kolmapäev, 16. oktoober 2024

SILMADE AVAMISE PÄEV - Jaan Kross

Jutukestest ja novellidest koosnevat raamatut on mõnus lugeda, esiteks saab ennast paremini korrale kutsuda, lugemine lõpetada peale jutukese või jutukeste lõppu ning panna raamat öökapile tagasi. Romaanide ja jutustustega olen vahel kimbatuses, no ei saa neid käest pandud. Seda kogumikku lugesin aeglaselt, kujutlesin menukirjaniku elu ette ja see teos viib meid taas ajas tagasi, kui autor - Jaan Kross - oli ise noormees. Minu jaoks väga sisukas ja põnev lugemine, midagi täiesti teistsugust. Olen Krossi ennegi lugenud ja loen ka edaspidi. Olgu mainitud ka see, et olen seda raamatut kunagi hästi ammu juba lugenud, aga nüüd, teisekordsel lugemisel tundus kõik kuidagi teistmoodii. Mõne raamatuga lihtsalt on nii. Tasub ka nn ülelugemisega tegelda. Ja ma sain selle raamatu endale soetada üksnes 50 sendi eest ühest taaskasutuspoest. Olen õnnelik. Nüüd kopeerin sisukohta pajatavat infot. Raamatu peategelane on meie sajandi 30.-40.ndate aastate vahetuse noor põlvkond, kes astus otse koolipingist Teise maailmasõtta. Sissevaated nende noorte saatusse keskenduvad põhjuste ja tagajärgede, sundvaliku ja valikuvabaduse keerulistele seostele. 16. oktoober 2024. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar