neljapäev, 16. september 2021

KAHE EESTI VAHEL - Margit Peterson

9. septembril ilmus minu 12. luuleraamat "Kahe Eesti vahel," mis koosneb proosaluulest ja vabavärsist, sestap kirjutasin ka raamatu tagakaanele, et see raamat ei ole lembelüürikutele. Tegelikult pidi see raamat ilmuma ammu ja hoopis teise kirjastuse kaudu, aga jäi teatud põhjusel seisma. Aga õnneks tuli kirjastus Hea Tegu mulle vastu ja nii saigi ilmumine teoks. Lisaks mulle väga meeldib koostöö Valloga, koos kujundame jne...ehk siis minu visioon saab teoks tänu temale. Vihje käib kaante kohta. Lisaks lisas Vallo enda poolt veel ( minu pakutud visioonile) sini-must-valge värvilahendusse metsad, maad ja taevad. Ülivinge! Teatud nurga alt kumab paremini läbi. Antud raamatut toetas kunagi ka Kultuurikapitali Pärnumaa espergrupp ning siia raamatusse on koondatud kõik nn selekteeritud luuletused, (:)kivisildniku poolt väljavalitud tekstid. Ja loomulikult toonase kirjastuse JI tarvis. Aga läks teisiti. Illustratsioone ma enam oma viimastes luuleraamatutes ei ole kasutanud sest üks mu hea sõber, eakam kirjanik (nimesid nimetamata, kuna ma pole luba tema käest küsinud mainimiseks) mainis, et ma olen juba väljakujunenud kirjanik, domineerima peab jääma mu sõnum, mille läbi luule edastan, sestap illustratsioonid sinna ei sobi. Olen temaga nõus ja olen talle väga tänulik. Aitäh! Kahjuks (blogi kiiksu tõttu) ei saa ma enam blogisse tuua ühtegi tekstinäidet, luuletus ei jää tulbana vaid jääb pika tekstijoruna. Aga seda enam soovitan lugeda sest juba olen saanud head tagasisidet. Jah, ma olen otseütleja, ka luules. Kui ka sina soovid seda raamatut endale soetada siis veel mul neid on. Raamatu hind on 10.- ning postiga saates lisandub 2.- Miks ma nii tihti luuleraamatuid välja annan? Aga ma olen luuletanud 46 aastat ja selle aja peale koguneb ohtralt materjali, mis on avaldamiskõlbulik. Materjali on suisa nii palju, et võiksin igakuiselt luuleraamatu välja anda, mida mainsin ka kirjastajale ja .... no sellel aastal ilmub veel üks. Miks see materjal ikka niisama seisab kui on lugejaid? Lisaks on ajapikku tekkinud riiulisse juba ka mu enda raamatute kollektsioon. See siin on 29. raamat, mille olen kaante vahele saanud. Ei, ma ei võistle, lihtsalt ilmselgelt on mulle antud kirjasõna rohkem kui mõnele tesisele. Kad ma enam romaane ei kirjuta? Kirjutan küll ja veel. 2 on lõpetamisel, seega .... Ja poolikuid on hulgim. Tuleb, tuleb, nii kergelt te minust lahti ei saa ;) Ja nüüd väike tutvustus Rahva Raamatu lehelt ka: Miks on raamatu pealkirjaks "Kahe Eesti vahel"? Aga meil ju eksisteerib rohkem kui 2 Eestit. Olgu see siis otseses või kaudses mõttes. Ma ise arven ennast jäävat sinna vahele. Ei ole mina Chaneliga lõhnastatud hinnalises mantlis kuldhammastega naine ega kolmekümnekraadilise seljakurviga poolpime läkastav taat. Mina olen mina, inimene kahe Eesti vahel. See luuleraamat ei ole lembelüürikutele! 16. september. 2021.a.Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar