kolmapäev, 25. september 2019

HÕÕGUV RIST - Juhan Paju

  Täna lõpetasin Juhan Paju romaani "Hõõguv rist" lugemise. See ulmeromaan on saanud 1996. aasta romaanivõistluse ergutusauhinna.

 Juhan Pajust ei teadnud ma enne selle raamatu lugemist midagi. No Eestis on tohutult palju kirjanikke, ei jaksagi kõigi ja kõigega ennast kurssi viia. Või siiski jaksan. Olen ju viimastel aastatel keskendunud just meie oma maa kirjanike teoste lugemisele, sest tunnen väga paljusid ning tihti ka vahetame omavahel raamatuid.

 Kuigi ma olen ulmeromaanide suhtes veidi skeptiline, no ulmel ja ulmel on ka vahe. Ausalt öeldes see ulmekas mulle täitsa meeldib, olgugi et vahepeal läks liiga ulmeks ära, liiga veriseks ja kohati tundus nagu loeksin muinasjuttu. Osad seigad olid ka etteaimatavad, aga siiski ... sain vastuse paljudele küsimustele, või õigupoolest seletas autor lahti nii mõnegi müüdi, seda küll läbi oma silmade ja tunnete aga mulle lõppkokkuvõttes meeldib see raamat väga.

 "Hõõruv rist" on kirjutatud huumorivõtmes, siit leiab ka palju müstikat, legende, ajaloolisi tegevusi, armastust, petmist ja kõike seda mida elus ikka ette tuleb. Aga stsenaarium on põimitud reaalsest ja muinasjutulisest elust vaheldumisi, seega ma ikka potsatasin tagasi reaalsusesse :) Ja olgem ausad, teispoolsusega seonduv müstika läheb mulle väga korda.

 Romaan algab seigaga kuidas üks Pärnu bussijuht sõidab õhtuse ringiga Haapsallu et sealt hommikul tagasi Pärnu naasta. Siis näeb ta Haapsalu kalmistul hõõguvat risti. Juba see tekitab tibutagi efekti. Ja ma olen ise sõitnud ilmselt selle bussiga kunagi Pärnust (läbi Vigalate ja asjade) Paliverre ning tunnen isegi seda bussijuhti, kes seda liini aastakümneid sõitis või sõidab. Hetkeseisu ma ei tea.

 Soovitan väga lugeda seda põnevat ja lustakat lugu! Paju viib meid ka Lihulasse ja Vormsi saarele. Väga palju üllatavat on raamatus. Mõnus!

Kindlasti loen veel ta raamatuid!

Tutvustus:
Humoristlikus võtmes mõnus lugu tänapäeva Haapsalust, kus kohaliku koduloomuuseumi direktori igapäevase elu lööb segamini kohtumine vampiiriga, kui hakatakse uurima legendi hõõguvast ristist Haapsalu vanal surnuaial. 

 Juhan Paju (11. märts 1939 Tallinn30. juuli 2003) oli eesti kirjanik ja ajakirjanik.

Juhan Palju. foto: (Foto: Arvo Tarmula)


Looming

  • 1986 – "Haapsalu juht" (reisijuht)
  • 1990 – "Haapsalu detektiiv" (kriminaalromaan)
  • 1991 – "Kagu-passaat" (lastejutt)
  • 1991 – "Hiromandi kokteil" (romaan). 1990. aasta romaanivõistluse teine auhind[1]
  • 1993 – "Sankt-Peterburgi viirastused" (põnevusromaan)
  • 1993 – "Surm Hundikaril" (kriminaalromaan)
  • 1993 – "Suur šantaaž" (kriminaalromaan)
  • 1995 – "Lasud kodutänaval" (kriminaalromaan)
  • 1997 – "Hõõguv rist: lemberomaan ühe laiba ja vampiiriga" (ulmeromaan; Haapsalu legendi uus versioon). 1996. aasta romaanivõistluse ergutusauhind[2]
  • 1997 – "Katkenud romaan" (kriminaalromaan; ajendatud Estonia hukust). 1996. aasta romaanivõistluse ergutusauhind[3]
  • 1999 – "Vanaema mõis", I-II osa. 1998. aasta romaanivõistlusel esile tõstetud teos[4]
  • 2000 – "Vanaema mõis", III osa
  • 2001 – "Kadunud viiuldaja" (kriminaalromaan)
  • 2001 – "Kuuvalge õhtulaul" (luuletused)
  • 2003 – "Mudasegaja armuke" (kriminaalromaan)

Vikipeedia kõneleb palju, loe SIIT!




25. september. 2019.a.
Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar