laupäev, 26. märts 2022

Intekas Mari-Liisiga

Kohtusime Eesti nõia all tegutseva Mari-Liis Paega 2021. aasta juulis Pärnu Hansapäevadel, mil Mari-Liis astus ligi ning küsis kes ma olen, et minu poole on samasugune tõmme nagu Raeküla nõia Ingridi poole ning isegi meie energiad olevat sarnased. Põnev algus tutvusele. Minu üllatuseks pöördus Mari-Liis kohe Facebooki ja imestas, et mind polegi ta sõbralistis. Lisas. Mina aga imestasin, et ta selle üle imestab, sest võtan oma sõbralisti ainult tuttavaid, teiste tarvis on fb avarustes mu kirjanikulehekülg, kuskohast saab jälgida jooksvat infot minu loomingu kohta. Aga koju jõudes võtsin loomulikult ta sõbrakutse vastu. Juttu jätkus kauemaks ja kogu nõidade seltskond, kes olid Hansapäevadele, kes Tiiu Kulli kutsel Tuleproovi kotta, kes juhuslikult rahvaga kohtuma ja ravitsema ning nõu andma tulnud, oli nõus ka mulle fotode ja artikli tarvis poseerima. Sai tehtud päris mitu üldfotot. Eesti nõid Mari-Liis andis lahkelt abi ka ühele joomakuradiga võitlevale mehele, nõustas teda ja tegi massaaži. 1. Mari-Liis, kuidas sind kutsuda lisaks sellele et tegutsed Eesti Nõia nimega? Koduselt olen Mannu, eriti Kõinastul saarekodus olles. Viimasel paarilaastal olen kandnud tugevamalt Mari nime energiat. Mulle endale nii meeldib, mõnusalt ürgne ja hea jõuga meie oma nimi. Ja on inimesi, kelle jaoks olen Liis. Ma ise nõianimedes tahaksin olla pigem energeetilises pildis Maarjamaa Teadja, aga see ei müü ega toimi hetkel eriti...ju ei ole aeg veel. Selgeltnägijate saates kandsin Valge Nõia nime. 2. Millal avastasid, et kaardid sinuga kõnelevad? Kaarte olen armastanud terve elu. Nüüd ma mõtlen,et kaardid vist armastavad mind ka, muidu nad ilmselt ei räägiks. Jätkem mulle vaid aega ja loovust ning kõik toimib. Esimesed kaartidega teistele ladumised tulid teismelise eas. Mul on erinevaid kaardipakke üle kahekümne. Samas ma ei osta neid kokku kogumise mõttes, vaid ainult neid, mida on vaja. Ja need kaardid seal sees peavad mind kõnetama... Vahva lugu oli aasta eest kui ostsin endale kalliskive loitsimiseks ja ühed uued kaardid. Ise mõtlesin,et kui need nõiasõnaga kristallid klientideni jõuavad, siis on mul kaardipakk tasa teenitud. Tegelikult läks mõnus idamaine kaardipakk kohe nii töösse,et hoopis kaardid teenisid kristallid tasa... See oli mõnus müstiline kogemus. See on just see lugu, kuidas vahel kõrgemad jõud sekkuvad ja tunnetad üdini, et on see teine ilm, mis teab ja juhib.... Eks ma olen ise ka justkui energiasammas , kellele aeg-ajalt antakse teadmisi ja siis suunan neid edasi... 3. Kas oled pidanud seoses nõiamaailma valdamisega taluma ka kõõrdpilke või koguni vägivalda? Veidi on ikka vahel seda „musta lamba tunnet“. Samas see peab olema, see on minu teekond selles elus ja ülesanne, mis on antud kanda ning lahendada. Pigem on mul vastupidi, et öeldakse,et Sa oled nii kena, Sul ei ole kurja nõia pilku ega välimust. Ma jään nendel hetkedel arvamusele, et nõid peab ennekõike teadma ja tark olema.... Kahjuks müüvad meil „värvitud eetri-nõiad“ eriti... Samas ma ei taha kellegi kohta halvasti öelda, kõik see lähem nõiaring on mu oma hõimuvaimuring tänaseks. Aga jah mulle meeldib lihtne joon, lihtne teadmine. Ja tulles tagasi selle musta lamba teema juurde, siis lihtne maavillane lõng imelise võlujõuga.... Ja kõik need toonid, mis lambakasukatest tulevad ja mis vägevatesse kampsunikirjadesse kootakse. Mina nõiatöödes aitan, vähemasti üritan, samamoodi kududa inimeste elukangaid ikka kenamaks, põnevamaks ja paremaks. 4. Millega inimesed võivad sinu poole pöörduda? Kas paned ainult kaarte või ka tervendad? Murega nad ikka tulevad ja nii sooviks kirjutada, et rõõmuga lähevad. Samas tegelikult selle mure või valukoha ma ju võtan lahti energeetiliselt ja puhastan ära. On see siis sõnadega või energiatega ja ega suuremas pildis vahet ei olegi. Oluline on, et inimene jõuaks algpõhjuseni ,miks asjalood on sel hetkel nii nagu need on. Vaatan lugusid küünaldelt, kaartidelt, teen shamaanirännakuid, vahetan energeetilisi välju...teen erinevaid massaaze, erinevaid teraapiaid. Kõik loeb. Ma olen viis aastat elust õppinud meditsiini, kuulan ära kõik mured ja valud. Kusjuures see kuulamise tunnetus , on viimastel aastatel eriti aktiveerunud. Näiteks inimene köhib mu kõrval, oma loost rääkides, siis tunnetan seda väikest köhatust ka suurelt, justkui tunnelina ja näen, mis seal tegelikult muret põhjustab...või kust see tuleb... Nii on ehk lugejal lihtsam aru saada, kuidas minu maailm toimib. Ja ma olen siiralt tänulik kõigi tänusõnade üle, mis minuni omakorda jõuavad. Sõnadel on suur jõud. 5. Sul on ilmunud raamat, millest see kõneleb ja kas seda saab soetada ka otse sinu käest? Raamat algab sõnadega,et sissejuhatuse asemel toon terviseid teisest ilmast.. ;) Ja annaks Jumal,et see nii oleks. See on mõnus lugemine, minu ellu. Just läks mõte esiemadele, mu emaema-emaema nimi oli Ellu. Ja raamatus on erinevates peatükkides minu esiemadest juttu. Tänan mõttes kõiki esiemasid, kes on elu andnud ja kandnud. Aegade alguseni välja ja tagasi...elust ellu. Raamatus on veidi meie selgeltnägijate tegemistest ja toimetamistest, aga ennekõike minu enda nõiduslikud lood, mis on põimunud ühtseks tervikuks. Veidi kõike, unenägusid, kaardipanemisi, küünaldest, soolast, vaimudest, sünnist,surmast, hällilaulude mõjust. Raamatu lõpus on luuletused hingemaailmast. Minu enda pildistatud loodusfotod, meie kaunist Eestimaast. Kõik on kokku mõnus tervik. Raamatu tagakaanel on minu isapoolse vanaema Elsa-Armilda sõnad minule kui sündisin „ Mari-Liis mu väike kallis, sirgu suureks, kasva kauniks, pääsusilmad pärjaks punu, kägu kallist kaasat kukub, ööbik õhtul õnnest laulgu, kägu kallist kaasat kukub, mäleta siis elas tema , sinu kauge vanaema, soovis sulle õnne ilmas, naerukurdu sinisilma“ Kas ei ole imeline, õrn, kaitsev ja võimas salaloits lapselapsele. Ilusamini vist ei saagi... 6. Kas mõtled lisaraamatu kirjutamisele? Jah, tegelikult on mul paar käsikirja pooleli. Mul on pooleli kodusaare „Kõinastu“ teemadel raamat. Ja lastele olen lubanud kirjutada ja esimene romaan tiksub ka vaikselt ootel... Mul on nii palju soove, mida tahaksin kirja panna. Kui vaid oleks rohkem aega sukelduda vaimuavalgusemerre ja siis kõik seal kogetu valge sulega valgele paberile maalida. 7. Millal tundsid, et suudad teha seda mida paljud ei suuda? Hea küsimus. Esimesed tajumised tulid päris väikese lapsena. Ma mäletan end esimesest eluaastast. Ja katked eelmistest eludest on hakanud nüüd läbi tulema. Samas ma olen väga palju elus lugenud ja õppinud. Aeg-ajalt ma lülitan end nõiatööst välja ja loengi või vaatan mõnda filmi või jalutan looduses. Aga eks selle väljalülitamisega ole nagu on...mina arvan,et voh täna ma puhkan ja homme alustan nõiatöödega, aga nagu tänagi, kirjutab armas Margit ja küsib nõiatöödest ajakirjalugu ja helistab armas ema,et ma aitan ja toetan nõiatöödes kui vaja....või lendab viis harakat õuele ja ma tean,et tuleb häid uudiseid ja midagi läheb kuratlikult hästi. 8. Kui kaua oled tegelenud maagiaga ja millal tuli mõte võtta endale „Eesti nõia“ tiitel ja miks just see? Eesti Nõid nimi tuli läbi „Entusiast-TV“ saate produtsendi. Tegin mõned aastad tagasi neid saateid ja siis ühte saatesse sõites, produtsent pakkus seda saatejuhi nimeks. No ja mu edevusel ei olnud piire. Aga ilus ja kena nõid võib vahel natuke edevust ka endale lubada. Tegelikult oli sellel lool veel üks oma alglugu. Tol päeval korrkas mõtlesin,et võtan ühe purgi „Gin“-ni ka kaasa ja joon enne eetrisse minekut. Ehk jookseb jutt sorvamalt ja mine tea,ehk dzinn ilmutab end suuremalt... Samas meenus/ilmus kohe shamaaniõpetaja Mikk Sarv, kes vaikiva pilguga selle mõtte maha laitis ja veidi hiljem teel olles tuli Eesti Nõid nimesõnum produtsendilt. Tol hetkel sain aru,et see nimi tuligi kingitusena nö puhtalt valgusenergialt... Jäädes nõiatöös puhta energia ja puhta mõttejõu juurde. 9. Kas oled ise ka pidanud alternatiivset abi otsima ja miks? Kas suudad ennast ise aidata? Emalt ikka küsin vahel, et pane mõni kaart. Nõid Anete, meie 2017.a.selgeltnägijate saatest kuidagi aimab vahel ja tunnetab minu tegemisi... Temaga on mul üldse eriline õe-tunnetus ja ma arvan, et kui me dna-d kontrolliks,siis meil on üks Virumaa teadjate veri.... Vahel on hea kui keegi Sinu lugu kõrvalt vaatab ja toetab. 10. Oled elanud Kõinastul ja paljudes teistes paikades, kus on sinu juured? Näed, eelmine küsimus juba viis mu isapoolsete juurte juurde Ida-Virumaale. Seal nad on aastasadu kestnud. Emaemade juured on Põltsamaa ja Pilistvere ümbruses. Veidi on ka kaugel Poolas esivanemaid olnud ja natuke on minus põlist viikingite verd. Eriline hõimuvaim on saarlastega, täna olen ise ka üks nende hulgast väikesaare Kõinastu elanik, ametlikult suure Saaremaa hing. 11. Kas oled ainuke oma suguvõsas kes näeb või tajub nähtamatut või on mõni su pereliige veel eriliste võimetega? Meil neid on. Ema on, esiemad olid. Ülejäänud pereringis tuleb ka põnevaid lugusid aeg-ajalt üles. Nüüd juba natuke lastel ka. Aga ma jätan nad eraldi varju, las igaüks teab ja tunnetab ja kirjutab kõigest ise. Kui tahab ja kui on aeg. 12. Kui sa saaksid uuesti sündida siis kellena ja miks? Kas üldse sooviksid? Milline huvitav küsimus. Mulle on selles elus nii-mitu elu antud elada. Ma olen õppinud ämmaemandaks, sotsiaaltööd, floristitööd, pärandtehnoloogiat. Mul on olnud ilus lapsepõlv, targad vanemad, armsad vanavanaemad, kena(d) kodu(d). Ma olen elult saanud kingituseks kolm imetordat last. Mõnes mõttes me ju sünnime igal hommikul uuesti, meil on ees 24tundi imelist aega. 365 päeva kõige muutmiseks, mida vaid soovime. Selge,et vanus ja tervis teevad omad korrektuurid, kuid keskmisel inimesel on võimalus täna meie ühiskonnas palju muuta kui ta vaid julgeb ja tahab. Ma ise sooviksin rahu ja veidi rahulikumat elutempot. Ma olen viimastel aastatel päris palju pidanud kolima. Mõnusast kodurahust tunnen puudust. Just sellest,et saaksin rohkem sinna vaimuvalgusemerre sukelduda ja rahulikult kirjutada või kududa vanu iidseid mustreid kampsunikirjadeks või tikkida Muhu lilli imelisteks tekkideks... Oma pere jaoks sooviksin rohkem aega. Nõiatöödes ei ole aega kaheksast viieni. Kirjad ja kõned jõuavad minuni 24/7. 13. Mida soovid ja soovitad lugejale alanud aastaks? Ikka selgust ja vaimuvalgust Sinu tegemistesse. Usku, lootust ja armastust. Las suur teadmistevalgus olgu Sinu saatjaks. Ja kui on vahel raske olukord, siis tõsta oma käed ja saada mõttes liiga keeruline näiv küsimus Looja kätele ja palu parimat lahendust. Ja vaata, see vastus jõuab Sinuni. Päikest ja armastust, mu kallid. 26. märts. 2022.a. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar