teisipäev, 19. oktoober 2021

Lavassaare ajalugu - Lavassaare

Pärnumaal, rabade ja soode keskel asub Lavassaare mägi, mis on 31 m üle merepinna. On tekkinud jää-ajal. Täna asub selle mäe (künka) otsas üks puhtamaid ja armsamaid Eestimaa aleveid - Lavassaare, mis oli kunagi 10 aastat koduks ka minule. Armsad mälestused on sealt. Nooremal pojal algas seal ka koolitee, Lavassaare algkoolis. Just sellest pisikesest armsast alevist üle 16 aasta tagasi meie perega Pärnusse elama naasesimegi. Tänud raamatu eest võlgnen kallile kooliõele Ailile, kes selle mulle kinkis. Ausalt öeldes ma ei mäleta kas olen seda enne lugenud aga lugesin huviga, eile õhtul sain loetud. Eks ma nägemise pärast ju piiran ja piinan ennast siiani lugemise suhtes. Igal õhtul tahaks raamatu kätte haarata. Antud raamat on sisukas ja huvitav, vähemalt minu jaoks. Eriti lähevad mulle korda Ülle Variku ja Liia Gentaleni artiklid, just nende inimestega olen rohkem suhelnud ja suhtlen siiani. Mõlemad on armsad hinged. Ülle on toimetanud ka ühe mu raamatu, millega olen väga rahul ning Liia on kahel korral kutsunud mind Lavassaare raamatukokku raamatuid esitlema, kus ta ise juba alates 1984. aastast töötab. Siirad tänud! 1999. aastal ilmus see raamat ning esikaanefoto on siiski Lavassaare vanast asulast, kus hetkel asub Raudteemuuseum või Muuseumraudtee, erinevatel kohtadel nimetatakse erinevalt. Seal seisab (vähemalt mõne aasta eest seisis) ka võigas vagun, mille sees inimesi Siberisse küüditati. Ühel aastal juhtusime ühel ajal Oviiride nimeliste inimestega sinna, nemad vestlesid sellest. Kui ka sina oled mingilgi määral seotud Lavassaarega siis soovitan sul seda raamatut lugeda. Aitäh! 19. oktoober. 2021.a. Vana-Rääma

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar