pühapäev, 20. oktoober 2024

VOOREMAA MAASTIKUKAITSEALA - Riin Vare (koostaja)

Ja kui sul öösel uni ära läheb, mida sina siis teed? Mina loen. Nii saigi ka Vooremaast kõnelev vihik läbi loetud. See kingiti mulle kunagi Vooremaal lugejatega kohtumas käies. Tollel ajal sai tihti mööda raamatukogusid tuuritatud ning igalt poolt kingiti kohalikku elu tutvustavaid vihikuid ja raamatuid, millest osad on jäänud lugemata raamatute kuhja alla ja nüüd, kui mind taas lugemispalavik kätte sai, loengi ma siin järjest. Eks lugejad teavad seda tunnet, et loeks mida iganes, peaasi, et on lugemist. Öökapipealne ei tohi mingil juhul tühi alla. Päris põnev oli selle vihikuga käia mööda Kalevipoja radu, eepos ise koorus silme ees lahti. Ja üleüldse on Vooremaal eriline aura, teistsugune. Lisaks on mul selle vihiku vahel voldik Pala vallast, mis ka kingiti. Pealkirjaks on "Pala - vald Euroopa Liidu piiril." Põnev! Elistvere on minu jaoks nii eriline koht. Elistvere raamatukogus sai ka lugejatega kohtumas käidud ning oma kunagist armsat kooliõde seal üle aastakümnete kohatud. Kahjuks tänaseks on see raamatukogu suletud. Ka Elistvere järvest pajatab see vihik ja loomapargist ja paljust-paljust muust. Oli põnev ekskursioon mööda Kalevipoja radu, aitäh! 20. oktoober 2024. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar