esmaspäev, 4. detsember 2023

Terviseblogi

Kuna ma olen peagi 1 aasta ja 4 kuud jaganud kuidas mul läheb peale maovähendusoperatsiooni siis pidevalt tuntakse huvi kuidas mul läheb, kas kaal veel langeb, kuidas tervsega lood on jne... Sestap jagan teiega, mu kallid sõbrad, terviseblogi. Ja olgu mainitud, et tänaseks olen ma 61 kg kergem. Ehk siis hommikul enne sööki kaalusin 78 kg, aga millegipärast ei tule mul hommikuti meelde kaalu pildistada, meenub alles siis kui riided juba seljas ja kõht täis söödud. Aga hea seegi, mingi mälestus. Vahepeal olin juba mures, arvates, et 1 aasta sai operatsioonist ja nüüd hakkab kaal tagasi tiksuma, no ikka päris mitu kilo tuli tagasi, suisa 5 kg, aga siis hakkas taas langema, kuigi ma pole rajale saanud juba üle nädala, aga ma liigutan ennast kodus, teen aktiivselt paigaljooksu, treenin stepperil ja rõngal. Ehk siis, lisaks tervislikule toitumisele PEAB ennast liigutama, ei ole ikka nii küll, et süües saame üksnes saledaks. Tänaseks ei ole ma ka enam diabeetik ega hüpertoonik, ei tarvita ühtegi ravimit, võtan üksnes bariaatiavitamiine ja mu tervis on korras. Muide, mõnikord kui mul on kõht rohkem tühi ja söögikord natuke lükkunud, kipun veidi suurema portsu tõstma, aga organism teab kui palju ta vajab ja pool portsust jääb nagunii söömata. Aga ma ei tarbi enam nisujahu üldse, ei söö saia ega leiba, pirukaid ka mitte, aga näiteks kohupiimakorbil saan pealmise kihi ära süüa. Tarbin palju vedelikku, vähemalt 2 liitrit päevas, nii kohvi, teed, piima, mahla kui ka vett ja puljongit. Vedelikku peab palju tarbima. Lisaks söön ma üliharva liha ja kartulat ja neid koos üldse mitte, sest raske hakkab. Aga igal hommikul tarbin ma lõhet või forelli, saiaasemel söön hommikuti viilu galetti (tatra-riisi) ja või asemel tarvitan avokaadot. Hommikusöögiks söön ka kaerahelbeputru (umbes 150 grammi), millele on keetmise ajal üksnes soola lisatud ning peale panen erinevaid marju, täna hommikul näiteks arooniaid ja pohli. Lisaks veel tass kohvi aga ma ei söö ega joo koos seega kohvi joon umbes tunnikese hiljem. Tüüpiline lõunasöök: 100 grammi tatart, peale pasteeti ja juustu, kõrval erinevad salatid. Umbes kella 16.30 ajal söön kas erinevai suppe või krevette, vahel kala. Ja ma siiski söön ka õhtul sest organism vajab, lausa küsib ning selleks on proteiinijogurt (150 grammi) ning kõrvale näiteks hapukurk, kurk, õun, pirn jne... vahepalaks söön ka puuvilju ning teen smuutit. Üldiselt tänaseks söön ma kõike, mida organism vastu võtab. Tervelt 1 aasta ei saanud ma kaerahelbeputru süüa, nüüd juba mitu kuud saan, aga vaid täisterakaerahelvestest teen putru. Organism tunneb ära mis on tervislik ja mis mitte. Juust on mu menüüs igapäevaselt, seda vajan väga. Kartul lööb seest täis ja väga raske on peale seda olla. Praetud toitu ma ei söö peaaegu üldse, võibolla korra kuus, hetkel ongi praetud maksa isu, see on ka hästi tevislik, eriti neile kellel raua puudus. Minul on kõik analüüsid täiesti korras ning selle 1,4 aasta jooksul pole ma vajanud ka B12 süsti. Kogu see kombo: tervislik toitumine, liikumine, kindlatel kellaaegadel toimtumine, tihe aga vähene toitumine, valkude, süsiveskute, kiudainete ja taomsete rasvade tarbimine on tervse edu pant. Meie oragism ei vaja kurguni täis laadimist ja mingeid ebatervislikke pastatooteid, neid ma üldse ei söö, pärast pole isegi hingamiseks ruumi. Vaadake mida te suhu pistate ja süüa võib vabalt ka õhtuti, peabki lausa, sest mittesüües saab organism shoki ja hakkab vastupidi tööle. Olen täheldanud ka seda, et noil päevil kui mul isu nigel on, suureneb kaalunumber, aga kui söön oma vajaliku koguse korralikult ära, langeb ka kaal. Ärge jumala eest näljutage, teete oam tervisele karuteene! Ehk siis -61 kg, enne operatsiooni kaalusin juba suisa 139 kg ja nüüd 78 kg. Varsti saab ehk taas õue, Germo terveneb jõudsalt aga veel köhib ja rögastab, seniks treenin kodus. Igapäevaselt liigutan ennast vähemalt 8000-10000 sammu võrra. Vähemalt. Ülejäänud on boonus. Nii, et kui sina soovid veel kaaluteemal vestelda siis muudkui küsi, olen meelsasti nõu ja jõuga toeks. Muide, enne laste sündi /20 aastasena/ kaalusin ma 68 kg, hetkel 78 kg, ega polegi suurt vahet enam. :) Olge terved! Eile käisime ka jalutamas, saunas ning õhtuks näites pedomeeter (koos koduse trenniga) üle 10000 sammu. 4. detsember 2023 Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar