esmaspäev, 20. veebruar 2017

ELU PÄRAST ELU 1.Trevori juhtum

  14.peatükk

  „Tütreke, kesse siis nii teed teeb! Lase ikka enne vesi kenasti keema ja alles siis pane teerohi sisse. Nii keedad vajalikud vitamiinid välja!“ manitses Ants Mirelli.
  Mirell vaatas taati ja ei mõistnud teda. Kogu oma teadliku elu oli ta alati vee ja teepuru korraga kannu pannud ja ikka päris mitu minutit ted keetnud. Alles nüüd kuulis ta, et oli valesti teinud. Mirellil oli tegelikult üldse viimasel ajal tunne, et ta on oma elu valesti elanud. Naljasoolikas oleks justkui temast ühe lausega välja lõigatud või umbe läinud. Naine eelistas vaikida.
  „Jajaa, ka mina armastan vaikust kuulata. Siin põlislaanes olen õppinud väga palju asju selgeks, millest ma lapsena ei osanud unistadagi. Tõsi küll, kohustuslik abielu ja pereelu on minust küll mööda läinud, aga mittekohustuslikus abielus olen ma olnud ikka juba pikki aastakümneid, ja seda just loodusega. Ja ma ei kahatese! Ei kahetse karvavõrdki! Elus ei tohi midagi kahetseda. Alati tuleb võtta elu sellisena millisena see meile antud on. Inimesed, kes elavad kivilinna magalarajoonides nagu silgud pütis, on pimedusega löödud, nad ei näe mis tegelikult toimub. Neil ei ole eluks väga vajalikku loodust enda ümber. On vaid külmad betoonseinad ja piiratud silmaring, ja seda mitmes mõttes, eriti selles mõttes, et aknast ja rõdult vaade on piiratud. Maailmal on meile tohutult palju anda, aga meie tahame ikka võõrast varandust. Kadedus on pimeduse üks valusamaid osasid, väga valus lausa. Tihti ihaldab inimene võõra vara ja on nende peale kade kellel elus paremini läheb. Aga kas siis materiaalne ese on rikkus? Kindlasti mitte! Hingerikkus on rikkus ja seda saab kogeda vaid inimene kes elab eemal tsivilisatsioonis, elab looduse rüppes. Ta tõuseb hommikul, vaatab peeglisse ja on endaga rahul just sellisena nagu loodus ta loonud on. Mitte ei muki ega meigi ennast tundide kaupa, et rahva sekka minna. Ta ärkab hommikul kuke ja koiduga, loputab oma silmad jääkülma kaevuveega ja on kogu päeva reibas ja õnnelik. Siis teeb ta tule pliidi alla, panen teevee tulele ning raadio vaikselt mängima. Milline siis veel saab ilusam hommikuäratus olla? Inimesed on ära rikutud moodsate hilpudega ja uhkete autodega. Jalgratas ja sääreväristaja teevad ju vajadusel sama töö ära, mis auto, kui on vaja kaogemale poodi sõita. Ja ega jalutamine ka paha pole. Aga uusrikkurid ei saa enam paarisaja meetri kaugusele poodi ilma autota mindud. Ikka vaja poosetada või oma piinlikku laikust näidata. Kõikide asjadega utreeritakse!“ lõpetas taat oma kõne suhteliselt monotooselt.
  Mirell istus vagusi ja oli ennast taati kuulama unustanud. Naine teadis, et Ants räägib tõtt ja see pani teda enda elu üle mõtlema. Ta tundiski ennast selle uusrikka tõusikuna, siidikäpana, kellele oli kogu elu jooksul olnud esmatähtsalt kohal just tema välmius. Kõik tema välimuses pidi olema filigraanselt perfektne ja toon toonis. Mitte kunagi ei võõrustanud ta oma kodus isegi parimaid sõpru ilma meigita. Hommkul veetis ta peegli eest miinimum pool tundi, sest kortsudeeemalduskreemiga tuli ju ometi keskeakrisis nähtavale tulnud kurrud ja kortsud peita või eemaldada. Isegi hommikukohvi jooma ei läinud ta meikimata. Lisaks keeras ta igal hommikul peale juuste pesemist sinna lokirullid, et varjata oma hõredaid juukseid. Kuid naist raputas taadi lausutud sõna-utreerima. Naine hakkas kahtlema, et kas Ants ikka on aastakümneid tsivilisatsioonist eemal elanud, et ta kaasaja sõnu, mis on kentsaka nimega   „Sõnausel“ heaks kiidetud. Tegelikult Mirellile ei meeldinud paljud kaasaja sõnad. Näiteks „väisama“tundus talle väitsa välgutamisena, kuigi ka see on totter, et väitsa välgutada saab. Ja kus kohast teab taat diilist ja tele kahest, ka see jäi mõistatuslikuks. Aga ta ei julenud ega tahtnud taadi käest küsida, ega talle midagi ette heita ka, sest oli ju taat naise elule tagasi päästnud. Mirell otsustas vaikida ja oodata taadi edasist reaktsiooni.
  „Tütreke, mine võta koonikust naadi-nõgese ja hapuoblika salatit. See on võimas vitamiinipomm ja seda sa just praegu vajad.“ suunas ta naist, kuid Mirell oli nõutu, sest ta ei teadnud mis on koonik. Naine vaatas Antsule ehmunud näoga otsa, kuid viimane tabas nooti. Et mitte rohkem Mirellile piinlikkust valmistada, tõusis ta pingil ja läks tõi selle salati ise ära, lootes, et naine pani selle sõna vähemalt kõrvataha või siis kahe kõrva vahele, moodsamat öeldes.
  „Hmm, kas tõesti on see salat umbrohust tehtud? Üllatavalt hea ja väga omapärase maitsega!“ei jõudnud Mirell ära imestada.
  „Mina kutsun seda salatit hellitavalt siloks, nagu kõiki rohelisi salateid. Inimesed kipuvad jah häid söögitaimi umbrohuks kutsuma, sest nad lihtsalt ei vaevu nendest tehtud salateid isegi proovima. See on mu lemmiksalat ja puhtast looduset ise korjatud, ei mingeid kemikaale ega säilitusaineid.“ oli Ants oma tehtud salati üle eriti uhke, sest see meeldis ka ta külalisele.
  „Aga räägi, tütreke nüüd ka endast mulle. Mida tegi sinusugune linnadaam keset põlismetsa? Vevalt, et sa nii uhketel kingadel metsaande korjama tulid. Saame ehk lähemalt ka tuttavaks? Mina olen Ants, üks   tavaline Ants.“ tutvustas vanatoi ennast.
  Mirelli pisut ehmatas taadi soov lähemalt tutvuda, sest tema jaoks oli sellel lausel natuke teistsugune tähendus. Naine kartis, et mees peab lähema tutvumise alla silmas midagi intiimsemat. Ta muutus kohmetuks ja ei osanud vastata. Korra käis Mirellil peast läbi isegi mõte, et kas ja kuidas nii eakad mehed üldse seksimisega hakkama saavadki. Ta oli küll netiavarustest lugenud, et isegi 80 aastased paarid seksivad ja selles eas pidavat seks olema just eriline nauding. Ja noored ju kipuvad seksimist ka vanainimeste asjaks nimetama, ju siis ikka seksivad, mõtles ta. Aga, vaatamata pstustele mõtetele oli Mirell ise juba pikka aega tsölibaadis elanud, sest peale mehe surma ei olnud tal võimalust ja julgust endale mõnda potentsiaalset kavaleri kõrvale soetada. Ta kartis uuesti leseks jääda. Tegelikult kartis ta rohkem, et siis saavad mutikesed teda parastada, et näe, kahekordne lesk ja lese märk ka otsaees. See tal tõesti otsaees ilutses, kahe silma vahel. Ütle veel, et „targad“ puusse panevad!
  „Noh, millest noorik mõtleb? Ega ma sunni kedagi millekski, lihtsalt olen selline vanakooli mees ja mõtlesin, et me juba veidi aega lobisenud, et võiksime kasvõi alapealkirjapidi tuttavakjs saada,“ muheles Ants.
  „On alles sõnavara! Mu täiskasvanud poeg ei küsi ka tutvumiseks pealkirja ega alapealkirja, nagu tänapäeva noored seda teevad. Oled väga muhe ja noortepärane vana! Noore hingega ilmselt, erinevalt minust. Ma kohati tunnen, et mu keha on alles noor, aga hingel on parim enne möödas.“ ei olnud ka Mirell suupeale kukkunud. Kui noortepärased väljendid, siis noortepärased väljendid!
  „Ja see pealkiri on?“tegi Ants taas Mirellile silma.
  „Mirell olen. Mirell Williams!“ lisas ta alapealkirjale ka pealkirja.
  „Mesasi? Maire Viljar?“ ei saanud taat aru.
  „Ei! Mirell, rõhk tähel l. Taipad? Ja perekonnanimi algab mul kaksis v-ga, Williams.“
  „No, mis nimi see nüüd siis selline? See pole ju üldse Eesti tüdruku nimi! Oot, aga paistad ikka eestlanna moodi olevat küll, sinised silmad ja... Mirell on minu teada prantsalnna nimi, kui meenutada kuulsat lauljat Mirell Matjööd. No vähemalt nii hääldatakse, ega ma ei teagi kuidas seda nime kirjapildis kirjutatakse, pole mul prantsuse keelt suus“ näitas Ants keelt.
„Jah, ma olen ka kuulnud sellest Mirellist. Aga ma olen ikkagi õnnelik, et mul selline eesnimi on!“uhkustas Mirell.
  „Jaaa, kena naine ja kena nimi. Sobib! Aga see Williams? See pole ju ka Eesti nimi. Oled väljamaalisega abielus?Ai, ai, tüdruk, sa pead kiiremas korras koju minema, ei mina taha, et väljamaa karvajalad mulle siia katust pakkuma tulevad! Mul katus korras, nagu ehk oled näinud. Ise oma kätega ehitasin, peaks ka ilmselt lumelaviinile vastu. Sambla istutasin ka ise pääle. Las need põkid pakuvad mujal katust,“ muheles Ants.
  „Olen lesk,“ jäi Mirell resoluutseks.
  „Oi, vabandust, ma tõesti ei tahtnud nii õrna koha pealt sind puudutada!“ oli taat kogu aeg nii muhe ja põrguliklut šarmantne oma sõnadega, ja Mirell kujutas, ette, et taat võis noorena ikka paras elumees olla, kuid korraga ei mõistnud naine miks Ants sellise eremiidi elu oli valinud. Isegi selles eas oli ta veel pandav. Või vaid Mirelli jaoks, kes polnud kaua aega mehe lähedust tundnud. Selle seksuaalsusega on ka ju nii, et mõni, kes tundub enamusele meestele seksuaalne, võib mõnele üldse mitte tunduda. Sellised juhul osade seksuaalenergiad lihtsalt ei kõla kokku ja midagi pole parata. Kui ikka juba esmakohtumisel ei teki kõhiliblikaefekti, pole mõtet ka hiljem loota. Inimeste energiad, eriti seksuaalenergiad on väga erinevad ja kõik ei sobigi kõigiga kokku. Ja kui juba kooselus ei ole seksuaalset sobivust, siis ärgu hiljem paarikesed kurku, et abikaasa petab. See suhe oli juba eos hukule määratud sellisel juhul.
Mirell avastas, et tema mõtted sihivad ikka ja aina ühte kohta. See oli uus asi mille ta endas avastas ja see avastus tegi teda pagana rahutuks. Naine ei teadnudki mida edasi teha. Tal oli hirm Antsu juurde jääda, kartes, et midagi võib nende vahel juhtuda ja sellisel juhul ei tahagi ta enam metsaonnist lahkuda. Samas oli kõik talle nii põnev, need Antsu vürtsitatud jutud, see lihtsus, see vaba ja endaksolemise tunne. Kõik oli kuidagi nii õige tema jaoks, kuigi ta teadis taati vaid ju mõne reaga. Mirell oli armunud enda isaealisesse mehesse.

20. veebruar 2017.a.
Vana-Rääma


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar