teisipäev, 16. mai 2023

KAKS KUUD EESTIMAA SIBERIS - Margit Peterson

Öösel sain loetud oma kümnenda romaani Kaks kuud Eestimaa Siberis. Jah, see on tõesti mu kümnes romaan, aga kolmekümne viies raamat ning teine raamat mu omaenda kirjastuselt Kröömike. Ja nagu mul kombeks on, blogin ma kõikidest läbiloetud raamatutest. Antud romaan kõneleb mitmest Pärnumaa külakesest ning tegevus toimub Lääneranna vallas. Ei saa üle ega ümber ka ajaloolistest paikadest ning inimestest, kes on väiksemal või suuremal määral Eestit maailmakaardile jäädvustanud. Näiteks Trossmann (Palusalu), Ristikivi jne ... Raamat käsitleb veidike ka pungi hiigelaegu, pioneerilaagreid Pärlseljal, Puhtulaidu, Varbla rannas asuvat restorani Grooti, nõukaaegset külaelus sovhoosides ja kolhoosides, rajusid pidusid, ühte kuulsat raadiopidu Varbla kultuurimajas üheksakümnendate algul. Veidike on mainitud ka Paadremaa, Paatsalu, Vatla jne... külasid. Lugu on muidugi väljamõeldis, aga saanud alguse ühest mu unistusest: osta suvekodu Eestimaa Siberiks kutsutavasse külla, mis läks küll vett vedama. Ja nagu saatuse kiuste asuvad minu juured täna just selles vallas, kuigi tollel ajal ei asunud ehk siis peale valdade liitumist sündis mammutvald Lääneranna. Kirjendatud on ka lõikuspidusid, tantsulkasid kultuurimajas makimuusika saatel, külaelu toonases Nõukogude Liidus ning tänapäeval. Täna elab selles külas üks minu pikaajaline sõbranna, kellelt laenasin peategelasele nime. Romaan kätkeb endas ka mõnda tõestisündinud juhtumit, näiteks seiklust Lõpelt Varblasse raadiopeole jne... Väga põnev oli seda kõike kirjutada, nagu ikka. See on kogupereraamat, mis hõlmad suurel määral suhteid ehk siis tegu on küll haarava aga psühholoogilise ajaviiteromaaniga, mille seikused võivad paljudele tuttavad olla. Eks elus ole ikka nii, et seigad, mis talletuvad alateadvusesse, nõuavad ennast paberile. Vähemalt minu elus on nii. Teiste eest ma sajaprotsendiliselt kõnelda ei oska. Oskan vaid lubada põnevust raamatu lugemisel. Tänan südamest oma toimetajat Ülle Varikut, kes on olnud ka kunagi Pärlselja laagritega seotud ning aitas mõnda seika täpsustada ja juurde lisada. Ka faktikontroll omast käest võtta. Siirad tänud! Ja muidugi tänud ka Margus Leibakule, kellega koostöö sujub meil kenasti. See on minu kirjastuse teine raamat ja taas trükitud trükikojas VALI PRESS ning usun, et meie koostöö jätkub, sest selle trükikoja hinnakiri on palju sõbralikum kui mõne teise trükikoja oma. Minu käest saab veel raamatut osta. Hind on 20.- Apollo tellis kohe pooled raamatud ära ning suurem ports läks ka Rahva Raamatusse, sestap mul endal neid enam vägapalju ei ole. Soovija - kiirusta! Ja ma südamest tänan teid kõiki, kes te juba positiivset tagasisidet andnud olete, te olete mu motivaatorid ja inspiraatorid, aitäh! :) Raamatu tutvustus raamatupoodides: Kusagil Eestimaal on üks väike armas külake, mida rahvasuu kutsub Eestimaa Siberiks. Veidike ajalugu leiab lugeja ka sellest romaanist, sest ka igal külal on oma lugu rääkida. Nii mõnigi Eestile nime teinud inimene või asukoht vajab kajastamist, olgu selleks kasvõi ilukirjanduslik teos. Oma maa ja küla ajalugu võiks iga eestlane teada, nii elab see edasi ka meie järeltulevates põlvkondades. Lugu saab alguse sellest, kuidas Eestimaa patrioodist piiga abiellub ennast Hispaaniasse. See on tema lugu, aga ka paljude teie lugu, kes te tunnete hingesugulust või igatsete elust troopilises kliimas. Klaus, pruunisilme õbluke noormees, kes enamuse aastast veedab Hispaanias, mis on ta sünnimaa, armastab suvesid nautida vanavanemate juures, Eestimaa Siberiks kutsutavas männimetsa hõngulises, rohelusest rõkkavas, mereäärses külas. 16. mai 2023. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar