui ma olin just ellu astunud, ehk siis passiealiseks saanud. Siberis tutvusin Johannesega, kes tegelikult oli puhas venelane, kuid meie isadest said suured sõbrad ja kui Johannes, tänu minule eesti keele selgeks sai ja me kümne aasta pärast Siberist Eestisse elama naasesime, otsustas ta oma venepärase nime- Stanislav Murovi ära eestitada. Johannes kartis, et võõrsil elades hakatakse temasse halvasti suhtuma. Püüdsin küll teda rahustada, et nii hullud need asjad meil siin ka ei ole, aga tema soov jäi peale. Olen kolme last oma üsas kandnud, kuid kõik lõppesid nurisünnitusega, sest looted olid nõrgad ja nende eluvaim kustus enne, kui nad ilmavalgust nägid. Tõsi küll, hiljem jäin veel korra rasedaks, aga tegu oli emakavälise rasedusega, mis osutus nii ohtlikuks, et pidin peaaegu otsad andma. Kui ma represseerimise ajal ennast ära külmetasin ja mind venamaal mitmeid kordi elustati, imestati niigi, et mulle eluvaim sisse jäi. Hiljem ema rääkis, et üks Siberi šamaan oli mulle uuesti eluvaimu sisse puhunud, aga maininud, et viljakusega on probleeme. Ju oli tal siis õigus. Või siis olin õitseeas veel liiga stressis sellest küüditamisest ja mu keha ei tahtnud emaks saada. Kes seda täpsemalt teab. Igal juhul emaks saada oli mul elu suurim soov, aga see ei täitunud kahjuks. Hiljem tegin küll taadile ettepaneku laps adopteerida, aga vene ajal oli see lausa võimatu ning taat hiljem veel mainis, et näe, saimegi lapse ja see vihje oli sinule suunatud. Mina muidugi saatsin Johannest naljatamisi külapeale titte tegema, aga vene hingega, truu ja perekeskne inimene, nagu Johannes oli, ei saanud naljast aru ja ükskord pidigi juba lahutuse sisse andma ja tahtis Siberisse tagasi naasta. Sellest ajast saati pidin kogu aeg oma nalju selekteerima, et mitte kimbatusse sattuda. Ja tead, Johannes ongi ainuke mees kes mu elus olnud on. Olin talle surmani truu, nagu ka tema mulle. Meil oli täielik austus teineteise vastu, olime kõige paremad sõbrad ja armastasime teineteist nii väga, ka siis, kui tuli ette tsölibaadi aegu, mis olid tingitud ühe või teise terviserikkest. Pigem see aeg lähendas meid veel rohkem ja pani armastuse ülitugevat jõudu tundma. Ja ühte ma sulle ütlen, tütereke, ma sain rahulduse isegi taadi hingeõhust, aga iialgi ei kaalunud patumõtteid, kui taadi eesnäärmekasvaja tõttu olime sunnitud mõnda aega seksivaba elu elama.“ muheles memm.
  „Oot, mis sa tahad öelda, et teie ka siis veel...sellises vanuses seksisite?“ oli Maris hämmingus.
  „Otse loomulikult! Seks läheb aastatega ikka paremaks, mitte ei lange selle kvaliteet, nagu noored kipuvad arvama. Kui me oma abielu alguses olime, seksisime ainult seksimise pärast, sest kõik tegid ju nii. Aga mida aastaid edasi, seda rohkem me areneme, ja seda vaid koos oma kindla partneriga, sest iga punkt meie kehadel on eri täehndusega ja kõrgeas tunnevad kaua koos elanud paarid paarilise kehakeelt juba läbi ja lõhki. Koos me õppisime. Koos me arenesime. Koos me kasvasime. Kõike tegime me koos, sest me olime tervik, mitte ei mänginud peiduspool mängu. Jaohannes oli ja on ainuke mees minu elus, kuigi kena naisena olen terve elu pidanud vaeva nägema kavaleride eemale peletamiseks.“ vadistas memm.

  „Maris vajus mõttesse, sest tema oli midagi muud kuulnud. Maris oli kuulnud, et Mathildel ja Johannesel oli laps, kellest nad loobusid. Neiu sattus segadusse ja pidas vajalikuks vaikida, kuid enne seda kurtis väsimuse üle ning puges raamatuga oma voodisse.  

17-18. veebruar 2017.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar