teisipäev, 28. veebruar 2023

APPASSIONTA - Märt Laur

Üle pikkade aastate alustan ma oma raamatublogi arvustust tõdemusega, et üks raamat jäi mul lugemata. Reegina ma loen kõik raamatud lõpuni, aga no, andke andeks, seda ma ei suutnud. Pole mul õigust öelda, et see on halb raamat, sest kirjanikuna ma tean, kui suur töö on raamatu kirjutamine, palju aeganõudev ja raskem töö kui füüsiline. Tean millest räägin sest olen mõlemat tööd teinud. Aga ega need, kes raamatuid ei loe, ei mõista seda ning paljud ei pea raamatu kirjutamist ka tööks. Aga see on suur töö, mida teha valdavad vaid vähesed. Paljud isegi ei loe ning tunnevad selle üle uhkust. Mina olen seda meelt, et raamat laiendab silmaringi ja harib. Mittelugemise üle uhkust tundmine on kentsakas. Lisks on kirjanik Märt Laur saanud suure tööga hakkama ning see raamat on võitnud Tänapäeva romaanivõistlusel (2011) 2. koha. Kindlasti jagub ka sellele raamatule lugejad, lihtsalt minule ei paku see grammigi huvi, kolmel õhtul üritasin, aga kui juba 100 lk sain loetud ja asi minu jaoks tööle ei hakanud ning igav tundus, säästsin ma ennast ning jätsin raamatu lugemise pooleli. Ja väidetavalt ei ole ma ainus lugeja kes nii arvab, sest raamat on ilmunud aastal 2012. ja seda on ühest raamatukogust laenutatud vaid kahel korral, tean kindlatest allikatest. Ümberjutustst ma kirjutama ei hakka, sest kopeerin siia raamatut tutvustava teksti. Aga loodan, et sama autori "Lahustumine" ja "Mürgiallikad" sobivad minule lugemiseks, sest tellisin need just Rahva Raamatust ja tõin Omnivva automaadist koju. Täna õhtl teen lugemisega algust. 28. veebruar 2023.a. Vana-Rääma On 1974. Pietro Salvari, andekas muusikaõpetaja, kelle külm ratsionaalsus võib olla sama hävitav kui tema sisemised vastuolud ja talitsematu saavutusjanu, leiab end väikesest Itaalia mägikülast, kus tema saabumine rebib lahti vanad haavad ning ähvardab pinnale tuua aastakümneid varjatud saladused. Intriigide hämaruses saab Pietro majakaks erakordne mees, kelle võimuses on anda elu suurmeistrite sündimata muusikale, ent kes peab selle eest maksma ränka hinda… Samal ajal käivitab Roomas plahvatanud autopomm üleriigilise otsingu terroristi tabamiseks ning jäljed osutavad tundmatule, kelle üks varjunimesid on Salvari. Viiskümmend aastat enne seda astub aga noor Silvia Manzo Napoli uduses sadamas viimasele laevale, mis viib põgenikke Uude Maailma, aimamata, et teda ootab ees suurim proovilepanek, mille ta eales läbi teeb…

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar